bnwgraaf

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onjuiste SMS datagebruik buitenland

Goedendag,

Ik heb nog altijd een smart abonnement, waarbij ik 60 dagen per jaar in het buitenland gebruik kan maken van mijn databundel.

Ik krijg op bepaalde momenten een sms, hoeveel dagen er nog over zijn voor de rest van het jaar.
Deze week kreeg ik echter een bericht, waarin stond, dat ik alle 60 dagen verbruikt heb.

Volgens mij klopt dit niet en moet ik nog een dag of 10 over hebben.
Ik heb het bijgehouden hoeveel dagen ik in het buitenland was en ook als ik alle rekeningen terug kijk, kom ik aan iets van 43 dagen. Zelfs al zou ik er een paar dagen naast zitten, kom ik nog niet aan de 60. In de dagen na de laatste rekening ben ik nog enkele dagen in het buitenland geweest, maar ik snap echt niet, waar die andere dagen vandaan komen.

Hoe betrouwbaar is de "60 dagen sms"?
Is er een mogeljikheid, dat ik een overzicht krijg, of iemand bij Vodafone dat kan genereren voor me, waarin alle dagen opgesoms staan, waarop data in het butienlnad gebruikt is? Het liefst ook met het land er achter, zoals ook in de rekening staat?

Groeten

1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi bnwgraaf, de sms hoort te kloppen. Een collega bij de klantenservice kan wellicht met je uitzoeken of er inderdaad meer dagen verbinding met een buitenlands netwerk is geweest dan je je bewust bent, of dat ons systeem te vroeg de sms verstuurd heeft.

Misschien van tevoren vast even checken: kom je toevallig regelmatig in de buurt van de grens en heb je "roaming" standaard aan staan? Als je dicht op de grens zit je toestel ongemerkt een buitenlands netwerk kunnen pakken en als je er dan gebruik van maakt gaat er een dag van je 60 dagen af.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic