Hi Patrick,
Vervelend verhaal en ik kende het eigenlijk ook niet, zit namelijk "nog" bij een andere provider. Persoonlijk begrijp ik jullie samen wel, het is voor jou als vaste trouwe klant erg vervelend dat je opeens een X bedrag moet betalen. Maar vanuit het oogpunt van Vodafone begrijp ik het ook wel weer. Het wil natuurlijk niet zeggen dat als je altijd maar netjes je facturen hebt voldaan en opeens een duur nieuw toestel wil dat je die ook netjes gaat betalen. Jij doet dat wel, maar ze hebben vast ervaring met mensen die dat dan opeens niet meer doen en dan hebben ze een probleem. De goeden lijden onder de kwaden, zo is dat nu wel vaker 😞
En hoe je het ook ziet, je moet het geld toch altijd weer betalen. Dan heb je nu in ieder geval al een stukje voldaan, toch ook wel weer fijn, lijkt me. Dus ik begrijp jullie samen volledig en er valt altijd wel iets over te zeggen. Deze regel is er nu en zoals Vodafone aangeeft, ze verwachten het ook bij andere providers. En waarom zou je overstappen als je verder tevreden bent 🙂