Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Een nieuwe simkaart aanvragen

http://voda.fo/ne/uvfqo
Hallo allemaal,

We zien hier heel vaak vragen van mensen die een nieuwe simkaart nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat:

• ze een ander toestel krijgen waar een andere maat sim in moet
  • hun sim beschadigd is
  • hun toestel gestolen is
  • etc
In al die gevallen kun je een nieuwe sim krijgen. Hoe dat in zijn werk gaat vind je, samen met achtergrondinformatie, in dit topic.

Houd ik hetzelfde nummer?
Dit is een veel gehoorde zorg. Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.

Hoe krijg ik een nieuwe sim:
De snelste manier is er één ophalen in een Vodafone winkel. Dit is in een paar minuten geregeld. Vergeet niet een geldig ID-bewijs en bankpas mee te nemen!

Heb je Prepaid? Registreer dan je nummer in My Vodafone. Als je nummer niet geregistreerd is weten wij niet wie de eigenaar van dat nummer is. Als we niet kunnen controleren wie de eigenaar van een nummer is kunnen we uit privacy- en veiligheidsoverwegingen een defecte of verloren sim niet vervangen en ben je je nummer dus kwijt.

Meer specifieke informatie zoals de kosten van een nieuwe simkaart of adressen van onze winkels vind je hier.

Mijn toestel is gestolen, wat nu?
Als je toestel gestolen is zijn er een aantal extra dingen die verstandig zijn om te doen.
Kijk daarvoor hier.

Je sim activeren
Een vervangende simkaart wordt altijd gedeactiveerd verzonden. Zo blijft je huidige sim actief tot je nieuwe er is en voorkomen we dat er fraude gepleegd kan worden met de sim tijdens verzending.

Hoe je je sim activeert nadat je hem hebt ontvangen vind je hier.

Hopelijk zijn al jullie vragen rondom het aanvragen van een nieuwe simkaart bij deze beantwoord, maar zo niet dan stel ze hier onder!
173 Reacties 173
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@micmul

Ik wil graag een nieuwe Ferrari. Graag in mijn garage neerzetten.

???? ..... Grapjas ????
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @micmul ,

Dat gaat natuurlijk niet zomaar... Er zijn wat gegevens nodig voor de nieuwe SIM.
Ik raad je aan contact op te nemen via www.vodafone.nl/support/contact/ op het forum kunnen we je hierbij niet verder helpen.

Succes.
micmul

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja daar staat dat ik moet bellen met de klantenservice. Maar die zijn niet open op zondag. En waarom moet ik bellen? Waarom is er geen bestelmogelijkheid op MyVodafone? Zo moeilijk is dit niet. En ik wil er best voor betalen hoor. Als ik zou betalen voor een Ferrari, dan is er vast ook een bedrijf die die Ferrari in m'n garage wil zetten.
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@micmul

Dat klopt inderdaad. Als je voor die Ferrari gewoon zult betalen, dan durf ik te wedden dat ze hem ook nog gewoon in je garage neer komen zetten. Maar als jij aan Ferrari of aan een van hun dealers een mailtje of een SMS stuurt met de mededeling dat je een Ferrari van hun wil kopen, dat ze hem in je garage kunnen komen neerzetten, en dat je er vervolgens ook nog wel voor wil betalen, dan kun je denk ik wachten tot met pinksteren de paaseieren in de kerstboom hangen. 😛 Je kunt je wel voorstellen dat het feestje dan echt niet door zal gaan. Je zult toch de normale weg moeten bewandelen om die Ferrari in je garage te krijgen. Zo zul je ook de normale weg moeten bewandelen om een nieuwe simkaart te bemachtigen. En die normale weg is uiteraard niet via een berichtje op een forum. Dat snap ik, dat snap jij en dat snapt nagenoeg iedereen. Dus gewoon even bellen met de klantenservice of even langs gaan bij een winkel van Vodafone (beter is trouwens om naar binnen te gaan, en niet alleen maar langs). Succes. 😉

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Mocht je niet willen bellen kun je ook kijken of via de live chat zij je en SIM kunnen opsturen en anders inderdaad en Vodafone winkel bezoeken heb je direct en nieuwe SIM.
Deputy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,

Ongeveer een week geleden had ik contact met 1 van de medewekers van vodafone om een nieuwe simkaart te laten opsturen. Ik had mijn benodigde gegevens gegeven en de medeweker zei dat het enkele dagen zou duren.
Moet ik langer wachten tot mijn nieuwe simkaart in de brievenbus krijg? Het is al namelijk een week later.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Deputy ,

Misschien toch nog even contact opnemen met de klantenservice zij zullen kijken wat er te halen is! Via het forum kunnen we helaas niks voor je betekenen.
Trainman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
Via mijn werkgever heb ik een Vodafone SIM kaart en telefoon in gebruik. Het bedrijf heeft een zakelijk abbonement voor alle werknemers. Nu heb ik een iPhone 5 aangeschaft omdat het toestel wat de werkgever verstrekt een waardeloos apparaat is. Nu heb ik het probleem dat de SIM kaart (micro) niet in de iPhone past (moet een nano zijn). Kan ik bij de Vodafone winkel terecht om een nano SIM aan te vragen zodat ik de iPhone kan gebruiken. Ik gebruik het werknummer zowel prive als zakelijk. Bereikbaar zijn is geen overbodige luxe 😉
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Trainman

Begrijpelijk! Deze vraag is inmiddels al heel vaak op het forum gesteld. Daarom is er een topic aangemaakt waarin alle antwoorden overzichtelijk bij elkaar staan: aanvragen

Ik ga ervan uit dat je daarmee verder komt! 😄
tik

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb vanochtend mijn abo verlengd met een nieuwe telefoon en nano sim die geactiveerd
werd door het personeel van de vodafone shop, die deed het niet meteen heb het advies gekregen om hem na een kwartier opnieuw op te starten geen resultaat . klanten service gebeld die zouden het wel fiksen moest volgens protocol na 4 uur en een kwartier opnieuw opstarten nu om1930 nog steeds niks en geen klantenservice meer te bereiken. iemand een tip

groet patrick
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @tik ,

Je kunt de klantenservice wel bereiken via de chat, je begrijpt wel dat het druk kan zijn omdat de telefonische klantenservice is gesloten... Je kunt het via de chat nog eens navragen.

www.vodafone.nl/support/contact/
robin1986

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik ben mijn simkaart kwijt geraakt en begeef me momenteel in australie. Ik ben een wereldreis aan het maken en weet niet wanneer ik weer terug in nederland zal zijn. Nu zou ik graag een nieuwe simkaart thuisgestuurd krijgen. Om vervolgens het abonnement om te zetten naar mijn vaders naam. Met als het mogelijk is behoud van zijn telefoon nummer.

Ik ben helaas vanwege het tijdsverschil en werk hier niet in staat telefonisch contact met jullie op te nemen.

Ik zou graag willen weten welke stappen ik moet ondernemen om dit in orde te maken?

Mvg,

Robin
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hallo Robin,

Mooi hoor een wereldreis! Ik zal hieronder aangeven wat de mogelijkheden voor je zijn:

- Je kunt via de klantenservice (dit kan op verschillende tijden 24/7) een nieuwe simkaart aanvragen. Deze wordt naar je thuisadres gestuurd en dient door de contractant geactiveerd te worden.

- Je kunt via dit formulier het contract overdragen aan je vader.

- Het is helaas niet mogelijk om jouw nummer te vervangen door het nummer van je vader. Je (de contractant) kunt er wel voor kiezen om het nummer te wijzigen in een nieuw nummer.

Fijne reis gewenst 😉
servet55

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb nieuwe sim kart nodig vodafon vraag 20euro waroom
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Heb je deze bestelling via Vodafone gedaan @servet55 ? Dan leveren we een simkaart bij het toestel. Heb je deze niet ontvangen? Dan kun je gratis een nieuwe simkaart halen in een Vodafone Winkel. Heb je je bestelling geplaatst via een ander verkooppunt? Ook dan kun je een nieuwe simkaart halen in de Vodafone Winkel. Hieraan zijn dan wel €20 kosten verbonden.
dennis1700

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb ook ef vraagje heb net een nieuwe mobiel besteld een Samsung Galaxy S4 Deep Black

en heb op momend nog een iphone foon krijg ik nu bij deze besteling een nieuwe sim kaart er bij of pas dadelijk de zelfde simkaart ook bij die samsung ondanks dat hij nu in iphone zit

heb wel bij vodafoon een ander abbo dr bij genomen met nummerbehoud

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @dennis1700
Dank je wel voor je bestelling. Als de simkaart die je nu hebt, dezelfde maat is als in de Samsung moet, dan kun je hem gewoon gebruiken. Als je contacten op je simkaart opslaat, dan kun je deze zo mee overnemen naar je nieuwe toestel.

Groet, Per
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
@dennis1700

Het is afhankelijk van het type iPhone die je op dit moment hebt. Betreft het hier een iPhone 4 of 4S, dan kan de simkaart gewoon gewisseld worden. Beide toestellen maken namelijk gebruik van een microsim. Betreft het hier een iPhone 5, 5S of zelfs 6(+), dan zou je in een vodafonewinkel even een adaptertje op moeten halen. Laatstgenoemde toestellen maken namelijk gebruik van een nanosim welke iets kleiner is dan een microsim. De nanosim leg je vervolgens in het adaptertje waardoor het als het ware een microsim wordt. Daar je spreekt over het nemen van een abonnement met nummerbehoud, ga ik er van uit dat je van een andere provider overgestapt bent naar Vodafone. In dat geval ben je voor Vodafone een nieuwe klant, en zul je waarschijnlijk sowieso een simkaart bij je abonnement en toestel ontvangen, en deze past dan ook uiteraard in de door jou bestelde telefoon. Het wisselen van toestel zal dus in alle gevallen geen enkel probleem hoeven zijn v.w.b. de simkaart.

Isabelloef

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste meneer/mevrouw,

Ik heb onlangs een nieuwe simkaart ontvangen. Als ik deze in mijn toestel doe, krijg ik de melding 'geen simkaart'. Ik kan dus geen gebruik maken van mijn abbonement. Ik heb geprobeerd om de simkaart te activeren, maar dit heeft niet geholpen. Kunt u mij hiermee helpen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Isabelloef ,

Misschien dat er iets is mis gegaan met de simkaart. Bezoek even en winkel voor en aantal testjes en als het zo nodig is krijg je en nieuwe simkaart mee.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic