Lisa-

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Health academy

Ik krijg sms'jes met: Je maakt gebruik van abonnemenet HEALTH ACADEMY, de kosten zijn €5,00 per week.
Ik dacht eerst dat dit nep was, maar ik krijg heb deze sms al drie keer gekregen. Ik heb me hier niet voor aangemeld.
71 Reacties 71
nightcrawler28

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik heb hier last van die Aworld / health academy diensten waar ik nooit toestemming voor heb gegeven. het schadelijke hiervan is dat ik als klant actief moest gaan "googlen" om te kijk wat het was en hoe ik het stop moest zetten. en toen was er al 20 euro afgeschreven....

Ook heb ik een klacht bij Vodafone ingedient en kreeg ik uit coulance een vergoeding voor de kosten. Wat dan heel vervelend is dat Vodafone Complaint Services het behandeld, een mail stuurt, terwijl ik aangaf dat ik het in myvodafone wou hebben en dan vervolgens de klacht sluit en mailt vanuit een dummy e-mail adres. kortom je krijgt een antwoord en daar heb je het mee te doen... niet netjes!

Dus plak ik hier gewoon de tekst die ik wou terug schrijven 🙂 puur ter info voor andere gebruikers die er ook mee te maken hebben :bomb:
-------

Beste Vodafone Complaint Services medewerker,

Dank voor het toelichten en u service om het eenmalig ongedaan te maken.
Echter ik heb geen toestemming gegeven aan Aworld (u noemt het Aworld subs) en ik vindt dat u als provider ook een zorgplicht heeft om zorgvuldig keuzes te maken welk bedrijf u via mijn telefoonrekening toestemming geeft om diensten te factureren.

In mijn beeld is dat bij dit malafide bedrijf Aworld niet zorgvuldig gedaan. Dat concludeer ik op basis van de vele klachten op u VodaFone en andere forums (zoals klacht.nl) en het feit dat ik er simpelweg geen toestemming voor heb gegeven, ik weet dat de bewijslast daar juridisch voor bij mij ligt en daarom ben ik u dankbaar dat u het uit coulance heeft vergoed.

Maar mijn oproep is wel om dit soort praktijken actief te bestrijden en mij als afnemer proactief in staat te stellen om dit te voorkomen. Nu moest ik gaan zoeken op internet hoe en waar deze kosten vandaar kwamen en hoe ik het uit moest zetten. Dat is kwalijk gezien ik al een tijd(je) klant ben.
Werkmantim

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

Ik heb precies de zelfde situatie momenteel. Ik heb 3 smsjes gekregen in een tijdsbestek van een uur.
Ook heb ik me nergens voor aangemeld en kost me dit mij nu wel 15 euro als ik op mijn Vodafone kijk.

Ik wil deze kosten niet op mij nemen omdat ik niks heb geaccepteerd of iets.

Met vriendelijke groet,

Tim Werkman
Energieboy
Expert
Expert
  • 12343Posts
  • 3571Oplossingen
  • 3221Likes
Hi Werkmantim
Je kan contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Deze mensen kunnen voor je kijken wat er aan de hand is en misschien je helpen met het terug geven van je geld. Maar dat moet Vodafone natuurlijk beslissen.

Wat ik mij eigenlijk afvraag, en deze vraag is eigenlijk aan iedereen op deze topic, wat voor een toestel gebruiken jullie? Ik lees wel heel veel mensen met al die smsjes maar ik vraag me ook af met wat voor toestel mensen gebruik maken. Heb je Android en gebruik je Google Play Store of heb je een Apple iOS en gebruik je de App Store van Apple.

Misschien is dat nog eens een idee om te melden. Kan Vodafone daar ook eens naar kijken.
Werkmantim

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Energieboy

Zal ik doen, bedankt. ik gebruik in dit geval apple, en gebruik de app store. Vodafone zelf zegt dat je het door een pop-up krijg, of door het downloaden van games. Maar dat lijkt mij in dit geval heel sterk omdat het enigste wat ik met mijn mobiel doe is whatsappen en en social media in de gaten houden. Het blijf een gek verhaal.
Energieboy
Expert
Expert
  • 12343Posts
  • 3571Oplossingen
  • 3221Likes
HI Werkmantim
Wat je zegt, via Apple lijkt het me stug dat als je een game hebt gedownload dat je dan vast zit aan een abonnement. Want Apple doet niet aan dat soort dingen en als er een abonnement aan vast zit gaat dit via Apple en niet via een SMSje. Het zou natuurlijk kunnen dat er in een app een reclame app heeft gezeten en dat die je gegevens heeft afgenomen van je toestel. Ook weer iets wat ik een beetje vreemd zou vinden, maar dat zou eventueel kunnen.

Maar via Apple en Apple Store spelletjes die je een abonnement laten afnemen, NO WAY!
Dan is Vodafone niet goed op de hoogte en zegt maar iets of denkt dat het bij Apple net zo gaat als bij Android.

Misschien dat er via social media iets is geweest waardoor je dan toch per ongelijk iets hebt aangeklikt en/of dat ze daar vandaan een bericht hebben opgevangen met je 06 nummer erin. Ik zit zelf niet op social media dus ik kan daar niet over mee praten. Whatsappen is ook iets wat ik liever niet doe, heb het wel maar ik praat meer via iMessage en/of FaceTime.
Werkmantim

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
He Energieboy

Lijkt me stug idd dat het door een spelletje komt. Het lijkt me ook vrij sterk dat het door socialmedia komt. Omdat ik mijn nummer niet zo snel ergens aan weg geef. Spelletjes heb ik de afgelopen maand ook niet meer echt gedaan.

Denk eerder dat ze ergens mijn nummer hebben verkregen en dom weg een abbo er aan hebben gekoppeld. Net ook contact gehad met Vodafone en heb een klacht ingediend en dat ik die 15 euro aan kosten niet wil betalen,

Ben benieuwd naar de uitkomst.
Vodascam

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
even terug te komen van mijn problemen met deze scam abbo's

vodaphone heeft dus mooi 10 euro's in rekening gebracht en de volgende maand weer niet.. dus die blokkade heeft dus van mij wel geholpen.. echter ben ik wel bang dat ik me 10 euro kan fluiten

meerdere dingen gelezen op het web hierover.. en vele klachten gelezen over dit zelfde probleem.

Vragen aan voda zoals :


  • hoe kunt u klanten in rekening brengen, zonder daar bewijs van te leveren
  • ik sluit een contract af met voda en niet met een derde partij... hoe kunt u dan deze abbo's door belasten

het mooie van het verhaal is dat ik een hoop tijd kwijt ben om 10 euro's terug te krijgen, die ik waarschijnlijk toch niet krijg. Tevens vind ik het ook belachelijk hoe je word behandeld bij voda.. over je zal wel ergens op geklikt hebben.

Lekker makelijk!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 12343Posts
  • 3571Oplossingen
  • 3221Likes
Bellen met de klantenservice van Vodafone en/of een prive bericht sturen naar Twitter of Facebook en dan komt het wel goed. Uitleggen wat er aan de hand is en dan krijg je daar bericht op terug. Zoveel tijd ben je daar niet mee kwijt hoor.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Hoi Vodascam

Hiervoor mag je een e-mail sturen via http://voda.fo/ne/8v20q
Hierdoor wordt er een onderzoek gestart en komt het direct uit bij mijn collega's die hierin gespecialiseerd zijn.
Zij controleren wat er is gebeurt en of de kosten terecht zijn of niet. Ook zullen zij aangeven of ze je hierin tegemoet komen of niet.

Energieboy
De klantenservice (zowel via Twitter, chat, Facebook of door te bellen met 1201) zal ook doorverwijzen naar bovenstaande link.
Energieboy
Expert
Expert
  • 12343Posts
  • 3571Oplossingen
  • 3221Likes
Ah ja, oke!
Gelijk heb je, dat is de betere link. Thank you!
Amber de Vries

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste vodafone,

Ook ik heb helaas per sms bericht ontvangen over een betaalde spelletjes app die ik zou hebben geactiveerd. Hier zou ik per maand 5 euro aan kwijt zijn. Ik heb mij via de bijgevoegde link meteen afgemeld voor betaalde sms berichten op deze manier, maar moet nu alsnog 5 euro betalen voor de week die ik gebruikt zou hebben. Ik heb nergens hier akkoord voor gegeven, en vind het nu een beetje raar dat ik toch terwijl ik meteen na de sms me heb afgemeld moet betalen voor iets wat ik niet/nooit gebruikt heb. Kunnen jullie hier iets mee doen? Hoe kan het dat ik hier voor aangemeld ben en het via jullie dmv een sms te horen krijg?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet, Amber de Vriee
Energieboy
Expert
Expert
  • 12343Posts
  • 3571Oplossingen
  • 3221Likes
Hallo Amber de Vries
Het best wat je kan doen is contact openemen met de klantenservice van Vodafone. Dzez kan je ook een privé bericht sturen via Twitter en/of Facebook. Deze kunnen je misschien ook helpen met die 5,- euro. Je kan het altijd proberen om na te vragen of ze dit terug willen storten..

Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic