martijn92

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ineens enorme internetkosten buiten bundel

Hallo,

Al vanaf januari 2013 heb ik bij vodafone een (tweejarig) abbonnement, SO Bel+SMS+Web-2 Altijd.
Ik wenste bij aanschaf van het abbonnement een internetbundel van 1000 mb, waarbij ik vervolgens te horen kreeg
dat ik er vanwege een aanbieding, twee jaar lang elke maand 3000 mb gratis bij krijg, wat betekent dat ik 4000 mb
internet per maand heb.

Dit is natuurlijk altijd mooi meegenomen, en tot maart 2014 ben ik dan ook nooit zelfs maar in de buurt gekomen van het limiet van mijn bundel. Totdat ik eind maart ineens een smsje ontving dat mijn internet is geblokkeerd omdat ik meer dan 100 euro over mijn bundel heen zou zitten. Dit bleek uiteindelijk 150 euro te zijn.

Hiervan ben ik erg geschrokken omdat ik in maart niks anders gedaan heb dan in de 14 maanden ervoor. Ik ben niet in het buitenland geweest, heb geen andere telefoon gebruikt, geen nieuwe appjes gedownload of meer filmpjes gekeken dan normaal.
Maar toch heb ik blijkbaar op de één of andere manier 4000 mb aan internetdata verbruikt, en ben ik daar ook nog eens voor 150 euro overheen gegaan. Mijn vraag is hoe dit in hemelsnaam mogelijk is.
Voor mijzelf ben ik ervan overtuigd dat het niet aan mijn internetgedrag kan liggen, aangezien dit al ruim een jaar hetzelfde is en er in maart niks veranderd is.

Heeft u voor mij een verklaring van hoe dit mogelijk is?

Vriendelijke groet,
Martijn van Veldhuizen

4 Reacties 4
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @martijn92 ,

Dat is zeker lastig inderdaad. Ik weet niet wat voor telefoon u heeft, maar als je veel data gebruikt kan je in je data monitor van je telefoon altijd zien waarn je het hebt verbruikt. Achteraf gissen is namelijk altijd moeilijk.

Omdat het om de maand Maart gaat, is dit nu niet meer zichbaar, maar misschien is het goed om hier in gevolg naar te kijken. Zowel op een android apparaat als op een iphone. Is deze data monitor aanwezig. Indien u vragen heeft waar deze staat, hoor ik het graag
martijn92
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Bedankt voor uw reactie! Ik gebruik een Iphone 4s.
De 150 euro komt bij de rekening van april op. In maart ben ik ook direct naar de Vodafone
winkel geweest en daar konden ze tot 1 april niet in mijn rekening kijken. Het zou een foutje kunnen
zijn was tevens de mededeling.

Los hiervan; ik zou graag van u horen waar deze data monitor te vinden is op mijn telefoon.
Alvast bedankt
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Open ‘Instellingen’
Navigeer naar ‘Mobiel netwerk’
Scroll vervolgens naar beneden
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo @martijn92

De antwoorden op jouw vragen staan in het data-verbruiks-topic, hier op dit Forum: Vodafone Red & Andere Abonnementen. Bovenste topic.

Hyperlink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...

De antwoorden vindt je in berichtnummer 13 (van Maartje) in dat topic. En in berichtnummer 24 (van Netwerker) in dat topic.

Volg alle adviezen in dat topic (ook voor iPhone bezitters) op. En daarna ga je nooit meer buiten-de-databundel heen. En heb jij wederom controle over het 3G-dataverbruik op je iPhone.

Zie ook mijn handtekening.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic