beste,
heb sinds een paar maanden de Galaxy S2. Ben zeer tevreden over het toestel en de prestaties.
Mijn enige klacht is dat mijn Data(internet) binnen een dag of twee verdwenen is en ik moet bijbetalen. Heb zelf dus onderzoek gedaan naar hoe dit mogelijk is!
Het verbruik vond voornamelijk plaats terwijl ik sliep. 700mb in de nacht alleen, dat ik 6uur sliep. Dit komt door de applicatie dat Samsung standaard in het pakket heeft zitten, genaamd: AP Mobile. ook al schakel je deze uit, dan schakelt hij zichzelf weer en verbruik immens veel Data.
Het advies wat je leest op internet is om je Data uit te zetten en alleen aan te doen als je het nodig hebt. Maar dit is NIET de bedoeling van een smartphone!
Heb dus verder onderzoek gedaan en door mijn toestel te ''rooten'' kon ik in de bestanden komen en zo AP Mobile handmatig verwijderen. Helaas schijnt je garantie te vervallen als je he toestel root, maar Samsung gaf ons geen keus! je hebt een duur abonnement en dan heb 28 dagen in de maand GEEN internet!
Mijn Data gebruik is aanzienlijk gedaald! (nog steeds veel hoger dan bij mijn Iphone) maar dat neem ik voor lief. De achtergrond processen en andere apps van Samsung gebruiken ongelofelijk veel Data en wij moeten het er maar mee uitzitten.
Weet iemand een oplossing? waarbij je wel binnen de garantie-voorwaarden blijft? Ik zou liever een oplossing van Samsung willen, maar die rept daar geen woord over.
Vind het belachelijk dat ik nu gewoon 40euro betaal per maand voor een toestel zonder internet, is dit de bedoeling van de snelste smartphone? stelt toch teleur!