davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes

Extreem hoge korting voor oude klant

Beste Vodafone,

Ik ken iemand die al jaren lid is van Vodafone. Van deze persoon heb ik te horen gekregen dat het sim-only abonnement van deze persoon er als volgt uitziet:

  • 2 GB internet
  • 30 Mbps downloadsnelheid
  • onbeperkt minuten bellen
  • onbeperkt sms'en
Ook hier na te lezen: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/abonnement.shtml?abonnement=red&categorie=postpaid&ty...

De kosten voor dit abonnement bedraagt normaalgesproken €33,- per maand, echter betaalt de persoon die ik ken er slechts €9,75 (inclusief BTW) per maand voor... ja u leest het goed: €9,75!!! een korting van 70%?!!

Om na te gaan of de desbetreffende persoon niet liegt heb ik opgebeld naar Vodafone om het na te vragen en meteen mijn mogelijkheden te bespreken aangezien mijn abonnement een jaar geleden is verlopen. De medewerker die ik aan de lijn kreeg geloofde mij eerst niet en beweerde dat de persoon (die slechts €9,75 betaald voor een abonnement die normaal €33 kost) zit te liegen! Dus ze heeft het voor me nagetrokken, ja hoor, en het klopt. Ze beweerde dat omdat hij al zo lang klant is bij Vodafone ze zijn abonnement hebben gemigreerd en dat dit bij mij niet mogelijk is. Ik ben inmiddels al langer dan 3 jaar klant bij Vodafone en ik heb geen enkele korting of aanbieding gekregen, daarnaast vertelde ze dat de €9,75 die deze persoon betaald geen korting is? Wat is het dan wel? Het is namelijk wel een mooie prijsverlaging van maar liefst 70%!

Uit het gesprek bleek dus dat ik niet het abonnement voor dezelfde lage prijs kan krijgen. Ik heb dit verder laten rusten om er op dit forum verder over te praten. Dus toen heb ik laten waten naar wat voor sim-only abonnement ik op zoek ben.

Ik ben op zoek naar een abonnement die er ongeveer zo uitziet:

  • 100-200 min-sms
  • 500mb internet
  • €10,- per maand
Ze liet weten alleen het SCHERP LARGE abonnement aan te kunnen bieden die €5 euro duurder is:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/scherp.shtml?abonnement=scherp-large-2&categorie=post...

Toen ik zei dat Youfone bijna hetzelfde abonnement aanbiedt voor €10 per maand liet ze weten geen enkele andere korting of lagere prijs te kunnen hanteren. Daarom heb ik nu sterk het gevoel dat ik weg moet gaan bij Vodafone en kreeg ook niet echt de indruk dat Vodafone mij wil houden als klant.

Er blijven voor mij veel vragen onbeantwoord na het telefoongesprek met Vodafone, zoals waarom jullie zo'n hoge korting kunnen geven aan iemand die slechts een paar jaar langer lid is? Verdienen jullie daar nog wel geld aan? Zoja, waarom kan ik zo'n abonnement niet krijgen, ik ben inmiddels al meer dan 3 jaar klant bij jullie!

Om nog even een beeld te schetsen van hoe oneerlijk het eigenlijk is:
Als ik een sim-only abonnement neem die enigszins aan mijn eisen voldoet:
SCHERP LARGE van €15,- per maand tegenover RED van €9,75 per maand

  • 300 belminuten of SMS tegenover Onbeperkt bel+SMS
  • 500 MB tegenover 2 GB internet
  • 7,2 Mbps tegenover 30,0 Mbps downloadsnelheid
Ik hoop dat jullie snappen dat ik dit niet eerlijk vind en dat ik dus gewoon meer betaal voor VEEL minder! Heeft iemand anders hier misschien ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

muscut
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @muscut

De denkfout die jij maakt is dat het bij jouw vriend om een trouwe klantenkorting zou gaan, omdat hij al jaren vaste klant is bij Vodafone.
Dat is niet de oorzaak van de extreme korting die hij krijgt.
Zoals je zelf al hebt vermeld is een heel oud abonnement van hem destijds uit de roulatie genomen. Vodafone had zijn abonnementsvorm uitgerangeerd. Uit het product-assortiment van Vodafone geschrapt.
De weinige klanten die het betreffende abonnementsvorm nog hadden, zijn gemigreerd naar een Vodafone RED-abonnement, met korting.
Dat is eenmalig gebeurd, en jouw vriend behoorde tot de gelukkigen die deze extreme korting op dat RED-abonnement kregen.
De normale prijs voor het overgrote deel van het betreffende RED-abonnement is €33,00 per maand.

Als gevolg van jouw denkfout, ga je verkeerde vergelijkingen maken. En verkeerde conclusies trekken. Het is dus helemaal geen vaste-klanten-korting. En jij kunt daar ook geen aanspraak op maken. En jij kunt er ook geen rechten aan ontlenen.
Alle vergelijkingen die jij doet, zijn appels met peren vergelijken.
De korting die jouw vriend heeft verkregen, was een eenmalige aktie van Vodafone. En je mag er dus geen rechten aan ontlenen. Met andere woorden: €33,00 is de vaste prijs voor het abonnement dat jouw vriend heeft. Op basis daarvan mag je wel bundels en tegoeden vergelijken.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is geworden.

Succes!

Netwerker
davod10
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Het klopt inderdaad dat ik een aantal verkeerde vergelijkingen heb gemaakt, maar dat kwam omdat ik eerst niet goed uitgelegd kreeg waarom deze kennis van mij zoveel korting kreeg in vergelijking met andere klanten. In de Vodafone chat heb ik al meer informatie hierover gekregen.

Dat wil niet zeggen dat AL mijn vergelijkingen niet kloppen. Zoals je zelf zegt, mag ik wel bundels en tegoeden vergelijken. Dat is precies wat ik gedaan heb en dat heb ik ook in het telefoongesprek aangegeven zonder door te blijven zeuren over de hoge korting van mijn kennis. Maar de medewerker bood me slechts 1 sim-only abonnement aan die 5 euro boven mijn budget is en vertelde geen enkele korting te kunnen geven. Zelfs het feit dat ik aangaf dat ik goedkoper uit ben bij een andere provider liet haar koud. Daarmee wil ik zeggen dat er telefonisch niet echt veel moeite werd gedaan om mij te behouden als klant.

Het grappige is, dat ik gisteren een Vodafone chatsessie heb gehad, en volgens deze medewerker kan ik €5 euro korting krijgen op een sim-only abonnement SMART 500 (2 jaar) waardoor het net binnen mijn budget valt van €10 euro. Of ik kan kiezen voor een abonnement inclusief toestel waarmee ik een extra korting kan krijgen van €2 euro wat dus uitkomt op €7 euro korting. Helaas vind ik de abonnementen inclusief toestel te duur en ga ik voor een sim-only met los toestel. En Vodafone laat zijn klanten na 24 maanden nog steeds hetzelfde tarief betalen terwijl in theorie het toestel al lang afbetaald is. Dat vind ik dus een beetje misleidend van een abonnement met toestel. Ja, ik weet dat je 4 maanden voor de einddatum een ander abonnement kan kiezen, maar kunnen ze niet beter na 24 maanden de kosten van de afbetaling van het toestel kwijtschelden? Dat lijkt mij veel eerlijker!

Ik snap heus wel waarom ze het doen, op deze manier verdienen ze natuurlijk veel meer omdat veel mensen niet meteen een nieuw abonnement afsluiten en hun (oude) 2-jarig abonnement gewoon door laten lopen zonder erbij na te denken dat ze eigenlijk meer betalen dan nodig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic