Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Geen netwerk na een abonnementswijziging / simwijziging

Update 23-10, 20:00 u

Hallo allemaal,

Onze technici hebben een groep nummers kunnen identificeren die nog niet kunnen verbinden. Nog belangrijker: mede dankzij de voorbeelden en informatie die jullie hebben aangedragen is er een mogelijke oorzaak voor het probleem gevonden. Vannacht zal geprobeerd worden een oplossing te implementeren voor het probleem en zullen voor de geïdentificeerde nummers correcties worden doorgevoerd. Morgenochtend weer meer nieuws!

======================================

Update 23-10, 15:30 u. NB: de meest actuele informatie vind je direct hierboven!

Hallo allemaal,

er wordt nog steeds druk onderzoek gedaan. We merken dat het probleem voor een groot aantal nummers is opgelost, en dat we significant minder klachten krijgen. Echter, uit het feit dat we ze wel nog steeds krijgen blijkt dat we een aantal nummers hebben gemist. Hoe dat komt en wat er precies mis gaat op die nummers, dat onderzoeken we momenteel.

Wat te doen:

  • Zet je toestel nog één keer uit&aan. Noteer even hoe laat het is als je dit doet.
    De reden hiervoor: door het uit&aan te zetten dwing je je toestel (sim) zich opnieuw aan te melden op ons netwerk. Zo weten we zeker dat je toestel zich na de werkzaamheden van vanmorgen & vanmiddag nog geprobeerd heeft aan te melden, en dus ook zeker of die werkzaamheden voor jouw nummer wel of niet hebben geholpen.


  • Kom je weer online? Laat het ons hier weten
  • Verbind je nummer nog altijd niet? Neem aub telefonisch, via chat of via Twitter contact met ons op. We onderzoeken je nummer dan verder.
    Geef aub door dat en hoe laat je je toestel uit&aan gezet hebt, en mocht je opvallendheden merken, dan vermeld die aub ook. Dat zouden kunnen zijn: je nummer verbindt kort met ons netwerk maar daarna is de verbinding weer weg, je ziet een foutmeldingen, etc.
Alvast bedankt voor de hulp, en zodra er nieuws te melden is doen we dat!

======================================================

Originele bericht dd 22-10.


Zoals jullie wellicht weten kun je op dit moment ervaren dat je nummer na een wijziging in je abonnement of een activatie van een nieuwe sim niet meer kan verbinden met ons netwerk. Bij een vraag van andere gebruikers heb ik daar vandaag al meer info over gegeven, maar om het voor jullie zo overzichtelijk mogelijk te houden bij deze alle info in één topic.

Wat is er aan de hand:
Je kunt merken dat na een wijziging van je abonnement, aansluiting van een nieuw abonnement of de activatie van een nieuwe sim, je nummer niet wil verbinden met ons netwerk. Je kunt dan niet internetten, bellen of sms'en.

Wat wordt er gedaan om dit te verhelpen:
Na onderzoek is gebleken dat een aantal nummers niet goed wordt aangemeld in de systemen die de verbinding van je toestel (simkaart) met ons netwerk regelen. Hierdoor kom je niet online en ben je niet bereikbaar. We hebben ondertussen geïdentificeerd om welke nummers het gaat. Voor alle nummers is een correctie doorgevoerd. Het moet voor alle nummers weer mogelijk zijn om te verbinden met ons netwerk door je toestel uit & aan te zetten.

Wat nu te doen:
Zet je toestel korte tijd uit en daarna weer aan. Het hoort dan weer met ons netwerk te verbinden, waarna je weer normaal kunt internetten, bellen en sms'en.

Lukt verbinden na het uit- & aanzetten van je toetsel niet?

  • Lees je dit op woensdagavond, neem dan via chat of twitter contact met ons op. De telefonische klantenservice is momenteel gesloten.
  • Lees je dit op donderdagochtend? Neem dan aub telefonisch contact op met de klantenservice. Via een vaste lijn kan dat via 0900-0940.

Tenslotte: abonneer je op dit topic. Mochten we nog relevante informatie voor je hebben en die hier delen, dan krijg je daar direct een e-mail over.

*update 22-10 22:00 u*
Alle correcties om dit probleem te verhelpen zijn succesvol doorgevoerd. Deze melding is daarop aangepast
195 Reacties 195
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
neem telefonisch via chat of twitter contact op zegt u.
1 de telefoon werkt niet
2 niet iedereen heeft twitter
3 chat meestal onbemand
4 via facebook vannacht met prive chat......geen antwoord

Kortom hopeloos

misschien eens een idee om makkelijker benaderbaar te zijn met een vaste lijn en dan rechtstreeks een meewerker spreken met verstand van zakendan zo'n keuzemenu waar je vraag vaak niet bij staat en steeds een andere persoon.
Bij mijn bank kan dat ook, zelfs via mail met direct antwoord
Claudia73

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
maandag 20 oktober verlengt, dinsdag 21 oktober vanaf 11:00 uur geen netwerk meer. Al diverse keren gebeld met de klantenservice en het probleem te horen gekregen. Diverse keren telefoon aan/uit gezet, medewerkers Vodafoon hebben diverse keren een reset gedaan. Woensdag 22 oktober een medewerker gesproken en het hele euvel uitgelegt. Hij ging een ticket voor mij aanmaken en dan zou de telefoon het in de loop van de avond/nacht/ochtend het weer moeten doen..NIET DUS!! Vandaag naar Vodafoon winkel geweest en weer voor mij gebeld...ik moet dus afwachten....ik wordt het wachten nu echt een beetje zat!
Brian107

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben nu 3 dagen klant bij Vodafone en heb hiervan 1,5 dag service gehad! Nu weer niet! Ik kom van t-mobile waar ik heel veel problemen had dus baal hier enorm van!!
siham0404

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook na paar keer bellen en 2 keer in de winkel geweest. Probleem is bij mij nog steeds niet opgelost! Erg vervelend en ik verwacht tegemoetkoming van Vodafone voor deze dagen onbereikbaar zijn. Probleem heb ik al sinds dinsdag 21 oktober!
Serge34

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik had verbinding met m'n nieuwe iPhone 6 en deze is sinds gister weer weggevallen.. Uit en aanzetten helpt niets. Contact via FB gehad maar krijg daar geen respons meer.. Wat moet ik doen?
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Moderators,
Jullie reageren niet op mijn berichten maar nu verwacht wel snel iets. Ik ga nu de 4e werkdag in zonder telecommunicatie en ondanks het optimisme van jullie en het twitterteam nog steeds .... NIETS
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ook ik heb nog niets Balen. Vannacht dus niets opgelost
Tom
Arno66

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok hier nog altijd geen service sinds Dinsdag 21/10 problemen
wordt nu toch eens tijd voor een oplossing vanuit Vodafone lijkt me!!

tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
dit zal het afsluiten van nieuwe Vodafoneabonnementen zeer beperken.
Gisteren was ik in de Vodafone winkel in Helmond aen daar kochten mensen een iphone 6 maar de simkaart deed het niet. Werden dus naar huis gestuurd met een niet werkende telefoon. De meewerker daar was op de hoogte van het probleem maar de klant werd sussend toegesproken.Hetzou de volgende dag wel werken
Dat gaat Vodafone geld kosten.
Een eerlijke verkoper gaat dus een andere provider adviseren, behalve bij de Vodafone winkel
Claudia73

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En nog steeds werkt mijn telefoon niet! 09:34 uur weer uit/aan gezet....zonder resultaat! Jammer..
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Moderator Bas,
Hoe staat het met de zaken?
Nog steeds geen service. dag 3 gaat in
tom jansen
Michellelele

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nog steeds geen service. (06-14566910)
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik begrijp via de twitterhelpdesk dat de technici nog niet het sein 'het is in orde' hebben gegeven. En dat het nog geen zin heeft om toestel uit- en aan te zetten.

Zouden de technici wel de hele nacht doorgewerkt hebben?
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
wijnand, zoalss ik al schreef heb ik geen twitter want geen behoefte en snap er geen fluit van.
Blijkbaar is twitter nu wel handig maar ik snap het dus niet (nooit in verdiept)
Maar houd je ons op de hoogte als ik mijn telefoon uit en aan moet zetten?
Want nu gebruik ik mijn iphone via wifi, maar zet dus steeds voor niets uit en weer aan?
Tom
Claudia73

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor deze melding. Ik heb namelijk geen Twitter!!
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
gisteren gemaild met Vodafone
Na een dag reeds antwoord. Weinig nieuws
Letterlijk:

Beste meneer Jansen,
Bedankt voor uw e-mail!
Er is helaas al 2 dagen een storing met betrekking tot het doorvoeren van wijzigingen op ons netwerk. Onze excuses! Wij zijn hard aan het werk om dit alsnog zo snel mogelijk op te lossen


Met vriendelijke groet,

Vodafone klantenservice
WijnandF

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Voor de mensen zonder twitter. Ik houd jullie zoveel mogelijk op de hoogte. Er is nu vooral radiostilte.

En ik vind het raar, BESTE MODERATORS, dat jullie ons niet gewoon op de hoogte houden ....
tomjansen1948

Stamgast
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Thanks. Ik heb het de telegraaf doorgeven Met link naar dit forum Wie weet
Epierweijer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zit al sinds dinsdag ochtend zonder telefoon nadat een medewerker van de klantenservice een simwissel probeerde. Onnodig want het waren beide micro-sims. Nu al twee keer gechat en drie keer langs de winkel geweest. Iedere keer is er een oplossing en als ik de telefoon thuis weer aan doe werkt hij maar tot op heden niets.
Nu moet ik een forum gaan volgen zodat ik er achter kan komen wanneer het probleem is opgelost en ik bij gods gratie deze week nog een telefoontje kan plegen... Ongelovelijk, wat een flater in de informatievoorziening van Vodafone.
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goedemorgen allemaal, bij deze weer een update.

Er is vannacht de hele nacht gewerkt, en ook op dit moment wordt nog steeds met hoge prioriteit onderzocht hoe we dit probleem kunnen oplossen. Want zoals jullie al gemerkt hebben: de werkzaamheden van vannacht hebben nog geen oplossing opgeleverd.

Wat nu helemaal helder is, is dat dit probleem een zeer beperkt aantal nummers treft, maar ook dat het voor die nummers enorm hardnekkig en lastig op te lossen is. We merken dan ook dat weinig nieuwe klachten krijgen, maar dat de mensen die hierdoor getroffen worden ondanks alle werk tot nu toe nog altijd niet kunnen bellen.

We werken hier uiteraard net zo lang aan tot het opgelost is. Ik heb om zeker te weten dat we alle nummers in onderzoek hebben een aantal van jullie een privébericht hier op het forum gestuurd. Lees dat aub even.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic