carlijn045

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Htc one x geen internet met micro chip

Hallo allemaal,
 
Mijn broertje heeft net de nieuwe Htc One met micro chip binnen. Hij heeft de micr chip op de juiste manier in het toestel gedaan alleen krijgt hij vervolgens geen internet. Ook niet als hij naar mobiele servers zoekt en dan op vodafone klikt. Officeel liep ons 2 jarig abonnement af op 22 augustus maar konde we ons abbonement bij vodafone verlengen en konden we een nieuwe mobiel uitkiezen. Zou het misschien zo kunnen zijn dat de micro chip pas 22 augustus in werking gaat?
 
Alle hulp is welkom!
2 Reacties 2
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Carlijn,
 
als je gewoon kan bellen, zou je in principe ook van je internet gebruik moeten kunnen maken, de SIM is in dat geval al geactiveerd.
 
Kon je broer op zijn vorige toestel ook gewoon internetten? Of had hij toen nog geen internet op zijn toestel? In dat geval zou het kunnen dat er iets mis is gegaan met het teovoegen van internet aan zijn abonnement.
 
Controleer ook even via deze site van Vodafone of alle instellingen op zijn toestel helemaal goed staan.
 
Ook kan het zo zijn dat de proxy-instellingen een succesvolle verbinding in de weg zitten.
 
Mod Marco-W heeft hier al eens over gepost, hier een quote van hem die dit op zou lossen:
 
Proxy instellingen wissen lost inderdaad dit probleem op.
Voor forumbezoekers even info over waar dit in het menu dient te gebeuren;
 
 
Instellingen > Mobiel netwerk > Namen toegangspunten > Vodafone NL > verwijder de informatie onder Proxy en Poort. Met deze tips zou het probleem van je broertje verleden tijd moeten zijn, zoniet, dan horen we het graag van je.Succes.
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Martin en Carlijn,



Het verhaal van Martin klopt, maar ik denk zelf dat de sim nog niet actief is, simkaarten worden niet actief verzonden.
Maar als het bellen lukt zoals Martin aangeeft is dat wel het geval.

Controleer dan inderdaad de instellingen, of neem contact op met de klantenservice, want het nbiet kunnen verbinden
met een actieve sim kan heel wat oorzaken hebben....

Groeten,




E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic