Hey Paddypat,
Hier nog wat feedback/reacties van mijn facebookchat met vodadfone. Blijf volhouden/aandringen op een oplossing. Blijf wel geduldig :-):
Hoi Vincent, naar aanleiding van het forumtopic heb ik diverse vragen uitgezet bij onze technische dienst. Daaruit blijkt dat het gebrek aan 3G bereik op jouw specifieke postcode, VM dus, puur komt door de combinatie van de afstand tot de dichtstbijzijnde mast, de locatie en het gebruikte toestel (iPhones hebben helaas niet de sterkste antenne).
Daar valt op dit moment niets aan te doen helaas. Uiteraard komt er op enig moment verbetering van de dekking maar dat zal niet in de nabije toekomst zijn.
Volgens onze algemene voorwaarden hoeven we binnen geen 3G te garanderen, juist omdat dat met die techniek erg lastig is. Ik ben het wel met je eens dat je bij een abonnement met 3G dat ook wel wilt kunnen gebruiken.
Ik wil je daarom bij wijze van uitzondering aanbieden om, als je ons het aankoopbewijs van een femtocel stuurt en je mobiele nummer stuurt, een deel van je abonnementskosten te vergoeden als tegemoetkoming voor alle ergernis die je hierdoor al gehad hebt.
Is dat een acceptabele oplossing?
Groeten, Bas(T)
---
Hoi Vincent, excuus. Ik zie dat er al onderzoeken zijn gedaan en de dekking inderdaad niet perfect bleek te zijn. Ook is je al aangeboden om een Signaalplus aan te schaffen om je bereik binnenshuis te verbeteren. Helaas kan ik niet aangeven waarom er bij het intake gesprek niet naar voren is gekomen dat de 3g dekking niet optimaal was en kan ik je helaas geen antwoord geven op de vraag waarom dit niet gemeld is. Mocht je nog andere vragen hebben dan helpt ik je daar graag mee verder. In ieder geval excuses voor het ongemak. Groet, Tom
---
Hoi Vincent, op het moment dat je het bonnetje van de femtocel overhandigt, kunnen we een deel van je abonnementskosten vergoeden als tegemoetkoming voor alle ergernis die je hierdoor al gehad hebt. Dit bedrag zal verrekenend moeten worden met de komende facturen. Er is helaas geen andere mogelijkheid. Wellicht is het een optie om bedrag van de femtocel bij je werkgever te declareren.
Tevens wil ik graag ingaan op je tegenvoorstel. Ik kan een notitie in ons systeem zetten waardoor het mogelijk wordt om je abonnement gratis te verlagen. Let er wel op dat je maar 1 stap kunt verlagen. Je kunt wel altijd terug naar de originele bundel.
Graag wil ik de notitie in het klantregistratiesysteem zetten. Zou je daarom de volgende gegevens nog door kunnen geven: 06-nummer, adres, klantnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.
Groetjes, Linda
---
Hoi Vincent, helaas hebben wij geen informatie wanneer de Femtocell op voorraad is. Ik zou je hiervoor willen adviseren om de website in de gaten te houden. Groeten, Bruce
---
Hoi Vincent, ik begrijp wat je bedoelt. Helaas hebben we niet meer informatie over de levertijd van de signalplus. Onze excuses daarvoor. Groet, Tom
---
Hoi Vincent, ik begrijp natuurlijk dat het uitermate vervelend is als je niet optimaal gebruik kunt maken je toestel. Als een gesprek regelmatig wegvalt is dat erg vervelend. We werken er altijd aan om ons netwerk te verbeteren, echter zijn dit soort problemen niet simpel op te lossen. Het uitbreiden van het netwerk is niet iets dat op korte termijn gerealiseerd kan worden. Het plaatsen van nieuwe/extra masten is vaak een langdurig en complex proces waarbij vergunningen een grote rol spelen. Als je problemen blijft ondervinden met bellen dan raad ik je aan om 3G uit te zetten. 2G is minder geschikt voor internet, maar is prima geschikt om te bellen/sms'en en heeft over het algemeen een betere dekking binnenshuis. Ik kan je helaas geen andere/snellere oplossing bieden dan de mogelijkheden die mijn collega's hiervoor al met je besproken hebben ???? Indien je niet akkoord gaat met de geboden oplossing dan raad ik je aan om een klacht in te dienen. Dit gaat kan schriftelijk, maar tegenwoordig ook via . Groetjes, Robbie
------------
- Conclusie: ze geven zwart op wit aan dat ze mij een slecht product hebben verkocht. Dat ze hier niets aan kunnen doen en ik naar 2G over moet schakelen?!?! Vodafone lacht, je kunt als consument geen kant op.
+ Conclusie: Vodafone vergoed mijn aanschaf van de Femtocell (als deze ooit op voorraad komt). En ik kan kosteloos in abonnement naar beneden (is normaal €20 per stap).