mb190

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht of geen bereik met Galaxy S2

Specs:
 
Samsung Galaxy SII.
Android-versie: 2.3.6
Baseband versie: i9100xxkI4
Kernelversie: 2.6.32.7-i9100xwkk2-cl72641 Root@DELL88 #2
Buildnummer: Gingerbread.XWKK2
 
Nu het probleem:
 
Ik heb vaak dat er totaal geen internet verbinding is, en dat duurt dan een paar minuten. Maar nu zit ik al vanaf 18.34-19.46 tot nu, 20.01 dus zonder internet/verbinding. Alleen om 19.46 en om 19.51 heb ik heel even verbinding gehad, omdat ik toen een what's app kreeg. Via de vaste lijn heb ik gebeld met een persoon die me dus meerdere what's apps heeft gestuurd die ik dus niet binnen heb/krijg.
 
Heel lastig dit. Ik heb een lijstje van wanneer ik geen bereik had, maar die is niet compleet.
 
Heb de klantenservice gebelt, maar die waren zo'n 8 minuten 'al onze medewerkers zijn bezet' bezet.
 
Een andere simkaart helpt niks, ook geen bereik. Mijn simkaart in een andere telefoon, ook geen bereik. Dus ik vraag me dan af waar het aan ligt. Een landelijke storing oid?
 
Alvast bedankt. Gr,
 
Marco
 
Kleine edit:
 
Opnieuw opstarten helpt niet, voor zover ik weet ben ik ook niet geblokkeerd, sms'en en bellen gaat wel gewoon, het is dus puur het internet dat het niet doet.
 
'Update' 20.07u: Hij doet het weer 'ff'.
 
Verder, moet ik me ergens voorstellen oid, dit ben ik namelijk gewend op andere fora.
 
Nogmaals dank!
5 Reacties 5
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Als ik het goed begrijp heb je dus met een andere SIM in jouw toestel ook geen bereik, en met jouw SIM in een ander toestel ook niet.
 
Heb je dit probleem op meerdere locaties, of alleen op je "thuis"-locatie?
 
Zo ja, plaats dan (alleen) je postcode  (dus geen huisnummer) eens hier, dan kan 1 van de moderators vast wel kijken of er mogelijk verstoringen in het netwerk zijn geweest in jouw omgeving.
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Marco,

Inderdaad is dat een goed advies van Martin. Misschien kun je daarnaast ook wat meer informatie geven aan de hand van de volgende vragen:
Sinds wanneer heb je deze problemen?
Is er iets gebeurd waarna de problemen optraden?
Wat is de foutmelding die je krijgt?
Heb je nergens meer verbinding of alleen op een bepaalde lokatie?
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen?je simkaart in een ander toestel geeft ook geen verbetering of een andere sinkaart in jou toestel.

Misschien is het toestel defect.
mb190
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De postcode is 6903 AZ te Zevenaar.
 
Sinds wanneer is even lastig, want ik heb al heel lang dat 'ie op 'mijn' stoel beneden in de woonkamer geen bereik heeft, op de bank 1m daarvanaf wel. Maar dat is puur een kwestie van pech hebben neem ik aan.
 
Er is niks gebeurd, niet gevallen, geen waterschade oid, zou niet weten wat het zou moeten/kunnen zijn.
 
De foutmelding is een 3-hoekje linksbovenin met een uitroepteken erboven. Dan staat er iets van dat er geen verbinding is met het netwerk.
 
En als dat gebeurt is er nergens meer netwerk. Niet thuis, niet op de zaak, maar ook niet in regio 8401 (friesland) waar ik nogal vaak te vinden ben.
 
13-04 11.26-11.30
17.04 23.31-23.33
22-05 10.04-10.08
23-05 19.25-20.07 met 3 keer 'ff' 10 seconden netwerk.
 
Simkaarten of toestellen wisselen helpt niet. M'n vader's Lumia pakt de sim wel, maar zelfde probleem. Zijn sim in mijn telefoon, ook hetzelfde probleem. Het lijkt alsof zowel de sim als de telefoon het niet helemaal perfect doen.
 
Het lijstje hierboven is ook maar een korte opsomming, de rest heb ik allemaal in de telefoon staan, maar dat is vaak op dezelfde of 1 dag ervoor of erna.
 
Excuses voor het late reageren, was een paar daagjes weg naar Center-Parks, waar ik overigens ook totaal geen bereik had ( Meerdal/America)
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi mb190,

Vervelend dat je nog steeds problemen hebt. Ik heb de postcode dioe je geeft nagekeken maar zie daar niet direct een dekkingsprobleem. In de omgeving iets verder weg zijn wel enkele storingen gemeld. Misschien heb je daar toch last van.

Je geeft ook aan dat het toestel van je vader geen verbetering met jou simkaart geeft .Ook zijn simkaart in jou toestel geeft dezelfde problemen. Als je vader met zijn eigen Nokia geen problemen heeft zou het aan je simkaart of misschien nog waarschijnlijker, aan je toestel kunnen liggen. Immers je vaders simkaart geeft ook problemen in jou toestel.

Ik adviseer je toch eens in de winkel naar je toestel te laten kijken.
mb190
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan gaan we dat straks maar even proberen, bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic