Mimi1992

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen netwerk

Hallo,

Kan iemand mij helpen met me mobile netwerk.

 

Met vriendelijk groet

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Mimi1992 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik zou je wel willen helpen maar dan zou ik graag willen weten wat voor een toestel je hebt. Wil nog niet zeggen dat ik je dan kan helpen, ik weet ook niet van alle toestellen. Je zou in ieder geval op deze pagina's kunnen kijken of je je APN gegevens goed hebt staan. Heb je een Android klik hier, heb je een iPhone, klik hier!

Mocht je er niet uit komen, probeer dan even je SIMkaart uit je toestel te halen, en na een paar minuten er weer in. En lukt dat nu ook niet, kijk dan of je SIMkaart in een ander toestel het wel doet en met een andere SIMkaart in je eigen toestel om te zien of het nu aan je telefoon ligt of aan je SIMkaart. Gaat dat nu helemaal niet goed, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone en vraag of ze je nummer een reset willen geven of loop langs een Vodafone winkel om er naar te laten kijken.

En dan ben ik uitgedacht wat het zou kunnen zijn, succes en laat nog even weten wat je hebt gedaan en of het dan ook weer werkt. Alvast een heel fijn weekend gewenst.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Mimi1992 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik zou je wel willen helpen maar dan zou ik graag willen weten wat voor een toestel je hebt. Wil nog niet zeggen dat ik je dan kan helpen, ik weet ook niet van alle toestellen. Je zou in ieder geval op deze pagina's kunnen kijken of je je APN gegevens goed hebt staan. Heb je een Android klik hier, heb je een iPhone, klik hier!

Mocht je er niet uit komen, probeer dan even je SIMkaart uit je toestel te halen, en na een paar minuten er weer in. En lukt dat nu ook niet, kijk dan of je SIMkaart in een ander toestel het wel doet en met een andere SIMkaart in je eigen toestel om te zien of het nu aan je telefoon ligt of aan je SIMkaart. Gaat dat nu helemaal niet goed, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone en vraag of ze je nummer een reset willen geven of loop langs een Vodafone winkel om er naar te laten kijken.

En dan ben ik uitgedacht wat het zou kunnen zijn, succes en laat nog even weten wat je hebt gedaan en of het dan ook weer werkt. Alvast een heel fijn weekend gewenst.

Mimi1992
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Energieboy

 

ik heb een iPhone 10

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dan dus even kijken voor je iPhone instellingen, klik hier!
Zorg dat je bij Instellingen, Mobiel Netwerk je Mobiele data (bovenin) op groen staat. Bij Opties mobiele data je gesprekken en data op 4G hebt staan. En controleer ook even of je ANP gegevens correct zijn. Wil dat nu allemaal goed zijn, en je hebt de tests ook uitgevoerd, en niets werkt nog, dan even het stukje verder lezen wat je dan nog kan doen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nog een kleine tip, je zou eventueel je netwerkinstellingen nog kunnen herstellen. Dit doe je ook onder instellingen, algemeen, zet over of stel iPhone opnieuw in, stel opnieuw in en klik daar op herstellen netwerkinstellingen. Uiteraard niet je toestel wissen of zo, want dan ben je alles kwijt! Het is overigens altijd handig om altijd eerst even een backup te maken, voor je iets aanpast in je toestel.

Mimi1992
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb alles gecontroleerd en niks werkt nog. Kan het te maken hebben met de vorige update? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Er is een update iOS 15.4.1 - maar als die er gewoon op staat dan heb je geen problemen hoor. iPhone 10 (of wel X) kan gewoon iOS 15.4.1 aan en dan zou het gewoon moeten doen. Als verder alle instellingen goed staan, en je weet zeker, door een SIM wissel, dat het niet aan je toestel ligt, dan zou ik bellen met de klantenservice of langs een winkel gaan om het toch nog eens goed te laten controleren. Dan moet er toch ergens een foutje in geslopen zijn. 

Wat ik zelf doe, maar dan weet ik wat ik doe, is een copy maken van mijn iPhone en dan helemaal leeg maken en kijken wat er gebeurd als ik hem leeg opnieuw geïnstalleerd hebt. Als die het dan goed doet, dan installeer ik mijn backup weer terug en dan kijken wat er gebeurd. Maar dit doe ik dan alleen als bovenstaande echt helemaal NIETS oplevert. Het is en blijft erg lastig om op een afstand te zeggen wat het nu is, zeker als je alles hebt gedaan om te verhelpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic