Ontvang melding "ongeïdentificeerde abonnementhouder" bij het beantwoorden van een SMS van een nummer dat eerder gewoon herkend werd.
Ik las op het forum onderstaand bericht, dit lijkt een oplossing - wat kan ik doen om dit probleem op mijn toestel/verbinding te verhelpen?
"Indien het herstarten van je toestel en het wisselen van een SIM-kaart niet helpen is hoogstwaarschijnlijk het volgende aan de hand:
De BB heeft een tweede dataverbinding met het Vodafone netwerk geopend. De eerste dataverbinding blijft echter gewoon op de achtergrond draaien, maar wordt door je toestel niet meer gebruikt. Aangezien je echter maar 1 abonennement hebt, zal het Vodafone-netwerk je niet herkennen met die 2e verbinding, je hebt immers al een verbinding met Vodafone. Daardoor krijg je de melding "ongeïdentificeerde abonnementhouder".
Door je gegevens door te geven aan de helpdesk kan dit opgelost worden. Zij geven dit door aan de techneuten op de achtergrond, die zijn in staat die eerste verbinding de nek om te draaien.
Wanneer dat gebeurd is zal je een SMSje krijgen, je doet een battery-pul en na de herstart zal je gewoon weer verbinding hebben en de melding zal verdwenen zijn."
Dit is echt de oorzaak.
Je kan het controleren door je dataverbinding uit te zetten, dan kan je wel bellen/sms'en.
Storing wordt door klantenservice doorgezet naar technisch netwerkbeheer. Duurt 2 tot 4 dagen en dan krijg je sms...