Vincent2976

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hulp gevraagd: Traag internet postcode 2993(VM/CS)

Ben net overgestapt van T-Mobile naar Vodafone. Bij T-Mobile was het bereik en internetsnelheid (std 3G 3,6mbps) erg goed.
Het bereik en internetsnelheid zou volgens het vodafone dekkingsgebied optimaal moeten zijn. Mijn gemiddelde singaalsterkte is 2 streepjes en gemiddelde internetsnelheid is 0.10-0.30 mbps. Mijn abo moet 14.4mbps moeten hebben ensignaalsterkte moet altijd voldoende sterkte moeten hebben. Thuis telefoneren met je hoofd tegen het raam wordt je niet vrolijk van. Waarom overgestapt? We maken allemaal fouten...

De test is gedaan via speedtest.net met een down- en upload naar een server in london.
- Telefoon is de iphone 5
- Abo is iphone-2 altijd €75
- problemen in postcodegebied 2993/3079 (barendrecht/rotterdam). Internetsnelheid is overal onder de maat.

Hulp gevraagd!
Thanks!
90 Reacties 90
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Net weer gemeten buiten 0,03 mb goed he !!! Met 3 verschillende toestellen en ook van de buren , en over vergoedingen gesproken met die brand niemand wat gehad hier hoor en allemaal gebeld hoor ik ben er klaar mee voor mij geen vodafone meer en ik heb voda genomen voor de snelheid , weet je de reclame of test nog met F1 McLaren gewoon nep ik ben er klaar mee
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Het is niet nep, namelijk hier niks aan de hand, als het aan verschillende telefoons hetzelfde doet, dan moet de masten daarzo gewoon niet goed zijn.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
wimakita schreef:
maar dan ga ik de klantenservice bellen en vragen naar de snelheid van mn internet toegang
Mvg Wim
Hey Wim, had je de link nog gezien die ik je gegeven had in mijn vorige post? Daar kun je het per postcode opzoeken.
@Pat: ik zie dat je via Hyves ook nog 2982 ga hebt doorgegeven. Ik snap je frustratie echt heel goed, maar ook daar zijn geen problemen bekend, komen geen meldingen over en staan 2 UMTS masten zowat om de hoek. Je hoort gewoon te kunnen internetten daar. Kun je mee een locatie geven waar het wel gewoon werkt?
Dan kan ik eens een vergelijking doen
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Dat is al meer als een jaar zo mijn oma en ouders wonen daar als ik binnen ben heb ik een rondje boven in waar 3 g hoort te staan dat was met m, n 4 s en met de iphone 5 ook zo ik sta nu bij de ridderorde in barendrecht en heb 0'38 mb triest gewoon
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Net naar zuidplein geweest 7 mb goed dus maar terug in de straat 0,37 mb ????????????
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Graag aandacht voor degene die het topic is gestart. Ik betaal een duur abo voor een dienst die niet goed werkt. Ik wil graag een oplossing.

Bericht/vraag van gisteren:

3 streepjes, 3G
Speedtest 1: naar een server in Dusseldorg: ping: 89ms, download: 1.07 Mbps, upload: 0.19 Mbps.
Buiten iets beter, binnen nog steeds drama. Met T-Mobile had ik binnen zo goed als geen signaalverlies. Ik moet 24/7 bereikbaar zijn voor mijn job in het ziekenhuis, maar dat is sinds mijn overstap niet meer gegarandeerd.

mbt de internetsnelheid is dit vanaf dag 1 niet ok geweest, ervaar ik. Of ik nu in Barendrecht, Rotterdam, Leidschendam of Baarle nassau zit. Staat het abo goed ingesteld in het systeem?

Twee vragen:
1. Zijn er signaalversterkers te koop?
2. Is er nog mogelijkheid om Vodafone op te zeggen?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Vincent2976 schreef:
Graag aandacht voor degene die het topic is gestart. Ik betaal een duur abo voor een dienst die niet goed werkt. Ik wil graag een oplossing.

Bericht/vraag van gisteren:

3 streepjes, 3G
Speedtest 1: naar een server in Dusseldorg: ping: 89ms, download: 1.07 Mbps, upload: 0.19 Mbps.
Buiten iets beter, binnen nog steeds drama. Met T-Mobile had ik binnen zo goed als geen signaalverlies. Ik moet 24/7 bereikbaar zijn voor mijn job in het ziekenhuis, maar dat is sinds mijn overstap niet meer gegarandeerd.

mbt de internetsnelheid is dit vanaf dag 1 niet ok geweest, ervaar ik. Of ik nu in Barendrecht, Rotterdam, Leidschendam of Baarle nassau zit. Staat het abo goed ingesteld in het systeem?

Twee vragen:
1. Zijn er signaalversterkers te koop?
2. Is er nog mogelijkheid om Vodafone op te zeggen?

Hi Vincent,

1) Er zijn inderdaad signaal versterkers te koop. Meer info over signaal plus lees je hier.
2) Als je wilt opzeggen ivm de dekking dan raad ik je aan om een klachtenbrief te sturen. Mijn collega's zullen dan onderzoeken of de klacht gegrond is of niet en samen met jou tot een oplossing komen.
Vodafone
T.a.v Special Services
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Wat mij betreft is optie 1 de gemakkelijkste optie. Aangezien Vodafone geen binnendekking garandeert denk ik niet dat je er met de klachtenafdeling uit zal komen namelijk.

Overigens geef je aan dat je 24/7 beschikbaar moet zijn. Je kunt je toestel ook handmatig op 2g instellen. Dat signaal is sterker en waarschijnlijk gaat bellen en smsen daardoor wel beter binnenshuis. Wellicht is dan een signaal plus versterker niet eens nodig.

Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn overstap naar vodafone is de teleurstelling van 2013. T-Mobile was technisch gezien 70% beter zelfs binnenshuis. Maar door de slechte hulp op hun klantenservice hebben zij mij in de klauwen van vodafone gedreven.
Ik betaal nu €75 per maand voor slecht tot matig ontvangst en een internetsnelheid uit de jaren 90. 

Als ik een signaalversterker koop lost dat mijn signaalprobleem waarschijnlijk nog niet 100% op, je zal er vast 1 per verdieping moeten hebben, en als dit werkt, dan geloof ik nooit dan de internetsnelheid van 14.4Mbps gegarandeerd wordt, zoals in mijn postcode gebied staat aangegeven. Bovendien is de prijs van de signaalversterker een regelrechte stoot onder de gordel, maar feitelijk wordt je ertoe verplicht daar je contractueel vast zit aan een abo. En natuurlijk lost het niets op aan signaal en snelheid zodra je naar buiten stapt.

lessons learned en tips:
- Heb je een goede technisch provider, stap niet over.
- Woon je in het postcodegebied 2993 + 1km, bedenk twee keer of je vodafone als provider gaat nemen
- T-Mobile is heeft erg goed bereik in het postcodegebied 2993 +1km, ja, gegarandeerd ook binnen volle bak streepjes
- Bellen met vodafone heeft geen zin daar een callcenter bestaat uit veel wijzigende medewerkers met een uitvraag en oplos scipt voor hun neus. Dit levert nooit een bevredegend resultaat.
- Stuur altijd een formele klacht naar vodafone als vodafone niet levert als zij contractueel zouden moeten
- Momd op mond reclame is de beste reclame. dus deel je ervaring en frustraties en zorg dat je kennissen vrienden niet dezelfde fout begaan.
- Blijf op het forum melden waar je bereik niet goed is of onder de maat. zo krijgt vodafone wellicht inzicht om de zendmast 1graden te corrigeren of versterken zij het signaal naar 2993, enz.
- Je kunt altijd je aob laten downgraden, dit ga ik nl doen zodra dit kan. Ik wil nl geen €75 betalen voor slechte diensten/service

- THE END -
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Overigens geef je aan dat je 24/7 beschikbaar moet zijn. Je kunt je toestel ook handmatig op 2g instellen. Dat signaal is sterker en waarschijnlijk gaat bellen en smsen daardoor wel beter binnenshuis. Wellicht is dan een signaal plus versterker niet eens nodig. HIER BETALEN WE TOCH NIET VOOR TELEGOON OP 2g ZETTEN HOE MOET DAT STRAKS MET 4 g
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Even weer thuis gemeten 0.02 mb triest he !!!!!!
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag in Rhoon geweest, 2 metingen gedaad mbt internetsnelheid:
1: Download van Vodafone server utrecht: 0.88mbps
2: Download van server dusseldorf: 0.75mbps

Zojuist een meeting thuis gedaan, maar liep op niets uit daar ik geen 3G connect krijg.

Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
En dan gewoon vol houden dat het goed moet zijn , sorry hoor is toch te gek voor woorden dit , en ook gewoon niet meer op reageren ????????????????
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem is dat ze er niets aan kunnen doen. Er klaagt maar een klein groepje. Als er 1000 klanten zijn en 5 klagen er, dan is dat maar 0,5%. Het enige dat ze kunnen aanbieden is een volgend loket. It sucks...
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste moderator,
Ik haal in de basis snelheid niet, waar ik ook uithang. Volgens mijn abonnement moet de 14.4Mbps meet regel dan uitzondering zijn (natuurlijk afhankelijk van omgevingsfactoren)..
Zou je in het systeem na willen kijken wat daar ingesteld staat bij mijn abonnement? Thanks.

Als dat goed is, moet ik naar het toestel of sim laten kijken.
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
En zo is het precies vincent , het zal hun een worst wezen , mn buren en ik kan er zo 8 aanwijzen hebben er ook last van maar laten het zo , En je kan toch niet opzeggen of iets dus , want je heb toch contract , geld komt toch wel binnen he ????????????????
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Het is stil aan de overkant 1,5 week geleden ook een mail gestuurd met klacht , vandaag mail terug gehad dat ze het binnen 30 dagen in behandeling nemen triest gewoon ,dat wordt dus geen verlenging voor 4 abonementen voor mij ????????????
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Jammer dat zo,n bedrijf waar ik 4 abonementen heb ,en al klant ben vanaf dat het libertel was , gewoon z, n kop in het zand steekt op hyves hier en via de mail gewoon geen antwoord meer ik zou me dood schamen als bedrijf zijnde heel jammer ????????????
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Geloof het of niet, we zijn nog altijd bezig om het voor je uit te zoeken. 😉 Ik heb ook net op hyves weer gereageerd, maar zal dat hier op het forum niet meer doen. Uit het onderzoek blijkt dat er op de postcode in zijn geheel niet veel mis is. Waarom bij jou thuis dus het bereik zo te wensen overlaat is een individueel probleem, dat we uiteraard degelijk met je uitzoeken en dat kost even tijd.
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Speedtest rotterdam

Test Date: jan. 19, 2013 14:25
Connection Type: Cellular
Server: Utrecht
Download: 1.78 Mbps
Upload: 0.29 Mbps
Ping: 56 ms

External IP: 62.140.137.105
Internal IP: 10.115.117.233
Latitude: 51.8744
Longitude: 4.4946
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
dit heb ik dus ook en de buren ook en gewoon volhouden dat er niks is aan de hand is heb het in r.dam en ook in ridderkerk ,en op barendrecht is het helemaal k...e           pffff Vrouw Verdrietig 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic