JohnvBommel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Contractverlenging

Hieronder de mail die ik naar studentmobiel.nl heb verstuurd maar waarop ik nog geen antwoord heb ontvangen. Ik zou graag antwoord willen op mijn vragen.

Afgelopen donderdag (17 april) heb ik bij jullie mijn contract met Vodafone verlengt. Hierbij heb ik een nieuw toestel uitgekozen. Afgelopen zaterdag (20 april) is deze binnen gekomen met een nieuwe sim kaart aangezien het mogelijk was dat ik nog gebruik maakte van een normale sim kaart.
Ik ondervind nu een probleem met mijn nieuwe toestel en ik heb hierover een aantal vragen. Ik zal hieronder eerst de situatie beschrijven zoals die nu is en vervolgens mijn vragen hierover opsommen.

In mijn oude telefoon(HTC One S) heb ik met mijn oude sim kaart gewoon bereik. Ik kan bellen/smsen en internetten. In mijn nieuwe telefoon(HTC One Mini) heb ik met mijn oude sim kaart geen mobiel internet. Wel kan ik bellen/smsen. In mijn nieuwe telefoon heb ik met mijn nieuwe sim kaart geen bereik. Ik kan niet bellen/smsen en ook niet mobiel internetten. Ik heb, zoals beschreven in de bijgevoegde brief, mijn sim kaart gevraagd te activeren. Dit is mogelijk door de paasdagen nog niet gebeurd.

In de bijgevoegde brief staat dat mijn nieuwe contract pas ingaat op 13-08-2014. Ook staat hierin vermeld dat wanneer ik nummerbehoud heb aangevraagd, wat ik heb gedaan, mijn nieuwe abonnement pas in gaat op de dag dat mijn oude abonnement uit de lucht gaat. Op studentmobiel stond echt iets anders beschreven: ‘Automatisch nummerbehoud bij contractverlenging/vernieuwing & Nieuwe abonnementsvorm Vodafone contractverlenging gaat per direct in.’ Dit blijkt dus niet zo te zijn aangezien mijn nieuwe abonnementsvorm van Vodafone volgens de brief pas op 13-08-2014 ingaat.

Nu zijn mijn vragen:

  • Hoe kan het dat ik in mijn oude telefoon wel over mobiel internet kan beschikken en in mijn nieuwe telefoon niet?
  • Hoe komt het dat mijn nieuwe abonnementsvorm pas ingaat op 13-08-2014 terwijl jullie op studentmobiel aangeven dat deze per direct ingaat?
1 Reactie 1
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @JohnvBommel ,

Nu zijn mijn vragen:

  • Hoe kan het dat ik in mijn oude telefoon wel over mobiel internet kan beschikken en in mijn nieuwe telefoon niet?
Staat je APN wel ingesteld in je nieuwe telefoon?
En zijn de mobiele gegevens geactiveerd?

  • Hoe komt het dat mijn nieuwe abonnementsvorm pas ingaat op 13-08-2014 terwijl jullie op studentmobiel aangeven dat deze per direct ingaat?
Maar omdat je verlengt, is dit niet op jou van toepassing. Daardoor heb je geen nummerbehoud nodig. Let je er wel op dat je geen 2 simkaarten tegelijk actief kan hebben? Dus dat je oude telefoon uitstaat.
Heb je de simkaart geactiveerd op de volgende manier?
Bel naar 0800-1258 en kies optie 1

  • Je klantnummer
  • Je 06-nummer van je abonnement
  • Je rekeningnummer
ingevuld, en tadaaaa
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic