Nimac91

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IJburg compleet geen bereik Vodafone

Beste Vodafone, jullie hebben compleet geen bereik op IJburg. 4G is er haast nooit te krijgen, bellen en smsen lukt zelfs niet, zelfs 2g en 3G is haast niet te bereiken. LOS DIT OP. En nee geen probleem oplossingen als advies geben ik ben zelf techneut en woon in Amsterdam Noord maar heb bij mijn moeder in IJburg conpleet geen bereik, zowel ik als mijn moeder die Vodafone gebruikt hebben nooit bereik hier maar zodra we IJburg uit gaan komt LTE tevoorschijn.

ik zie zelfs hier in de fora extreem veel meldingen hierover, werk hieraan of u bent 5 klanten kwijt. Ons hele gezin zal over stappen zowel onze vodafone als ziggo abonnementen als hier niet onmiddelink aan gewerkt gaat worden. Er zijn veel opkomende wijken in IJburg maar of het nou aan het begin of aan het eind van het eiland is wij verwachten een concistente en stabiele 4G+/LTE+ verbinding en op dit moment heb ik geen bereik zonder streepjes al bijna 5 uur lang kan ik niet bellen zonder wifi.
6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes
Hi Nimac91
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat fijn dat ik je niets hoef uit te leggen en dat je zelf techneut bent. Dat maakt het wel allemaal een stuk makkelijker om te zeggen dat je het best je klacht kan indienen op de BEREIK pagina van Vodafone: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

Op deze pagina staat hoe je kan controleren of er iets aan de hand is en daar kan je ook een Netwerk Check doen om je verder te helpen en je klacht neer te leggen bij de juiste Vodafone afdeling. Hier op de community kunnen wij klanten je niet helpen omdat dit een klanten helpt klanten community is. En het probleem dat jij aangeeft moet je echt voor bij de juiste afdeling zijn en/of bij de klantenservice van Vodafone.

Jammer dat ik je niets mag uitleggen...
Doe het toch een beetje hoor, kan het niet laten...
Heb je ook al 4G over Wifi geprobeerd? Dat zal toch zekers wel moeten werken, of dat ook niet? https://www.vodafone.nl/4gbellen/

Succes in ieder geval en als je vraag bij de juiste afdeling ligt dan helpen ze je zeker!
Nimac91
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Energieboy,

voor de duidelijkheid ik zoek geen oplossing voor mijn wifi probleem dat los ik wel op met ziggo, ik wil bereik hebben op mijn telefoon en ik accepteer geen halve oplossingen zoals bellen over wifi.

Vodafone heeft extreem slecht bereik in onze wijk en heeft mij en mijn moeder aangesmeerd over te stappen vanaf onze T-Mobile abonnementen naar Vodafone om zo zowel dubbele data als korting als extra zenders zou krijgen. Al deze dingen hebben wij niet gekregen wegens een oud ziggo abonnement die niet ondersteund wordt voor deze combinatie, sterker nog we hebben geen bereik in de hele wijk en verder. Mijn moeder woont in IJburg wat onderdeel is van Amsterdam en waar bereik altijd hoort te zijn. Met T-Mobile hadden zowel mijn moeder als ik LTE+. Ik met mijn iPhone X en mijn moeder met haar iPhone 7+ ik verwacht dat Vodafone ons toestemming geeft om onze vodafone contracten te ontbinden en alsnog terug te gaan naar onze oude providers met nummer behoud uiteraard. Dit is absoluut niet acceptabel om nooit bereik te hebben in huis.

bellen over wifi is geen oplossing. Dat is het vermijden van een probleem.

nou als iemand van Vodafone wel kan reageren hoor ik dat graag. Ik heb absoluut geen hulp nodig bij installaties of probleem oplossingen ik doe dat voor anderen, maar een zendmast kan ik niet plaatsen voor Vodafone dat moeten ze zelf doen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes
Hoi Nimac91
Je kan beter contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Dit is een klanten helpt klanten Community en wij kunnen je dan ook niet helpen. Voor dit soort vragen moet je echt bij de klantenservice van Vodafone zijn. Je kan ze ook een privé bericht sturen via Twitter en/of Facebook. Deze mensen kunnen dan je verhaal lezen en uitzoeken wat er aan de hand is.

Ik begrijp je probleem wel maar ik werk niet voor Vodafone en de moderatoren kunnen je er ook niet mee helpen omdat er ook in je gegevens gekeken moet worden. Let wel op als je contact opneemt namens je moeder, want de klantenservice kan alleen helpen wanneer de eigenaar van het nummer aan de telefoon zit (privacy wetgeving). Via een Twitter en/of Facebook berichtje kan je natuurlijk wel schrijven, uit naam van je moeder. Is alleen even een tip die ik graag mee geef.

Succes in ieder geval en hoop dat het goed komt. Laat weten hoe het is afgelopen. Fijne zondag nog.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik raad aan om het aan te melden via de Network check. Hierdoor komt het terecht bij de specialisten die over het netwerk gaan.
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml. Dit doe je door de stappen te doorlopen. Aan het einde (afhankelijk van welke keuze je maakt in het stappenplan) kun je een onderzoek laten aanmaken via My Vodafone. Mijn collega's van de Network check kunnen meteen zien wat er aan de hand is en of hier verandering in gaat komen.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes
Heb je een melding gemaakt bij onze technische dienst via de Network Check @Nimac91 ?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic