BertjeBe

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Gesprekken komen binnen op verkeerde SIM/Nummer, SMS werkt gedeeltelijk

Okay, bare with me. Deze is lastig uit te leggen en dit zou eigenlijk helemaal niet moeten mogen kunnen gebeuren.

Ik had:

1 telefoon met Dual SIM (Geen Duo SIM). Een Moto G5 5g.

2 SIM kaarten. 1 prive (KPN) en 1 werk (Vodafone)

Werkte prima. Geen enkel probleem.

IVM andere problemen met KPN besloten naar VF over te stappen.

Dus toen had ik:

1 telefoon met Dual SIM (Geen Duo SIM). Een Moto G5 5g.

2 SIM kaarten. 1 prive (Vodafone RED Together. Samen met m'n echtgenote. Zij heeft geen problemen.) en 1 werk (Vodafone)

Echter: ik kreeg geen SMS-jes.

Vodafone gebeld. Van alles geprobeerd. Conclusie: ligt aan m'n telefoon.

Vond ik al vreemd want andere SIM (van m'n echtgenote) in mijn telefoon deed het wel. Maar, mijn SIM in haar telefoon deed het ook. Dus: nieuwe telefoon. Samsung S22 Ultra. Dual SIM.

Leek allemaal prima, SMS van echtgenote en verificatie-SMS van VF kwamen netjes binnen.

Maar: verificatie-SMS van andere diensten, zoals Tikkie, Paypal, DigID, BeReal, komen NIET binnen. Nooit.

De SIMkaarten gescheiden door m'n prive SIM in de S22 te doen en m'n werk SIM in de G5.
Dit om t overzichtelijker te krijgen.

Nou biedt PayPal ook de mogelijkheid om je te laten bellen. Als je dat doet geeft PayPal een gedeelte van het nummer dat ze gaan bellen. Dat waren de laatste 4 cijfers van m'n privé nummer. Dus: dat zit goed.

Ik kies voor deze optie en, tot mijn volle verbazing, gaat m'n WERK TELEFOON over! En daadwerkelijk door PayPal.

Uiteraard SIM kaarten gecontroleerd. Dezen zijn niet verwisseld.

Bellen van Prive naar Werk: Werkt. Privé nr is te lezen op scherm van werk toestel.

Bellen van werk naar privé: Werkt. Werk nr is te lezen op scherm van privé toestel.

SMS van prive naar werk, en vice versa: werkt.

Maar het kan nog vreemder.

Bellen naar mijn prive met een VF nummer: Komt binnen op m'n privé telefoon.

Bellen naar mijn privé net een niet-VF nummer: komt binnen op m'n werk telefoon.

Bellen met een vaste lijn: komt binnen op m'n werk telefoon. (Getest met een Ziggo vaste lijn)

VF weet t niet. Alles staat goed. Er zijn geen doorschakelingen actief.

Telefoon is nieuw. Ook in veilige modus (waarbij alle niet-af-fabriek apps etc niet worden geladen) maakt geen verschil.

Via zowel de site als via service-codes alle doorschakelingen uit gezet.

Bij zowel m'n werkgever als bij VF nieuwe SIMS aangevraagd en gekregen en geïnstalleerd.

Geen verbetering. 😞

Niets werkt!

Ik was vanmorgen bij de Vodafone-winkel in Groningen (Herestraat) en ik heb letterlijk nog nooit zulke grote ogen gezien als van de medewerkers daar toen ze dit zagen gebeuren.

1 mdw daar had ook een dual sim met als 2e sim een T-Mobile kaartje (vloeken in de kerk, daar 🤣 )
Hij belt met z'n VF SIM > S22

Hij belt hetzelfde nr met z'n TM SIM > G5

Zeg het maar.

Wie heeft dit ooit eerder gehoord/mee gemaakt?
Maar, belangrijker: Wie weet de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3615Posts
  • 1103Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @BertjeBe 
Ah, super fijn dat je het direct bent gaan testen en alles nu eindelijk in kannen en kruiken is. Het heeft wat voeten in de aarde gehad.. Een vergoeding is zeker op zijn plek! Je hebt in totaal 2 facturen ontvangen, de factuur in juni en een factuur in juli. Deze twee facturen heb ik in zijn geheel laten vergoeden. 

Je geeft aan dat je ook een nieuw toestel hebt aangeschaft. Via de Community heb ik niet aangegeven dat je een nieuw toestel moest aanschaffen, dus ik ben even terug gaan zoeken in de contactmomenten hieraan voorafgaand met mijn collega's. Ik zie wel dat er in het begin het advies is gegeven om een kruistest te doen omdat het probleem mogelijk aan het toestel kon liggen. Een kruistest kan in een willekeurige mobiele telefoon en als je die optie niet hebt dan kan dit in een Vodafone winkel voor je worden getest. Dit is dus iets anders dan de conclusie dat je een andere telefoon moet kopen. 

In ieder geval is er veel gebeurd en verdient het oppakken van de case ook geen schoonheidsprijs. Ik ben om die reden bereid om je een extra vergoeding (coulance) te bieden van € 50,-. Deze heb ik ook direct in orde gemaakt.

P.s.: 
Op één of andere manier pakte het systeem het bedrag niet inclusief de BTW bij het aanmaken van een credit. Het bedrag van de creditfactuur is hierdoor het bedrag exclusief BTW. De BTW krijg je natuurlijk ook vergoed. Deze tellen we op bij de extra credit (coulance) van € 50,-. Deze wordt hierdoor € 65,51.

Bekijk in context

40 Reacties 40
Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @BertjeBe 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat een verhaal en ik had zeker 3x nodig om het een beetje te begrijpen. Wat ik denk dat er gebeurd zou kunnen zijn is dat ze je gegevens privé en zakelijk door elkaar hebben hebben gehaald. Op een of andere manier heeft er iemand de SIMkaart nummers ergens bij elkaar gevoegd en niet goed genoteerd. Dit is echt het laatste wat ik me kan voorstellen dat er gebeurd zou moeten zijn. 

Klopt het dat jij nu samen met je vrouw hetzelfde klantnummer hebt voor je privé nummer? Je Red Together en Red Together Extra moeten dan hetzelfde klantnummer hebben. Nu ligt het er nog aan of Red Together op jou naam staat of die van je vrouw. Is het op jou naam dan verwacht ik dus echt dat ze een foute koppeling hebben gemaakt, ergens achteraf administratief. Heb je ook al contact opgenomen met de zakelijke klantenservice van Vodafone om te vragen hoe het daar staat? Als het echt een zakelijke abonnement is dan zijn dit twee verschillende afdelingen, dan kan het zijn dat de een iets niets ziet, wat een ander wel kan zien. Dus is zakelijk ook echt een zakelijk abonnement, probeer de klantenservice zakelijk nog eens. 

Ik roep bij deze ook @Cecilia er even bij. Ze is werkzaam bij Vodafone en die kan met je mee kijken in het systeem. Of ze ook iets kan oplossen, dat weet ik niet, maar ze kan wel de juiste afdeling aanspreken om hier naar te kijken. Mocht het dan niet lukken dan zal ze je wel melden wat je dan kan doen. Zelf ben ik niet werkzaam bij Vodafone dus ik kan niet met je mee kijken. Wil je alvast, zodat Cecilia met je mee kan kijken, bij je persoonlijke informatie alles alvast invullen. Bedankt!

Succes en sterkte alvast met dit geweldige drama 🙂 
Ik volg het graag mee en mocht er een uitslag uit komen, dan hoor ik het graag. Ben wel benieuwd. 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Er wordt niet doorgeschakeld naar het nummer van m'n vrouw. Die werkt helemaal perfect.

Het is 1 klantnummer, op mijn naam. Maar dat is toch altijd zo, bij Red Together?

Zakelijk gaat via m'n werkgever. Volgens mij kunnen ze mij daar persoonlijk niet mee helpen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes

Nee, ik zei ook niet dat ze doorschakelen naar je vrouw. Red Together en Red Together Extra moeten wel op eenzelfde klantnummer komen te staan. Anders werkt dat niet en dat gaat soms nog wel eens een klein beetje verkeerd maar hier geef je ook al aan dat jullie het op 1 klantnummer hebben staan, mooi. En nu is het dan ook duidelijk dat het niet je eigen zakelijke nummer is maar van je werkgever. Dan zou de link daarmee niet gelegd kunnen worden en loopt dat dood, dan kunnen we dat ook weer wegstrepen 🙂

En toch denk ik dat ze, ver achteraf in de administratie, een beetje hebben zitten rommelen. Het zou het beste zijn dat ze je nummer opnieuw activeren op het netwerk en dan zien wat er gebeurd. Maar goed, ik kan van alles roepen maar ben niet werkzaam bij Vodafone. Het kan alleen Cecilia een klein beetje helpen, hoop ik. Laten we maar even op haar wachten dan. 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Volgens mij hebben ze dat ook al (één of twee keer) gedaan...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3615Posts
  • 1103Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @BertjeBe, goedemorgen en welkom hier!

Dit is wel een heel bijzondere situatie die ik nog niet eerder voorbij heb zien komen! Er gaat bij mij dus nog niet direct een lichtje branden wat de oorzaak kan zijn. Ik laat dit dan ook graag nader voor je uitzoeken. Wil je mij een privébericht sturen met daarin jouw adresgegevens, beide mobiele nummers en beide simkaartnummers? Wil je hierbij ook aangeven welk nummer in gebruik is voor privé en welk nummer voor werk? 

Je kunt mij een privébericht sturen door naar je inbox te gaan op de Community, een bericht op te stellen en mij als ontvanger te selecteren.

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

En vodafone sluit de case gewoon.

Nul oplossing. Nul contact.

Nu word ik wel weer kwaad 🤬

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3615Posts
  • 1103Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @BertjeBe 

Hé, wat stom dat je niets hebt gehoord. Ik heb de case erbij gepakt en zie dat hij op 22 juni is gesloten. Zo te zien heb je de communicatie hierover niet ontvangen per SMS. Ik zie dat ze het volgende hebben aangegeven: 

''Best klant, bij Vodafone zijn inderdaad geen doorschakelingen actief. Binnenkomende gesprekken worden waarschijnlijk door Apple ID afgevangen en aangeboden op een ander toestel. U kunt het beste Apple ID loskoppelen/afmelden''

Wil je eens kijken of het probleem hiermee is opgelost? Zo niet, dan trek ik mijn contactpersoon opnieuw aan de mouw om vervolgstappen te bepalen. Dat zal dan maandag worden, want hij is op dit moment afwezig 🙂 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Echt?

Met Android telefoons?

Wordt er wel gelezen?

3 VERSCHILLENDE ANDROID accounts!

3 VERSCHILLENDE ANDROID telefoons!

Alle mogelijke sim combinaties geprobeerd!

Ik heb ** en nieuwe telefoon aangeschaft omdat vf zei dat het daaraan lag.

Maar HOE kan het dan dat vf nummers WEL JUIST binnenkomen en ALLE ANDERE PROVIDERS NIET?

Dan is het al GEEN DOORSCHAKELING!

VF heeft t **t! FIX DIT!

Er zijn 2 mogelijkheden:

1 - vrijdag 30 juni 12u is dit gefixt

2- vrijdag 30 juni heeft VF er voor gezorgd dat ik terug ben bij kpn, met MINIMAAL dezelfde databundels, minuten, sms, zenders,  internetsnelheid en andere voorwaarden, dezelfde nummers etc tegen MAXIMAAL dezelfde kosten als die ik NU heb!

Zo klaar hiermee! Er is echt nog NIKS goed gegaan

Wat een ** bedrijf is VodafoneZiggo!

Zo'n spijt van m'n overstap.

Gadverdamme

**Scheldwoorden verwijderd door moderator**

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3615Posts
  • 1103Oplossingen
  • 1187Likes

@BertjeBe Ik heb hier alleen de boodschap vanuit de case gedeeld, maar deze terugkoppeling is niet logisch als je helemaal nooit gebruik hebt gemaakt van een Apple toestel. Ik heb deze situatie alvast naar mijn contactpersoon gestuurd, waarmee ik eerder ook contact heb gehad om de routering, ICCID en CTN te dubbelchecken. Maar zoals aangegeven; hier krijg ik niet eerder dan maandag een terugkoppeling op. 

Ik snap je frustratie zeker, maar ik wil je wel vragen om het hier netjes te houden en de huisregels in acht te nemen bij het plaatsen van je bericht. 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Iedereen "begrijpt mijn frustratie" maar ondertussen vecht ik al 2 maanden tegen VF om dat waar ik voor betaal werkend te krijgen. En het enige dat gebeurd is dat ik keer op keer opnieuw moet uitleggen dat het geen doorschakeling is,  dat het niet aan m'n telefoon ligt, dat het gebeurd ongeacht in welke telefoon in m'n sim doe, dat ik Android heb, en ondanks dat wordt er keer op keer dezelfde conclusie getrokken en ligt t toch echt bij mij... of bij accounts die ik nog nooit heb gehad.

Het enige dat wel goed gaat is het innen van het abonnementsgeld en dat terwijl ik voor 99% van m'n vrienden en familie onbereikbaar ben, ik diensten al een maand niet kan gebruiken omdat ik niet kan inloggen want ik ontvang geen sms, behalve van vf. Diensten zoals digid, wat toch best wel heel belangrijk is. Zeker omdat ik dat ook gebruik voor m'n schoonmoeder haar administratie. Ook daar kan ik nu niet bij.

Maar wel gewoon innen.

En daar bovenop komt nog dat ik een nieuwe telefoon aan heb moeten schaffen omdat er verder toch niets gedaan werd, want "bij ons is alles goed".

Ik ben niet meer gefrustreerd. Ik ben ziedend! Woest!

7 jaar geleden bij VodafoneZiggo weg gegaan om slechte Klantenservice. "Erger dan toen kan t niet zijn" zei ik lachend tegen m'n echtgenote.

How wrong I was.

Ik wil terug. Dolgraag. En eigenlijk is dat het enige dat ik nog wil. Maar ik zit nog minimaal 11 maanden aan jullie vast. Dát frustreert.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes

Ik kom niet graag door een gesprek heen maar vind het ook wel erg stom, als ik het zo zeggen mag, van Vodafone om te zeggen; Binnenkomende gesprekken worden waarschijnlijk door Apple ID afgevangen en aangeboden op een ander toestel. U kunt het beste Apple ID loskoppelen/afmelden

Kom op, waar komt deze informatie vandaan? Wat heeft je Appel ID te maken met het doorschakelen van je binnenkomende gesprekken. Ik zeg het niet snel maar kan deze persoon heel snel een cursus gaan volgen, of mij uitleggen hoe dat in elkaar zit met een iPhone. Van dit heb ik echt nog nooit gehoord!

De frustratie kan ik me dan ook wel heel goed begrijpen bij de klant, vervelende woorden niet, we zijn allemaal volwassen mensen. Dit moet toch uit te zoeken zijn zodat het niet meer gebeurd. Heeft Vodafone eventueel al contact opgenomen met KPN? Is het daar goed gegaan met omzetten? Ik wil het niet afschuiven, maar ik lees wel vaker, op internet, problemen over nummerbehoud. Misschien kan je dat nog als tip mee geven aan de juiste afdeling @Cecilia 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3615Posts
  • 1103Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @BertjeBe 
Zoals afgesproken zou ik maandag even opnieuw bij je in de lucht komen, omdat de eerdere case (12041450) onterecht is gesloten met een foutieve terugkoppeling. We hebben contact gehad met de afdeling die de case heeft behandeld en de case is heropend. Wordt dus vervolgd! We houden het hier ook weer voor je in de gaten.

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Cecilia 

Als het nodig/ handig is wel ik best, met telefoons en al,  op bezoek komen bij zo'n techneut. Kunnen ze testen, kijken en controleren wat ze willen.

Liefst enigzins in de buurt maar als ik er ver voor moet rijden; ook prima.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3615Posts
  • 1103Oplossingen
  • 1187Likes

@BertjeBe Dat is heel lief! Ik heb in de case een notitie achtergelaten met een link naar dit topic, zodat er een uitgebreide beschrijving is van het probleem en dat je indien nodig ook bereid bent om ergens op locatie te komen als dit helpt bij de oplossing! 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

We zijn inmiddels weer een week verder en er is nog geen enkele verbetering en ik heb nog helemaal niets weer gehoord.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3615Posts
  • 1103Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @BertjeBe 
Ik heb mijn collega's even aan de mouw getrokken, aangezien je niets hebt gehoord en de case nog steeds open staat. Ze hebben mij verzekerd dat je binnen 5 werkdagen iets van hen hoort! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12304Posts
  • 3562Oplossingen
  • 3205Likes

Aanmaken van een case en het verwerken ervan kan soms best "een beetje" lang duren. Uiteraard ben ik het met iedereen eens dat het verwerken van een case wel wat sneller mag maar klanten moeten echt rekening houden met 5 tot 10 werkdagen en in sommige gevallen, bij een onderzoek, kan het wel 15 werkdagen duren. 

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ikdenk dat jullie even met kpn moeten contacten.

Ik krijg net een rekening van hun over m'n prive nummer van afgelopen maand.

Abonnement loopt daar dus nog

Screenshot_20230705_102904_Firefox.jpg

BertjeBe
topicstarter
Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dit is geen nieuwe case. Deze staat al zeker 4 weken open

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic