hbenthem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Batterij IPhone4 snel leeg door installatie SignaalPlus Plug&Play

Sinds kort heb ik een signaalversterker geplaatst aangezien ik binnenshuis een slecht tot zelfs geen bereik had. Het viel mij op dat daarna het batterijverbruik enorm is toegenomen wanneer ik thuis was. Na vele apps te hebben uitgeschakeld en naar vele oplossingen heb proberen te zoeken heb ik uiteindelijk de signaalversterker eens uitgeschakeld . En wat bleek, het batterijverbruik in huis nam weer normale proporties aan! Zijn er meer gebruikers die tegen dit probleem aanlopen?
67 Reacties 67
Hansb60

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik hen precies hetzelfde. De batterij van mijn iPhone 4s is sins de installatie van het sigmaalplus kastje binnen enkele uren leeg. Wie heeft de oplossing?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Hans,

Zou het kunnen dat je toestel vaak van netwerk wisselt? Dus van 2g naar 3g en andersom? Want dat kan veel batterij kosten. Het zou kunnen dat er een sterk 2g netwerk in de buurt is waardoor je toestel wil wisselen.

Hoe ver staat je femtocel van je wifi router? Want die kunnen elkaar ook verstoren, je kunt het beste de apparaten een meter uit elkaar plaatsen, de maximale lengte van de kabel die bijgeleverd wordt.
ArthurW

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn vriendin met een Iphone 4 op dezelfde signaalplus gaat wel goed. Bij mij werkte alles goed tot de installatie van IOS7. Sindsdien 10-20 % verlies van accu tijdens het nietsdoen en verbonden met de Signaalplus.

Ben nu ook begonnen met Apple te communiceren. Telefoon is nu niet alleen gereset, maar ook als nieuw geconfigureerd binnen Itunes. Nog steeds 10-20% verlies.

De test die ik nu doe op verzoek Apple is na het hard resetten van de telefoon (aan-uit knop + Home knop 10 seconden ingedrukt houden). Volgens de Apple medewerker worden alleen dan alle chips gereset.
robkerkhof

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb sinds 2 maanden ook signaalplus. Batterij van mijn iphone 4s en mijn vrouw's iphone 4s worden leeggeslurpt door de femtocell. Wanneer iphone 100% is geladen is hij binnen 8 uur volledig leeg zonder gebruik te maken van enige opties. Femtocell zit niet in de buurt van router
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo allemaal,

Aangezien jullie gebruik maken van SignaalPlus ga ik er voor het gemak even vanuit dat voorheen de 3G dekking op jullie locatie slecht (of misschien niet) aanwezig was. Dat betekent dus dat jullie voorheen altijd gebruik maakten van 2G op jullie locatie. Via 2G zal het batterijverbruik natuurlijk minder hoog zijn dan wanneer je altijd verbinding zou hebben met 3G. Door de SignaalPlus is de internetsnelheid toegenomen en hierdoor zal dus ook het batterijverbruik toenemen. Dit zou dus misschien een verklaring kunnen zijn.
ArthurW

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje,

aardig bedoelt maar deze fase zijn we (in elk geval ik) allang voorbij. Ten eerste had ik 1-2 streepjes op 3G, en dan pakt een Iphone altijd 3G. Ik heb een SignaalPlus genomen, omdat mijn verbinding altijd stabiel leek in geluidskwaliteit, maar regelmatig wegviel tijdens een gesprek.

En het probleem is pas ontstaan na de update op IOS 7.1 en gebleven tot en met IOS 7.04.

Mijn vriendin heeft een Iphone4 op dezelfde Signaalplus met dezelfde IOS. Als jouw theorie zou kloppen dan moest zij er ook last van hebben. En dat is niet zo.

Met Rudy van de 2e lijn support bij Apple (geen idee wat zijn achternaam is) ben ik nu zover dat we met alle software in nul toestand, het probleem nog steeds hebben.
offenbergp

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Hier hetzelfde probleem,vriendin heeft een 4S en loopt ook snel leeg, echter alleen als de telefoon op de slaapkamer ligt(afstand naar signaalplus is 6 meter) ondanks dat alle deuren en deur van de meterkast waar de signaalplus staat open zijn en een open trap naar boven, maar wel een verdieping hoger ,in de woonkamer afstand ook 6 meter heeft ze er geen last van. Als signaalplus niet aangesloten is heeft ze er boven ook geen last van.
Ik zelf heb een iPhone 5 en ondervind geen enkel probleem.

@ArthurW uit jou verhaal begrijp ik dat jij een 4S hebt en je vriendin een 4?
zo ja, en uit de andere verhalen begrijp ik dat jullie ook allemaal een 4S hebben, dan lijkt het toch dat alleen de 4S dit probleem heeft in combinatie met IOS7.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Mijn schoonmoeder heeft ook een 4s en ervaarde ook het probleem. Maar ik heb er eens over nagedacht en het zou iets anders kunnen zijn dat sinds iOS7 beschikbaar is: Noodmeldingen.

Willen jullie eens kijken of dat aan staat bij jullie? Dat kun je vinden via
Instellingen >> Berichtencentrum (helemaal naar onderen scrollen) >> Noodmeldingen.

Als die AAN staat, zet hem dan eens uit.
En als die bij iedereen al uit staat dan gaat mijn theorie niet op...

Maar het begint nu wel duidelijk te worden dat het een 4s probleem is, of zijn er ook 4 gebruikers met dit probleem?
ArthurW

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@allen: welke Iphone 4S hebben jullie? Ik heb de 4S 64 Gb zwart.
@offenbergp : klopt, ik de 4S, vriendin de 4.
@robertwebbe : noodmeldingen stond helaas al uit bij mij.
offenbergp

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De 16 GB uitvoering van de 4S
Noodmeldingen staat uit op dit toestel.
robkerkhof

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Iphone 4s 16GB en mijn Iphone 4s 8GB,

Doordat Iphone steeds 3g-signaal krijgt, gaat batterij minder lang mee. Dat klinkt logisch.

Echter overschakelen naar 2g is geen optie, dekking vodafone in mijn wijk is zeer slecht. De oplossing van Vodafone Helpdesk zou Signaalplus zijn. Helaas gaat dit ten koste van mijn batterij. Overweeg nu toch echt over te stappen als dekking op 2g niet beter wordt en signaalplus de enige (stroomvretende) oplossing blijkt te zijn
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Dat wordt vast wel opgelost, daar heb ik wel vertrouwen in.
offenbergp

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@robkerkhof 3G staat niet eens aan, maak gewoon gebruik van mijn wifi router voor internet op de 4S en toch loopt hij leeg in de standbystand.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ik heb zelf ook een 4S en ik merk zelf ook wel dat de batterij van mijn telefoon ook minder lang mee gaat sinds iOS 7, dus dat zou ook wel een verklaring kunnen zijn. Er staat dan nieuwe software op je toestel die natuurlijk ook iets meer van je telefoon vergt. @ArthurW je gaf zelf ook al aan dat je dit pas merkte sinds je iOS 7.1 > op je toestel hebt geïnstalleerd. Maakte je daarvoor ook al gebruik van SignaalPlus en merkte je dit toen niet?
ArthurW

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Maartje,

@Maartje
alle referenties naar hoog batterijverbruik van IOS 7, los van SignaalPlus, zijn goedbedoeld maar voegen niks meer toe. Ik heb op verzoek van Vodafone en daarna van Apple mijn toestel moeten terugbrengen naar fabriekstoestand. Ik heb 4 dagen met een kaal toestel gewerkt. Zonder apps, toestel geconfigureerd als nieuw toestel etc. Wifi aan/ wifi uit, bluetooth aan/uit. Het enige wat geen 10-20% accu per uur kostte was als SignaalPlus uit stond of ik me buitenshuis bevond.

> Maakte je daarvoor ook al gebruik van SignaalPlus en merkte je dit toen niet?
Helemaal juist. Voor mij is het al lang duidelijk. Nu moet het kwartje nog vallen bij Vodafone HQ en Apple en dat ze gaan samenwerken om de bug in IOS 7 op te lossen in de Iphone 4S icm SignaalPlus.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo ArthurW en de rest,

Het kan inderdaad kloppen dat het gebruik van SignaalPlus in combinatie met iOS 7 en/of een bepaald type iPhone een hoger accuverbruik tot gevolg heeft. Dit kan komen door de communicatie tussen SignaalPlus en het toestel in combinatie met de volgende factoren;

Net zoals elke nieuwe update van iOS ervaren sommige gebruikers een kortere accuduur en anderen daarentegen een langere. Dit verschilt per toestel, instellingen, gebruiker en is daarnaast ook sterk afhankelijk van de staat van je accu.

Update: Zie volgende post.
ArthurW

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi @Serkan

bedankt voor je reactie. Het antwoord wat je geeft had ik al eerder gehoord via de Facebook support van VF. Vind het persoonlijk een te gemakkelijke. Het is een combinatieprobleem van jullie Signaalplus, waar ik geld voor betaald heb om een slechte dekking op te lossen, met de Iphone4S. Om dan te zeggen dat je geen invloed kan uitoefenen op Apple is afschuiven van je verantwoordelijkheid. Apple zou hetzelfde kunnen doen omdat het alleen met jullie Signaalplus gebeurt.

Maar ik snap dat ik jou en Vodafone niet ga overtuigen.
offenbergp

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Serkan Ik sluit me bij @ArthurW aan, vind dat jullie dit toch samen met Apple moeten kunnen oplossen.
Door jullie slechte dekking, worden we inderdaad verplicht om op eigen kosten een signaalplus aan te schaffen, om op een normale manier te kunnen bellen.
Vind het erg klantonvriendelijk van jullie om het hier bij te laten, waar wij als gebruikers toch hebben geholpen om duidelijk te achter halen waardoor het komt, en het alleen bij een 4S voor komt.
Het heeft overigens absoluut niets met de staat van de accu te maken heb er zelfs een nieuwe ingedaan en het probleem blijft.

robkerkhof

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Serkan ik sluit me volledig aan bij de vorige reacties.
Ben meer dan 10 jaar klant bij vodafone, de laatste jaren is het bereik thuis enigszins verbeterd. Echter 3g binnenshuis heb ik zonder hulpmiddelen zelden mogen ontvangen. Ik vind het echter zeer opmerkelijk en uiterst pijtig dat ik anno 2013 nog geen goed bereik heb in mijn eigen woning.

De door vodafone aangedragen oplossing vergt een investering van € 85,-. Helaas is het probleem niet correct opgelost. Het bereik is weliswaar goed, zoals eerder gezegd vreten onze iphones echter stroom.

Naast het feit dat ik sinds 2 jaar gemiddeld €50, per maand, €40 per maand voor het abonnement van mijn vrouw en eveneens €65 per maand voor vodafone thuis betaal, verbruik ik hiermee ook meer stroom.
Ik vind dat ik als klant met een maandbetaling van circa € 155,-- aan de firma recht heb op een goed werkende verbinding, zowel vast als mobiel.
Helaas kom ik steeds meer tot de conclusie dat de service en oplossingsbereidheid van vodafone te wensen over laat. Zodoende dwingen jullie mij om een alternatieve oplossing te zoeken, desnoods bij andere providers.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic