Arie-Jan

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De nieuwe My Vodafone App is live!

Hallo, mijn naam is Arie-Jan en ik ben binnen Vodafone verantwoordelijk voor de My Vodafone App.

Op 10 februari hebben we onze volledig nieuwe My Vodafone App live gezet voor klanten met een Google Android of Apple iOS smartphone en/of tablet.
De nieuwe App draait volledig om jou en past zich aan op jouw persoonlijke situatie. Je krijgt bijvoorbeeld een extra waarschuwing vanuit de App zodra je databundel bijna op is, om je te behoeden voor ongewenste kosten.
Het nieuwe design is speels (hopelijk vinden jullie het leuk) en je kunt je eigen foto en naam toevoegen. Er is een 24/7 chatoptie beschikbaar, zodat je op ieder moment met je vragen terecht kunt bij een Vodafone medewerker. Natuurlijk kun je ook via de telefonische klantenservice, 24/7 Twitter en het forum onze hulp inroepen via deze app.

De afgelopen maanden hebben we dankzij een groep klanten al veel feedback ontvangen over deze App, de bèta test met klanten vanuit het Vodafone forum was super leuk en leerzaam. Veel feedback van onze testers hebben we direct verwerkt. Wij vinden deze App ontzettend belangrijk en willen jullie graag laten weten dat jullie zelf invloed kunnen uitoefenen op hoe deze App zich verder ontwikkelt. De komende maanden zullen er nog meer functionaliteiten worden toegevoegd, dus laat ons weten wat we volgens jullie nog moeten aanpakken!

Ik zal regelmatig op het forum te vinden zijn om jullie suggesties en vragen te bespreken. En natuurlijk om nieuwe ontwikkelingen met jullie te delen.

Heel veel plezier met het gebruiken van de nieuwe app en alvast bedankt voor jullie reacties!
216 Reacties 216
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@ABI Ik stuur je even een berichtje (check de voorpagina even -> privéberichten)
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@pinsulani
Kan me niet voorstellen dat jongeren massaal hadden geklaagd als het swipen niet in de nieuwe app had gezeten. Het is tenslotte maar een app om gegevens te bekijken. Er is niets spannends aan.
Ik zeg ook niet dat jongeren klagen of hadden geklaagd bij het ontbreken ervan. Maar ik kan mij voorstellen dat jongeren meer van dergelijke fancy dingen houden. In principe is het overbodig, maar als je het dan toch aanbied zorg er dan voor dat mensen wel de vrije keuze krijgen of ze dergelijke fancy dingen willen gebruiken.
Jassy

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ook ik ben niet tevreden met de nieuwe app. Het duurt te lang voor dat ik de goede info op het scherm krijg. Ik heb dus nu weer de oude app geinstalleerd.

Het zou erg fijn zijn om te kunnen kiezen tussen twee mogelijkheden in de app:

- Het nieuwe, fancy uiterlijk voor wie daar belang bij heeft
- Een minimaal uiterlijk die de info toont die van belang is. Dit is denk ik ook wel voor oudere telefoons handig, die de grafische kracht van de app niet kan laten tonen.

Verder gewoon tevreden met Vodafone, en daar doet een dergelijk appje niks aan af! Vooral omdat ook de oude app nog werkt.
pinsulani

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@GerritS1976,

Opmerking was niet gericht aan jou persoonlijk maar meer in het algemeen. 😉
ABI

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hmm


Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
@ABI , je post is ge-edit in verband met het persoonlijk aanvallen van andere personen. We zien graag dat er gediscussieerd wordt op inhoud.

Het editen van je post staat los van jouw persoonlijke mening over de app. Lees hier de huisregels even door.


rstoekenbroek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Toen ik vorig jaar overstapte van KPN naar Vodafoon was een van de redenen de gebrekkige MyKPN en de afwezigheid van een bruikbare APP. Bij Vodafoon was de APP op toestel en iPad een verademing.
Op mijn iPad beheer/bewaak ik 3 toestellen. Werkte feilloos!

Maar met deze nieuwe versie is het één en al droefheid. Ik zal niet herhalen wat anderen al hebben geschreven. Waar ik dan ook niet vrolijk van wordt is de reactie van Vodafoon op deze klachten... 'einde zomer hebben we misschien wat punten verbeterd en aangevuld...'

HELP: WE WILLEN TERUG WAT WE HADDEN. DAT WERKTE TENMINSTE PERFECT!

Met vriendelijke en gefrusteerde groet, Rob ST
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
*Edit BasT: om consequent te blijven post gemodereerd. Zie aub PM voor reden*
xahmol

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
*edit BasT: om consequent te blijven post gemodereerd en deel mbt eerdere off-topic discussie verwijderd*

On topic: jammer dat VF kennelijk koppig blijft volhouden een verkeerde keuze krampachtig bij te werken tot een werkbare app ipv gewoon fout toe te geven en opnieuw te beginnen.
Nu blijft het toch Windows 8.1, werkbaar compromis op basis van onbegrijpelijke GUI keuze. Jammer, gemiste kans.
inja

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag, werkt de app al volledig? Ik krijg geen tijd en datum te zien bij het kopje Bijgewerkt, wel bij het kopje bijgewerkt buitenland, maar die blijft staan op 1 februari.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@inja
Je vraag is al een aantal dagen geleden beantwoord. Veranderingen volgen n.l. pas over 3 weken (nu inmiddels ca. 2 1/2 week). Je kunt op deze pagina zien wanneer de app voor het laatst is uitgekomen/bijgewerkt.

inja

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sorry GerritS1976 ik heb niet goed gekeken, dank voor je antwoord, ik blijf en ben nog wel steeds super blij met deze app, vooral als je twee nummers hebt die je dan zonder elke keer te hoeven in loggen kunt bekijken. Ga zo door.
pinsulani

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Mijns inziens had Vodafone de vorige iPad app versie, die al multi account ondersteunde, moeten uitbreiden naar alle platformen (ik weet niet of de vorige Android tablet versie ook multi account ondersteunde).

Gek genoeg draait de nieuwe app op de iPad alleen in portrait mode....
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Geeft niet, graag gedaan 🙂

Multi account is inderdaad voor sommige mensen een enorm handige mogelijkheid. Hiervoor moet ik Vodafone dan dus ook wel voor complimenteren dat ze hier inmiddels wel werk van maken.
xahmol

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
De vorige app had ook gewoon multi account hoor. Genoeg gebruik van gemaakt. En handiger werkend dan dat geswipe IMHO.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@xahmol Voor de iPhone / iPad was deze er al iets langer inderdaad, voor Android is het sinds de nieuwe app. Hierop was dus ook mijn complimenten naar Vodafone gebaseerd - wat ook wel een klein beetje getuigt dat ik dus niet alleen naar de nadelen kijk en kritiek geef maar ook zeer zeker verbeteringen zag 😉
Friekje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vraag. Kreeg van mijn dochter haar iPhone, veel leuker dan mijn simpele apparaat. Nu doe ik er mijn simkaart Vodafone in maar helaas werkt niet, simlock actief. Wat kan ik doen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Friekje,

Als de telefoon simlock is zul je via de klantenservice de unlock code moeten vragen. Als dit niet zo is met en iPhone weet ik het verder ook niet en kan een ander forum lid je hopelijk verder helpen!
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@Friekje
"Ik heb een vraag. Kreeg van mijn dochter haar iPhone, veel leuker dan mijn simpele apparaat. Nu doe ik er mijn simkaart Vodafone in maar helaas werkt niet, simlock actief. Wat kan ik doen"
Je bericht moet eigenlijk in deze categorie geplaatst worden omdat het niets te maken heeft met de My Vodafone App 🙂

Vodafone levert geen iPhones met een simlock meen ik ergens te hebben gelezen. Je zult hierom contact op moeten nemen met de provider (of het bedrijf) waar deze gekocht is. Voordat je dus een Vodafone simkaart kunt gebruiken, zal deze simlock eerst verwijderd moeten worden. Wie de simlock heeft ingesteld kun je overigens zien aan de simkaart die je uit het toestel verwijderd hebt (bijv. T-Mobile, KPN etc.).

@SamsungExpert
Vodafone biedt geen iPhones aan met Simlock (bron: meer informatie). Friekje zou dus eigenlijk even moeten kijken welke simkaart er in de telefoon zat en contact op moeten nemen met die partij om de simlock te laten verwijderen.

Kaatje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn god zeg, wat is dit vreselijk. Ik weet dat als iets verandert dat het dan wennen is, maar ik weet nu al dat ik hier niet aan kan wennen. Bij de oude was je zo bij het tegoed, hier duur het eeuwen. En dan is mijn dataverbruik niet eens te zien. Heb snel de oude er weer opgezet, veel beter!!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic