Francine

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gratis bellen bij Vaak/Regelmatig/Altijd abonnementen

*Edit door BasT*

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van jullie klachten is er onderzoek gedaan door onze rekeningspecialisten. Er blijkt inderdaad technisch iets fout te gaan.

Bij een aantal van onze oudere abonnementen hoor je binnen Nederland gratis naar mobiele Vodafone nummers te kunnen bellen. Het gebeurt niet bij iedereen, maar je kunt dit inderdaad merken dat dit momenteel niet gratis is.

Wij ondernemen nu de volgende acties:

  • Het probleem wordt technisch opgelost
  • Er wordt onderzocht welke mensen onterecht kosten hebben gemaakt. Deze kosten worden automatisch vergoed.

    NB: dit geldt voor alle onterechte kosten die op deze manier veroorzaakt zijn. Het geldt niet alleen voor de mensen die melding gemaakt hebben. Je hoeft hier over dus geen contact op te nemen met de klantenservice.

Je zou dit kunnen merken als je een Bel+SMS+Web & iPhone Vaak/Regelmatig/Altijd abonnement hebt, waarbij in de tarievenfolder is aangegeven dat je gratis belt naar Vodafone nummers.

==================

Oorspronkelijke post Francine:

Ik heb een abonnement met 90 belminuten. Tevens bel ik gratis naar vodafone nummers. Nu heb ik volgens My Vodafone 68 minuten verbruikt sinds gisteren. Ik heb echter alleen naar vodafonenummers gebeld. Zijn die ineens niet meer gratis? Of betreft het hier een storing?
33 Reacties 33
appeltjee

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Francine, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik schrok me rot vanmorgen toen ik zag dat ik er met € 40,- overheen zat. Ik heb contact opgenomen met Vodafone en heb het hen uitgelegd en zij gaan er nu achteraan en zullen mij nog terug bellen.
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste,

Ik heb een sim-only abonnement van vodafone met 160 minuten en ook gratis bellen. Bij mij is precies hetzelfde aan de hand. Ik heb gebeld en wat blijkt Vodafone durft te zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen recht had op dat gratis bellen. Alhoewel in hetzelfde gesprek werd aangegeven dat er voorbarig was gesproken en dat ze het op het moment aan het uitzoeken zijn.

De manier waarop dit gaat verdiend in ieder geval geen schoondheidsprijs, zeker aangezien de medewerkster ook nog durfde te beweren dat ik hierover geinformeerd was...wel raar met een abonnement dat al van vorig jaar oktober af loopt dat ze er nu opeens achter zouden komen dat het gratis bellen niet voor mij van toepassing zou zijn. En dat terwijl ik juist dit abonnement had gekozen omdat ik hiermee gratis kon bellen naar mijn vriendin.

Wordt vervolgd...
appeltjee

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik ging gisteravond kijken bij mijn tegoed en toen stond alles opeens weer zoals normaal, namelijk niks buiten mijn tegoed. Dus ik ging weer gewoon bellen. Echter vanmorgen stond er weer dat ik buiten mijn tegoed had gebeld. Dus eerst had ik nog maar 0 minuten resterend inclusief een dikke 40 euro eroverheen. Vervolgens heb ik weer mijn volledige 90 minuten en 0 euro boven mijn tegoed. En nu heb ik weer 0 minuten resterend en zit ik er al 53 euro overheen. Ik vermoed dus dat het inderdaad om een storing gaat, aangezien het steeds wisselt. In ieder geval vind ik dat er niks in rekening gebracht kan worden aangezien vorige maand naar Vodafone nummers bellen wel degelijk gratis was. Dat kunnen ze niet zomaar opeens veranderen...
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee daar heb je helemaal gelijk, ze hebben sowieso niet het recht om dit opeens te veranderen. Ze hebben zelf schijnbaar de zaakjes niet helemaal op orde jammergenoeg. Ik neem aan dat Vodafone dit probeert snel op te lossen en met een nederig excuus komt richting haar klanten welke er last van hebben ondervonden.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hoi allemaal,

Het lijkt erop dat er hier iets mis gaat! Ik kan dit echter niet voor jullie nakijken via het forum dus ik zou jullie willen vragen om toch eens contact op te nemen met mijn collega's via Twitter of Facebook. Als er toch iets mis lijkt te gaan dan kunnen ze dit uitzoeken. Geef dan ook even de link van dit topic door.

Wel is het zo dat het onbeperkt bellen naar andere Vodafone nummers niet bij élk abonnement geldt. Bij oudere abonnementen is dat vaak namelijk nog niet het geval. Dus vraag ook even na of het wel bij je abonnement is inbegrepen.
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja natuurlijk...ik heb sinds oktober vorig jaar dit abonnement en heb deze juist afgesloten omdat ik daarmee gratis naar Vodafone nummers kon bellen en tot en met september 2013 kon dit ook gewoon en nu opeens niet meer???????????
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
moizy schreef:
Ja natuurlijk...ik heb sinds oktober vorig jaar dit abonnement en heb deze juist afgesloten omdat ik daarmee gratis naar Vodafone nummers kon bellen en tot en met september 2013 kon dit ook gewoon en nu opeens niet meer???????????
Ik zei nergens dat het nu niet meer kan. 😉 Als het bij jouw abonnement gewoon geldt dan is dit niet veranderd en dan geldt dit nu nog steeds. Heb je ondertussen al contact gehad met mijn collega's van de klantenservice?
appeltjee

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb gisteren contact opgenomen met de klantenservice en heb hen alles verteld. Ze zouden het intern voorleggen en mij terugbellen. Helaas ben ik nog niet terug gebeld. Wel jammer dat het allemaal zo lang moet duren en wij klanten met dit probleem in onzekerheid moeten blijven. Ik heb nu nog maar 0 belminuten over en moet volgens mijn tegoed en verbruik al ruim over de € 50,- bij betalen...
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste, ja ik heb al contact gehad... Maar tot op heden nog geen reactie erop. Ik heb nu al 87,53 euro boven de bundel maar ik heb de prijslijst van toen gevonden waar het gewoon letterlijk opstaat dat ik recht heb op gratis bellen naar Vodafone nummers. Wel heeft erg vervelend dat ik nu niet kan zien hoeveel belminuten ik nog heb...
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste, welk abonnement heb je precies en wanneer heb je die afgesloten
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal,

Naar aanleiding van jullie klachten is er onderzoek gedaan door onze rekeningspecialisten. Er blijkt inderdaad technisch iets fout te gaan.

Bij een aantal van onze oudere abonnementen hoor je binnen Nederland gratis naar mobiele Vodafone nummers te kunnen bellen. Het gebeurt niet bij iedereen, maar je kunt dit inderdaad merken dat dit momenteel niet gratis is.

Wij ondernemen nu de volgende acties:

  • Het probleem wordt technisch opgelost
  • Er wordt onderzocht welke mensen onterecht kosten hebben gemaakt. Deze kosten worden automatisch vergoed.

    NB: dit geldt voor alle onterechte kosten die op deze manier veroorzaakt zijn. Het geldt niet alleen voor de mensen die melding gemaakt hebben. Je hoeft hier over dus geen contact op te nemen met de klantenservice.

Je zou dit kunnen merken als je een Bel+SMS+Web & iPhone Vaak/Regelmatig/Altijd abonnement hebt, waarbij in de tarievenfolder is aangegeven dat je gratis belt naar Vodafone nummers.

moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En wanneer verwachten jullie dat het is opgelost want ik kan zo niet zien hoeveel minuten ik nog wel over heb?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Een precieze datum kan ik je niet noemen, maar dit zal op korte termijn opgelost worden.
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Is er al een oplossing?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
moizy schreef:
Is er al een oplossing?
We zijn er nog mee bezig. Ik kan me voorstellen dat het lastig is als je je tegoed niet kunt bekijken.
Nog even geduld 😞
puppie57

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb net gebeld met vodafone, kreeg nl ook sms dat ik 75 % had gebruikt van mijn bel minuten. Had van de week gebeld met iemand die ook vodafone heeft en dit was een lang gesprek. Maar ja ik dacht dit is gratis dus maakt niet uit. Het antwoord van de klantenservice.....dit is niet meer voor particulieren alleen voor zakelijke klanten, Pardon??? En jullie maken er zelfs reclame voor dat onderling bellen gratis is?? Ik hoop dat vodafone met een duidelijk antwoord komt in deze
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Puppie, als er in de voorwaarden van je abonnement zit dat je gratis kunt bellen naar Vodafone-nummers dan blijft dat zo. Dat was zo bij een aantal oude abonnementen, voornamelijk de Bel + SMS + Web Vaak, Regelmatig en Altijd abonnementen.

De nieuwe Bel+SMS+Web abonnementen, dus de varianten die je op dit moment kunt aansluiten, daar bel je niet gratis bij naar Vodafone. Dat staat ook niet zo geadverteerd en ook niet in de voorwaarden, dat is nooit zo geweest.

Bij de het nieuwe RED en RED Super abonnement bel je wel gratis, maar dan niet alleen naar Vodafone nummers maar naar alle (normale) nederlandse nummers. Ook daar is niets aan veranderd 🙂

moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wanneer lossen jullie de problemen nou eindelijk eens op? Iedere keer wordt er gezegd binnenkort maar ik weet zeker dat het geld gewoon van mijn rekening wordt afgehaald................ Dus los het nou eens op een houd je klanten eens op de hoogte!
moizy

Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En breng jullie klantenservice eens op de hoogte van hoe het nou precies zit.......
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic