jordy.vanderbol

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan mijn huidige abonnement een nieuw nummer krijgen zodat ik mijn huidige nummer kan laten overnemen?

Hoi!

 

Ik heb een vraagje. Ik wil binnen mijn huidige contract nummerbehoud aanvragen naar een andere provider (Vodafone is niks mis mee, maar ik heb zo mijn reden om ergens anders mijn nummer onder te brengen ). Is het dan mogelijk dat ik het huidige abonnement laat doorlopen, maar dan met een nieuw nummer, en mijn huidige Vodafone nummer naar de nieuwe provider overneem? Uiteraard tegen de betaling van de kosten voor een nieuw nummer.

 

Groet,

Jordy

4 Reacties 4
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @jordy.vanderbolt . Goede vraag. Ik heb het een en ander even gecheckt. Mijn eerste gedachte was “vraag op je huidige abonnement een nieuw nummer aan en laat dan het oude overnemen”, maar waar ik bang voor was blijkt inderdaad hoe het werkt. Zodra je een nieuw nummer aanvraagt wordt je oude verwijderd en kan je deze niet meer laten overnemen. Gelijk laten overnemen zorgt ervoor dat je huidige abonnement wordt opgezegd en dat je een afkoopsom ontvangt. 

Wordt dus erg lastig. Hoe lang loopt je abonnement nog bij ons? 

 

jordy.vanderbol
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Vodafone wrote:

Hey @jordy.vanderbolt . Goede vraag. Ik heb het een en ander even gecheckt. Mijn eerste gedachte was “vraag op je huidige abonnement een nieuw nummer aan en laat dan het oude overnemen”, maar waar ik bang voor was blijkt inderdaad hoe het werkt. Zodra je een nieuw nummer aanvraagt wordt je oude verwijderd en kan je deze niet meer laten overnemen. Gelijk laten overnemen zorgt ervoor dat je huidige abonnement wordt opgezegd en dat je een afkoopsom ontvangt. 

Wordt dus erg lastig. Hoe lang loopt je abonnement nog bij ons? 

 

Mijn abonnement bij jullie loopt nog tot mei 2021. Qua korting denk ik niet dat het mogelijk is mij te bieden wat ik bij de andere provider zal krijgen. Daarom dat ik het liefst daarheen wil. En het is ook mijn gevoel wat meespeelt om over te stappen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Oh ja, dat is nog best lang inderdaad. Ik ben bang dat er dan niets anders in zit dan het toch uitzitten. 
Wat betreft korting/abonnement, dat is natuurlijk helemaal aan jou. Heb je ook een abonnement bij Ziggo, toevallig? Als je onze diensten combineert krijg je hiervoor heel fijne voordelen (zowel in korting op je abonnement, als in extra gratis data). 
Wat betreft je gevoel; is er een oorzaak van dit gevoel? Wil je hierover in gesprek gaan of laat je het liever zoals het is? 

P.S. ik maak van je vraag hier even een nieuw topic :-). 

jordy.vanderbol
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou, het zit zo: ik ben 2 maanden na verlengen van het abonnement gaan werken bij KPN. Nu heb ik daar de mogelijkheid om 50% korting op al mijn abonnementen te ontvangen. Tevens sta ik ook achter de diensten die KPN levert en zelf wil ik er dan ook gebruik van maken.

Maar als het niet mogelijk is het nummer mee te nemen, dan wacht ik nog wel tot volgend jaar en neem ik dan mijn nummer mee.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic