JenJ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Betaalprobleem

Betalen met ideal met en zonder rabo app. Blijft foutmeldingen geven. Handmatig over maken leidt ook tot problemen

De foutmelding: "het rekeningnummer is ongeldig" (dit betreft het rekeningnummer waar de betaling naar toe moet)
13 Reacties 13
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Waarschijnlijk heb je een typefout gemaakt.
Het juiste IBAN-rekeningnummer is: NL08 DEUT 0265 1218 09
Ten name van Vodafone. Vestigingsplaats: Maastricht.

Vermeld bij het betalingskenmerk in ieder geval jouw klantnummer bij Vodafone.
En het betreffende factuurnummer.

N.B. Heel erg vreend dat een iDEAL-betaling voortdurend mislukt. De enige reden dat dat kan gebeuren, is dat er onvoldoende saldo op jouw betaalrekening staat om de betaling te kunnen uitvoeren. Of dat het saldo, na de iDEAL-betaling onder de limiet zou komen, die jij met je bank hebt afgesproken. Dan kan een iDEAL-betaling inderdaad niet plaats vinden, bij onvoldoende saldo.

Succes!


Netwerker
JenJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het rekeningnummer klopt wel. Ik heb fotos van de melding.
En er staat ruim 1000 euro meer op de rekening dan het te betalen bedrag
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je aan om te bellen met de klantenservice, afdeling facturen 0800-0094 of 1201
Dit is niet iets wat wij vanuit hier kunnen controleren waarom de betaling niet gelukt is via IDEAL. Je zou dit wel kunnen aankaarten bij mijn collega's.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
JenJ , is de betaling inmiddels gelukt?
JenJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja en nee.

Zojuist de ideal via my vodafone - facturen gedaan. Via app. Dat werkte, het is iig bij mij afgeschreven.

Maar vervolgens bracht ie met niet naar een bevestiging. Maar terug naar scherm om betaalmethode te selecteren... Kon de hele bestelprocedure opnieuw uitvoeren (zonder de betaling aan het eind te bevestigen). Als ik minder alert was, had ik dus zomaar dubbel kunnen betalen... Nu (kwartier later) geprobeerd en kan nog steeds... Ik vind het allemaal maar vaag...
JenJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toevoeging...

Fingers crossed dat de boel maandag niet ineens toch wordt afgesloten... Zou heel slecht uitkomen...
Anonymous
Niet van toepassing
Raar, normaliter zou je in my Vodafone moeten zien dat het betaald is. Ik raad je aan om morgen vroeg meteen te bellen om te checken of het binnen is gekomen.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
, is het nog gelukt?
JenJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niks afgesloten. En betaling staat nou als voldaan. Dus ik neem aan dat alles weer klopt
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te horen dat het klopt
JenJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vwb deze factuur lijkt het er iig wel...

Ik hoop dat ik daarmee ook van de weigerende ideal links, meldingen over foutieve rekeningnummers en, bovenal, de ontbrekende betaalbevestiging af ben...
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic