Met opstappen bereik je net zo min iets. Als dit probleem zich voordoet bij T-Mobile ben je weer net zo ver.
Een klacht indienen via forum, telefoon of e-mail heeft vaak geen zin. Wil je een klacht indienen kun je dit altijd het beste schriftelijk doen. Dit gaat n.l. direct naar de klachten afdeling. Alle klachten ingediend via andere methodes komen bij de klantenservice en deze zijn altijd zeer beperkt in hun kunnen. Ze kunnen luisteren, maar alle andere dingen zullen ze in overleg moeten doen met andere afdelingen.
Dat ze niet terugbellen is natuurlijk niet netjes (associaal), maar vergeet niet ... je bent niet de enigste klant. Had je, je klacht direct schriftelijk kenbaar gemaakt dan had je één vast contactpersoon gehad die alles volledig voor je had onderzocht en je ook uit coulance dingen kan toezeggen "en deze ook werkelijk nakomen".
Je kunt uit frustratie je contract dan wel ontbinden, maar wie zegt dat je bij een andere telecom provider beter af bent? Zolang je daar nog geen aanspraak hebt hoeven maken op reparaties van toestellen, is het natuurlijk appels met peren vergelijken.
Je bedoelt dat vodafone als eerste reageert, toch moet ik je teleurstellen een ander provider heeft al gereageerd en dat is toch jammer of niet. Tot drie weken geleden zou ik iedereen vodafone aanbevelen en dat meen ik echt, maar nu is mijn beeld totaal veranderd. Ik had zelfs mijn vrouw overgehaald om over te stappen naar vodafone, maar na wat er gebeurd was zei ze nee hoor ik blijf liever bij t mobile. Ik hoop dat ze mijn klacht serieus nemen. Ik hoef niet weg en wil eigenlijk ook niet weg, maar de gang van zaken en de behandeling van de klantenservice dwingt mij om dat te gaan doen.
Ik zou eerst eens rondkijken op internet en deze kwestie vergelijken bij andere providers. Ik weet n.l. zeker dat er ook veel mensen zijn die jou ervaring met Vodafone, juist hebben met andere aanbieders. Rest dan alleen de vraag, heb je het ervoor over om die gok te nemen met alle kosten etc. als gevolg ?!
Mijn advies hierin is:
Neem toch even contact op via Twitter of Facebook, vul anders eventueel het klachten formulier in dat zich bevind op de website van Vodafone. Stuur tevens een schrijven naar Vodafone waarin je alles duidelijk uitlegt. En dat je voor de periode waarin je niet kon bellen en hinder ondervond een tegemoetkoming wenst of anders het contract en de verlenging wilt ontbinden.
Bij de klachten afdeling zelf, zullen ze alle contacten etc. nagaan en kijken wat de klantenservice heeft achtergelaten. Als blijkt dat hierin iets verkeerd is gegaan, zal Vodafone dit meenemen in de vergaderingen om dit soort fouten in de toekomst te voorkomen.
Veel mensen vergeten n.l. dat er mensen werken, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar als niemand de moeite neemt deze ook via de juiste weg kenbaar te maken zal dit ook nooit veranderen.
------
- Ik werk niet bij Vodafone of enige andere telecom aanbieder, internet provider etc.
- Mijn ervaringen met klantenservice, diensten en producten zijn zeer divers.
- Advies is altijd: Klagen mag, klachten hebben ook... dien ze echter ook altijd schriftelijk in zodat er ook werkelijk iets aan gedaan kan worden. Vaak heb je dan ook een kans op een financiële tegemoetkoming of tussentijds contractsontbinding.