hbenthem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Batterij IPhone4 snel leeg door installatie SignaalPlus Plug&Play

Sinds kort heb ik een signaalversterker geplaatst aangezien ik binnenshuis een slecht tot zelfs geen bereik had. Het viel mij op dat daarna het batterijverbruik enorm is toegenomen wanneer ik thuis was. Na vele apps te hebben uitgeschakeld en naar vele oplossingen heb proberen te zoeken heb ik uiteindelijk de signaalversterker eens uitgeschakeld . En wat bleek, het batterijverbruik in huis nam weer normale proporties aan! Zijn er meer gebruikers die tegen dit probleem aanlopen?
67 Reacties 67
Abominable

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Laatste bericht van Vodafone is al redelijk lang geleden. Update graag Vodafone.
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb het ook nog eens in de gaten gehouden, na de update naar 7.1 is het batterij verbruik niet verbeterd..

Als Vodafone niet snel met een oplossing komt ga ik opzeggen.

Moet me telefoon 2 maal per dag opladen en in de nacht ook nog eens op de lader laten.

Erg jammer dit, de keuze of je batterij snel leeg laten lopen of heel slecht tot geen bereik hebben?
Geen van beide dus!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey allemaal!

De laatste update is inderdaad weer even geleden. Ik heb het hier intern nog eens nagevraagd en helaas is er nog geen snelle oplossing in zicht. De betrokken leveranciers zijn nog steeds aan het zoeken naar een oplossing voor dit probleem.

Natuurlijk niet leuk om te horen, maar dat is hoe het er op dit moment voor staat. Hopelijk kunnen we binnenkort wat vrolijker nieuws geven hierover. 😞
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Misschien een optie om de 3g switch in de iphone uit te zetten, en te kijken wat er dan gebeurd?
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Helaas die staat al geruime tijd uit.
ik heb nu een klacht ingediend dat ik van mijn abonnement af wil.
ik heb geen zin in maanden lang wachten daar ik nu al een jaar bezig ben met Vodafone.
ArthurW

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi NetwerkFreak, ja dat helpt met het stroomverbruik. Maar de Signaalplus werkt alleen op 3G. Dus als je op je telefoon 3G uitzet val je terug op de reguliere 2G zendmast. En als 2G voor mij in huis een goede dekking had gehad, had ik de SignaalPlus nooit gekocht.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ArthurW ,

Ik hoopte dus dat de signaalplus een combinatie van 2g en 3g uitzende. Maar helaas.

Werkt dit wel:
- Settings ICloud zet "Find My iPhone" uit 😄


harryn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

ik heb een sony xperia (android) en heb hetzelfde.
met signaal plus kan ik er zowat naar kijken hoe de procenten van de accu afvliegen.

dus niet alleen met een iphone.

groet,
harry
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Wij hebben de 3G uitstaan omdat we op wifi zitten.
Echter als je belt zit je wel gewoon via de femtoceel hier...

Maar het verbeterd het batterij verbruik totaal niet.

Wij hebben al een klacht gedaan en hopen dat wij vroegtijdig mogen verlegen zodat we een ander toestel kunnen uitzoeken.

Anders is het helaas weg bij vodafone.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@xsjlo

dit al geprobeerd?
- Settings ICloud zet "Find My iPhone" uit 🙂
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
@NetwerkFreak Yes ook al gedaan, echter zonder de Femtocel gaat de batterij echt veel langer mee, maar dan heb je bijna geen bereik meer....:@
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Beste Vodafone,

De mensen die hier allemaal klagen zijn nu ruim 6! maanden verder zonder enige oplossing..

Het lijkt me toch niet de bedoeling dat we nog eens een half jaar moeten wachten?

Wat zou Kassa of Radar van dit probleem vinden?

Met vriendelijke groet,
Xsjlo
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Xsjlo,

Zoals aangegeven zijn we voor de oplossing afhankelijk van meerdere partijen en andere factoren. Zodra er meer info bekend is zullen we dit communiceren.

Bedankt voor het begrip.
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Beste Vodafone,

ik snap dat jullie van meerdere partijen afhankelijk zijn, maar dit duurt ons nu echt te lang.

Vanaf de brand vorig jaar hebben wij alleen maar problemen met Vodafone.

Onze laatste klacht is niet eens serieus genomen en dat steekt ons als betalende klant van een abonnement van € 70.00 per maand.

ik heb sterk het idee dat jullie van ons af willen, nou dat kan zodra ons abonnement is afgelopen zijn wij weg!!

We hebben 4 abonnementen die dus alle 4 nu weggaan.

Het enige wat ik vroeg was of ik eerder mocht verlengen omdat ik echt zakelijk afhankelijk ben van mijn nummer (rijd op een taxibusje met gehandicapten), nee dat mag je niet.

Sorry we kunnen nu niks voor je doen is het antwoord wat je per e-mail krijgt.

Dan is het duidelijk voor mijn.

EINDE VODAFONE VOOR ONS..

Sorry dat ik dit nu zo neer zet, maar de mail met de klachten zet ik morgen ook nog online zodat iedereen het kan zien.
voda_foon_user

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag terugkoppeling over de voortgang zodat we het idee krijgen dat jullie het nog serieus nemen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @voda_foon_user

Als we nieuws zouden hebben dan zouden we dit vermelden. Ik snap dat het ontzettend vervelend is dat het zo lang duurt maar ik heb dit niet voor niets in het begin aangegeven. We zijn in dit geval afhankelijk van zóveel verschillende partijen en achter de schermen wordt nog steeds onderzocht wat er aan de hand is. Als we jullie niet serieus zouden nemen dan zouden we er niet al zo lang mee bezig zijn, toch?
voda_foon_user

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Normaal zou ik zeggen geen bericht goed bericht, maar nog even en we zijn een jaar verder.
Ik vind het echter ontzettend tegenvallen dat we alleen maar te horen krijgen dat 'ze er mee bezig zijn'. Waar het probleem precies zit (hardware telefoon, hardware femtocell, hardware Vodafone?) wordt ons niet duidelijk gemaakt.
Daardoor kunnen we ook geen goed alternatief bedenken (andere telefoon, andere provider?).



iPhone4S_Peter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds 2 dagen een Femtocel Plug& Play geinstalleerd op aanraden van Vodafone. Ik heb ook een iPhone4S. Sinds installatie van de Femtocel is mijn iPhone binnen enkele uren leeg op het moment dat ik thuis ben. Op mijn huisadres is zonder Femtocel nagenoeg geen enkel bereik. Op mijn werk (zonder Femtocel) is het batterij verbruik normaal. Helaas voor mij lijkt dit identiek te zijn aan het op dit forum besproken probleem. Nu maar hopen dat Vodafone en Apple dit willen oplossen.
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Ik heb onlangs nog contact gehad met de klantenservice, er is volle aandacht voor het probleem, nou dat gevoel hebben wij echter totaal niet en ik voel me dan ook erg in de steek gelaten door vodafone.
tevens geven ze aan dat het probleem bij Apple ligt, dat idee heb ik dus totaal niet want het is het probleem van Vodafone.

November loopt mijn contract van € 70.00 per maand af en die je raad het al he? ik ben weg!

Ben het nu zo zat om maar genegeerd te worden en maar de volle mep te betalen voor een dienst die niet goed geleverd kan worden.

@Maartje Los het eens snel op door on te gemoed te komen en ons niet af te schepen met we zijn bezig.

Xsjlo
xsjlo

Stamgast
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Is er al iets meer bekend?

Wij hebben nog steeds dezelfdce ellende.

Waarom doet niemand wat aan dit langdurende probleem?

Willen jullie klanten kwijt ofzo?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic