Vincent2976

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hulp gevraagd: Traag internet postcode 2993(VM/CS)

Ben net overgestapt van T-Mobile naar Vodafone. Bij T-Mobile was het bereik en internetsnelheid (std 3G 3,6mbps) erg goed.
Het bereik en internetsnelheid zou volgens het vodafone dekkingsgebied optimaal moeten zijn. Mijn gemiddelde singaalsterkte is 2 streepjes en gemiddelde internetsnelheid is 0.10-0.30 mbps. Mijn abo moet 14.4mbps moeten hebben ensignaalsterkte moet altijd voldoende sterkte moeten hebben. Thuis telefoneren met je hoofd tegen het raam wordt je niet vrolijk van. Waarom overgestapt? We maken allemaal fouten...

De test is gedaan via speedtest.net met een down- en upload naar een server in london.
- Telefoon is de iphone 5
- Abo is iphone-2 altijd €75
- problemen in postcodegebied 2993/3079 (barendrecht/rotterdam). Internetsnelheid is overal onder de maat.

Hulp gevraagd!
Thanks!
90 Reacties 90
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Postcode is 2993VM...
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb nu weer een test gedaan:
1 streepje, 3G
Speedtest 1: naar een Vodafone server in Utrecht: ping: 134ms, download: 0.22 Mbps, upload: 0.02 Mbps.
Speedtest 2: timed out
speedtest 3: timed out
 
Handig om te melden dat ik op deze postcode 2 abo's heb, met beide zelde resultaat. 1 abo op een iPhone 3GS en 1 op een iPhone 5.
de iPhone 5 heeft het altijd €75 abo met 14.4mbps internet.
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
ik heb precies de zelfde uitslagen soms start de test niet eens
 
met iphone5 ,2x4s ,en een samsung note
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb voor 2 postcodes de dekking nagekeken.

@paddypat: Op 2993CS is de 3G dekking volgens onze metingen uitstekend. Er staat daar ook een mast heel dicht in de buurt.
Als je daar problemen ervaart met de dekking, dan moet dat eigenlijk ofwel aan de locatie liggen (bv heel goed geisoleerd huis) of aan het toestel. Hebben mijn collega's je krabbel via Hyves al beantwoord?
@vincent: Op 2993VM is de 3G dekking minder. Ik zie dat dat ook een nieuwbouwwijk in het water is. Nieuwbouwhuizen worden meestal gebouwd met heel veel staal en bv sterk isolerend dubbel glas, waardoor ze het signaal (dat op die postcode toch al niet zo sterk is) blokkeren. Dat komt ook wel overeen met wat je aangeeft (bellen bij het raam).
Als je buiten bent, is de snelheid dan hoger? Zo ja, hoe hoog? Dan weten we hoe sterk de invloed van de constructie zelf is
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Vodafone heeft me nu benadert via hyves voor al mn gegevens , maar nog niks gehoord , lijkt me ook sterk dat de dekking veranderd iedereen klaagt er over hier maar goed we wachten weer af
wimakita

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik had t zelfde probleem
erg traag internet o,1 mb per sec
Ik heb de klantenservice gebeld  nr 1200
en t probleem is nu opgelost
ze proberen je eerst af te schepen door te zeggen dat t aan de sim kaart of telefoon ligt
blijf vriendelijk t zijn ook mensen die alleen hun werk doen
maar als je zegt dat je niet de enige was dan helpt  dat
Hun hebben alle toutjes in handen en ze proberen om je meer geld te laten betalen
Mvg een mede lot genoot
wimakita

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb te vroeg gejuigt
nu is t nog langzamer dan hij ooit geweest is
Dan maar weer bellen
maar weet iemand wat de normale snelheid is op een 3G netwerk is ????
 
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Bij mij is de dekking Echt niet goed dat , kan je niet wijs maken ik heb 4 toestellen in gebruik allemaal even slecht , binnen kan ik mn 3 g niet eens gebruiken , en buiten is het ook slecht maar werkt wel( soms ) . En ja wat is de snelheid die we horen te hebben
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
hey wikimata, welkom op het forum!

De snelheid die je op een telefoon haalt hangt af van heel veel factoren. Hij wisselt bv per tijdstip, locatie en zelfs per type telefoon. Sommige toestellen hebben een betere antenne dan anderen en halen dus een hogere snelheid op dezelfde plek en hetzelfde tijdstip dan een ander toestel.

Ik heb de titel van dit topic even aangepast om iets duidelijker te maken dat het gaat de postcodes 2993 VM & CS.
Ben jij daar ook? Of maakt het niet uit waar je bent
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Sorry hoor maar dat eerste stuk antwoord slaat helemaal nergens op , denk je dat ik uit een ei kom ik had al een atf toestel , als je weet wat dat is , die je nog moest dragen , dus kom niet met zulke antwoorden die dekking en snelheid is gewoon KLOTE ........vertel mij nu maar eens wat de snelheid hoort te zijn (als je hem al geopend krijgt )???????????????????Ik ben net even bij de andere buren geweest , en op 3G 0,02 mb en dat is nog geen 10 meter hier vandaan dus dat zijn al 8 telefoons , maar ik zou zeggen stuur eens iemand hier langs .
Maar voorlopig betaal ik wel voor 4 abonementen 3 van 50 en 1 van 35 voor Jan met de korte achternaam , daar kan ik slecht tegen , en er is niemand die dat leuk vind terwijl er zat klachten zijn als je googelt,en er verandert niks , dit probleem los je niet op in een forum (met alle respect voor de medewerkers )maar goed dan maar hoger op want ik ga niet voor iets betalen wat niet werkt , als ik m,n beloftes niet nakom wordt ik AFGESLOTEN ,en genoteerd als wanbetaler !!! Te gek voor worden
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ik vergeet nog wat op de postcode 2981 ga dat is Ridderkerk bij mn ouders heb ik
Niet eens internet binnen ????????????
Vincent2976
topicstarter
Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb nu weer een test gedaan, maar dan buiten.3 streepjes, 3G
Speedtest 1: naar een server in Dusseldorg: ping: 89ms, download: 1.07 Mbps, upload: 0.19 Mbps.
Buiten iets beter, binnen nog steeds drama. Met T-Mobile had ik binnen zo goed als geen signaalverlies. Ik moet 24/7 bereikbaar zijn voor mijn job in het ziekenhuis, maar dat is sinds mijn overstap niet meer gegarandeerd. 
 
mbt de internetsnelheid is dit vanaf dag 1 niet ok geweest, ervaar ik. Of ik nu in Barendrecht, Rotterdam, Leidschendam of Baarle nassau zit. Staat het abo goed ingesteld in het systeem?
 
Twee vragen:
1. Zijn er signaalversterkers te koop?
2. Is er nog mogelijkheid om Vodafone op te zeggen?
 
petropatrick

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal ik ben nu al vanaf 23 december 2012 aan het aanrommelen met mijn 3g verbinding ik heb sinds twee weken een nieuw 
abbo en een nieuwe telefoon een iphone 5.
hiervoor had ik een iphone 4s daar had ik dezelfde problemen mee,ik heb al meer dan 20 keer gebeld met de smartcrew van vodafone
ik ben het echt spuugzat om maar elke keer te horen dat ik een simcard wissel te doen bij een vodafone winkel.
trouwens mijn postcode is 3195 met mij alle klanten van vodafone in ons dorp en omstreken geen 3g dekking het icoontje staat wel gewoon boven aan mijn scherm.
ik kreeg trouwens te horen dat ze voor het internet alleen gprs of edge garanderen want dat staat in de voorwaarden betaal je veel geld voor vodafone extreme met 10gb data krijg je het gewoon niet op in de maand ik hoop dat vodafone er echt wat aan gaat doen want dit kan echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
mvg een ontevreden zakelijke klant
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Deze klachten zeggen toch genoeg , het is gewoon assosiaal , en dan veranderen ze de titel van dit topic maar het is gewoon overal bar slecht
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Paddypat schreef:
Deze klachten zeggen toch genoeg , het is gewoon assosiaal , en dan veranderen ze de titel van dit topic maar het is gewoon overal bar slecht
Ik heb inderdaad de topictitel veranderd, omdat er nu veel vragen door elkaar gaan lopen. We moeten namelijk helder hebben

- wat er gebeurd
- op welke locatie(s)
- (sinds) wanneer

Nogmaals, heb je in heel nederland en op alle tijdstippen slecht bereik, dan ligt dat niet aan het netwerk. Dan zit het in je toestel. Om mezelf als voorbeeld te nemen, ik heb hier in het zuiden van het land meestal prima bereik. Uiteraard moet ik niet in het bos gaan staan en er is een beroemd stukje spoort (tussen de heuvels) waar je ook nooit bereik hebt, maar dat ligt nu eenmaal aan de omgeving.

Dus, tenzij we die drie punten helder hebben kan ik niets doen. Iemand die op een andere postcode problemen ervaart kan daar het beste een nieuw topic voor aanmaken. Want, 10 man die hetzelfde merken op dezelfde postcode geeft voor mij aan dat er iets mis is met bv de mast daar.
1 persoon die een probleem merkt op een bepaalde postcode terwijl niemand anders het merkt, dat is een ander verhaal.

Vandaar dat ik hier graag alléén klachten over PC 2293 zou zien. 5 verschillende problemen door elkaar onderzoeken schiet niet op 😉
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
5 verschillende klachten zegt toch genoeg ,ik heb liever dat alle postcodes met problemen het hier posten dan zie je dat het overal bagger is , kom je weer met het ligt aan het toestel zoals je had kunnen lezen IK HEB 4 TOESTELLEN EN DE BUREN HEBBBEN HET OOK en ook op verschillend postcodes !!!!!!!!!
Paddypat

Stamgast
  • 89Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Heb ook nog steeds geen duidelijk antwoord , met wat de snelheid hoort te zijn
wimakita

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Geachte Bas
 
Mijn vraag nog een keer dan maar nu wat specifieker:
Wat zou de normale snelheid zijn onder optimale omstandig heden?
Hoop nu een bevredigend antwoord te krijgen.
 
Natuurlijk moet vodafone ook aan haar verplichtingen voldoen
Toen met de brand heb ik ook lang slecht internet gehad of geen verbinding,
Heb toen ook de klantenservice gebeld en heb 2mnd. Internet niet hoefden betalen
naar mijn mening zijn ze best redelijk, maar je moet je niet aflaten scheppen met rare smoesjes die ze daar ook verzinnen
Je probleem duidelijk omschrijven en als je denk dat t niet opgelost is meteen weer naar hun klantenservice bellen
Daar zijn ze voor denk ik.
Dus voor die ontevreden klanten:  onder t contract kom je niet uit!
Maar je hoeft niet te betalen als hun de verplichtingen niet na komen
dat wil niet zeggen dat je je rekeningen niet hoeft te betalen
Je moet hun in gebreke stellen en HUN DE KANS GEVEN t probleem op te lossen
Maar je moet de klantenservice bellen en die MOETEN je helpen
en als je denk dat je afgescheept wordt neem je t gesprek op
zeg dit niet want dan hoeven ze je niet te helpen
je kan er in theorie ook niets mee maar t is een goede stok achter de deur
Hoop dat jullie snel een goede verbinding krijgen
En Bas wat is nu die snelheid???????
 
Mvg  Wim
 
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
wimakita schreef:
Geachte Bas

Mijn vraag nog een keer dan maar nu wat specifieker:
Wat zou de normale snelheid zijn onder optimale omstandig heden?
Hoop nu een bevredigend antwoord te krijgen.
Mvg Wim



De snelheden die je onder normale omstandigheden op een bepaalde locatie zou moeten kunnen halen kun je vinden via deze site: http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/netwerk_en_dekking/dekkingskaart/

Vul daar je postcode in, dan krijg je zowel de maximumsnelheid als de praktische snelheid. In het geval van de postcode waar hij standaard op staat is dat bv 1,8 - 4,6 Mbps. Houd er daarbij wel rekening mee dat je toestel en omgeving een belangrijke factor blijven. Ga je in de kelder gaat staan, dan heb je per definitie minder bereik dan buiten in de tuin 😉
wimakita

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben zelf even wezen zoeken en dit heb ik o.a. gevonden
Re: Welke downloadsnelheid via 3G is normaal? 
op ‎09-08-2011 23:57
Dat valt niet te zeggen. Je telefoon heeft 3G mogelijkheid, wat betekent dat de maximale snelheid die je telefoon aan kan met betrekking tot internet geclassificeerd wordt als 3G, zoals dat een restaurant met 3 sterren beter eten heeft dan eentje met 2 sterren.
 
Het mobiele internet van KPN gaat tot 14.4Mbps in sommige delen van Nederland, afhankellijk van je locatie en product. Wanneer je telefoon 3G ondersteunt kun je er van uit gaan dat je telefoon de snelheid van het KPN netwerk optimaal kan benutten.
 
De vraag is hoe snel je internettoegang is, gekoppeld aan jouw product. KPN Surf&Mail Totaal gaat bijvoorbeeld tot 384kb/s waarbij het KPN Smart iPhone internet tot 7.2Mbps gaat, wat bijna 20x zo snel is.
 
Daarnaast kan het ook afhankelijk zijn van de dekking in het gebied waar je bent.
 
 
 
Dus samengevat: hoe snel is je internet toegang T kan maximaal tot 14.4Mbps
maar dan ga ik de klantenservice bellen en vragen naar de snelheid van mn internet toegang
Mvg Wim
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic