Vodafone moet zich schamen om klanten de schuld te geven.. 'je zal iets aangevinkt of geaccepteerd hebben'. Mijn telefoonnummer is NERGENS bekend bij diensten of bedrijven waar ik mijn telefoonnummer moet achterlaten. Ik gebruik voor dat soort doeleinden een tijdelijk (weggooi) nummer zeg maar.
Ik bel en whatsapp alleen, en lees daarnaast de krant. Verder niets.
Opvallend is dat het enorm veel klanten van VODAFONE betreft (zoek maar op google)... dus heeft VODAFONE een datalek gehad, zijn de servers gehackt (die liggen geregeld plat bij vodafone voor korte of langere tijd). Andere optie is dat er een virus rond gaat waar wij niets vanaf weten.
Vodafone moet echt ophouden door te schrijven 'u heeft iets aangevinkt of geaccepteerd'. Mijn telefoon lag de hele dag aan de lader, en in die periode kwamen twee smsjes binnen op zelfde tijdstip... rara hoe kan dat als ik mijn telefoon niet heb gebruikt.
Vodafone moet onmiddellijk met de minister en ACM om de tafel gaan en hun klanten schadeloos stellen. Zo'n groot bedrijf die niet voor zijn klanten op komt.
Ten tweede is VODAFONE zelf dom bezig. Als klanten een nieuw contract afsluiten dan kan je aan de telefoon of in de winkel aangeven van de mogelijkheden van het 'bel me niet register' en 'payinfo' leg dit uit en waarom. Nu is Vodafone veel tijd kwijt aan boze klanten.. tijdverspilling. Zorg dat bij de vooringang jullie medewerkers een goede training krijgen. Verantwoordelijkheid ligt ZEKER bij de verkopende partij, tenslotte verkoopt VODAFONE ook mobiele telefoon en kan je de klant daar op wijzen.
En VODAFONE ... ik heb NOG IETS LEUKS VOOR JULLIE, WAAR ALLE KLANTEN IETS AAN HEBBEN;
Regels voor aanbieders betaalde sms-diensten
De belangrijkste regels voor aanbieders van betaalde sms-diensten zijn:
U moet een klacht indienen bij de provider over ongewilde sms-diensten.
De provider moet de klacht onderzoeken. Is de klacht ongegrond? Dan mag uw telefoonaanbieder u afsluiten als u de rekening voor de sms-dienst niet betaalt.
Vooraf moet u alle informatie krijgen over een sms-dienst. Zo kunt u bepalen of u deze dienst echt wilt. Geeft een aanbieder van een sms-dienst niet alle informatie? Dan hoeft u de rekening niet te betalen voor deze sms-dienst. Een telefoonaanbieder mag u dan niet afsluiten.
Kost de sms-dienst meer dan € 1,50? Dan moet de telefoonaanbieder aantonen dat u uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening.
U moet een abonnement kunnen afsluiten waarbij u geen sms-diensten kunt afnemen. Telefoonaanbieders moeten u deze optie gratis bieden. Deze plicht geldt voor alle abonnementen en voor prepaid.
U kunt de optie om sms-diensten af te nemen altijd gratis laten blokkeren door uw provider.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/ongewenste-sms-diensten
Aangezien ik geen duidelijke informatie heb gehad (jullie beschuldigen klanten van het zelf activeren van een smsdienst.. terwijl de klanten geen benul hebben dat men iets actief zou zetten...), juridisch gezien zijn wij als klant helemaal niet goed geïnformeerd wat de smsdienst kost of de inhoud daarvan. Dus is bovenstaande regel van toepassing en VODAFONE MAG ONS NIET AFSLUITEN!!
Dus klagende klanten staan volledig in hun echt en vodafone heeft daar niets op in te brengen!!