Beste Vodafone,
Ik ken iemand die al jaren lid is van Vodafone. Van deze persoon heb ik te horen gekregen dat het sim-only abonnement van deze persoon er als volgt uitziet:
- 2 GB internet
- 30 Mbps downloadsnelheid
- onbeperkt minuten bellen
- onbeperkt sms'en
Ook hier na te lezen:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/abonnement.shtml?abonnement=red&categorie=postpaid&ty... De kosten voor dit abonnement bedraagt normaalgesproken €33,- per maand, echter betaalt de persoon die ik ken er slechts €9,75 (inclusief BTW) per maand voor... ja u leest het goed: €9,75!!! een korting van 70%?!!
Om na te gaan of de desbetreffende persoon niet liegt heb ik opgebeld naar Vodafone om het na te vragen en meteen mijn mogelijkheden te bespreken aangezien mijn abonnement een jaar geleden is verlopen. De medewerker die ik aan de lijn kreeg geloofde mij eerst niet en beweerde dat de persoon (die slechts €9,75 betaald voor een abonnement die normaal €33 kost) zit te liegen! Dus ze heeft het voor me nagetrokken, ja hoor, en het klopt. Ze beweerde dat omdat hij al zo lang klant is bij Vodafone ze zijn abonnement hebben gemigreerd en dat dit bij mij niet mogelijk is. Ik ben inmiddels al langer dan 3 jaar klant bij Vodafone en ik heb geen enkele korting of aanbieding gekregen, daarnaast vertelde ze dat de €9,75 die deze persoon betaald geen korting is? Wat is het dan wel? Het is namelijk wel een mooie prijsverlaging van maar liefst 70%!
Uit het gesprek bleek dus dat ik niet het abonnement voor dezelfde lage prijs kan krijgen. Ik heb dit verder laten rusten om er op dit forum verder over te praten. Dus toen heb ik laten waten naar wat voor sim-only abonnement ik op zoek ben.
Ik ben op zoek naar een abonnement die er ongeveer zo uitziet:
- 100-200 min-sms
- 500mb internet
- €10,- per maand
Ze liet weten alleen het SCHERP LARGE abonnement aan te kunnen bieden die €5 euro duurder is:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/scherp.shtml?abonnement=scherp-large-2&categorie=post... Toen ik zei dat Youfone bijna hetzelfde abonnement aanbiedt voor €10 per maand liet ze weten geen enkele andere korting of lagere prijs te kunnen hanteren. Daarom heb ik nu sterk het gevoel dat ik weg moet gaan bij Vodafone en kreeg ook niet echt de indruk dat Vodafone mij wil houden als klant.
Er blijven voor mij veel vragen onbeantwoord na het telefoongesprek met Vodafone, zoals waarom jullie zo'n hoge korting kunnen geven aan iemand die slechts een paar jaar langer lid is? Verdienen jullie daar nog wel geld aan? Zoja, waarom kan ik zo'n abonnement niet krijgen, ik ben inmiddels al meer dan 3 jaar klant bij jullie!
Om nog even een beeld te schetsen van hoe oneerlijk het eigenlijk is:
Als ik een sim-only abonnement neem die enigszins aan mijn eisen voldoet:
SCHERP LARGE van €15,- per maand tegenover RED van €9,75 per maand
- 300 belminuten of SMS tegenover Onbeperkt bel+SMS
- 500 MB tegenover 2 GB internet
- 7,2 Mbps tegenover 30,0 Mbps downloadsnelheid
Ik hoop dat jullie snappen dat ik dit niet eerlijk vind en dat ik dus gewoon meer betaal voor VEEL minder! Heeft iemand anders hier misschien ervaring mee?
Met vriendelijke groet,
muscut