Okay, bare with me. Deze is lastig uit te leggen en dit zou eigenlijk helemaal niet moeten mogen kunnen gebeuren.
Ik had:
1 telefoon met Dual SIM (Geen Duo SIM). Een Moto G5 5g.
2 SIM kaarten. 1 prive (KPN) en 1 werk (Vodafone)
Werkte prima. Geen enkel probleem.
IVM andere problemen met KPN besloten naar VF over te stappen.
Dus toen had ik:
1 telefoon met Dual SIM (Geen Duo SIM). Een Moto G5 5g.
2 SIM kaarten. 1 prive (Vodafone RED Together. Samen met m'n echtgenote. Zij heeft geen problemen.) en 1 werk (Vodafone)
Echter: ik kreeg geen SMS-jes.
Vodafone gebeld. Van alles geprobeerd. Conclusie: ligt aan m'n telefoon.
Vond ik al vreemd want andere SIM (van m'n echtgenote) in mijn telefoon deed het wel. Maar, mijn SIM in haar telefoon deed het ook. Dus: nieuwe telefoon. Samsung S22 Ultra. Dual SIM.
Leek allemaal prima, SMS van echtgenote en verificatie-SMS van VF kwamen netjes binnen.
Maar: verificatie-SMS van andere diensten, zoals Tikkie, Paypal, DigID, BeReal, komen NIET binnen. Nooit.
De SIMkaarten gescheiden door m'n prive SIM in de S22 te doen en m'n werk SIM in de G5.
Dit om t overzichtelijker te krijgen.
Nou biedt PayPal ook de mogelijkheid om je te laten bellen. Als je dat doet geeft PayPal een gedeelte van het nummer dat ze gaan bellen. Dat waren de laatste 4 cijfers van m'n privé nummer. Dus: dat zit goed.
Ik kies voor deze optie en, tot mijn volle verbazing, gaat m'n WERK TELEFOON over! En daadwerkelijk door PayPal.
Uiteraard SIM kaarten gecontroleerd. Dezen zijn niet verwisseld.
Bellen van Prive naar Werk: Werkt. Privé nr is te lezen op scherm van werk toestel.
Bellen van werk naar privé: Werkt. Werk nr is te lezen op scherm van privé toestel.
SMS van prive naar werk, en vice versa: werkt.
Maar het kan nog vreemder.
Bellen naar mijn prive met een VF nummer: Komt binnen op m'n privé telefoon.
Bellen naar mijn privé net een niet-VF nummer: komt binnen op m'n werk telefoon.
Bellen met een vaste lijn: komt binnen op m'n werk telefoon. (Getest met een Ziggo vaste lijn)
VF weet t niet. Alles staat goed. Er zijn geen doorschakelingen actief.
Telefoon is nieuw. Ook in veilige modus (waarbij alle niet-af-fabriek apps etc niet worden geladen) maakt geen verschil.
Via zowel de site als via service-codes alle doorschakelingen uit gezet.
Bij zowel m'n werkgever als bij VF nieuwe SIMS aangevraagd en gekregen en geïnstalleerd.
Geen verbetering. 😞
Niets werkt!
Ik was vanmorgen bij de Vodafone-winkel in Groningen (Herestraat) en ik heb letterlijk nog nooit zulke grote ogen gezien als van de medewerkers daar toen ze dit zagen gebeuren.
1 mdw daar had ook een dual sim met als 2e sim een T-Mobile kaartje (vloeken in de kerk, daar 🤣 )
Hij belt met z'n VF SIM > S22
Hij belt hetzelfde nr met z'n TM SIM > G5
Zeg het maar.
Wie heeft dit ooit eerder gehoord/mee gemaakt?
Maar, belangrijker: Wie weet de oplossing?