Lisanne87

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aanmelden of inloggen bij My Vodafone account lukt niet als nieuwe klant

Hallo,

 

Ik heb net sinds vandaag een Vodafone abonnement, maar kan op geen manier aanmelden of inloggen bij My Vodafone.

Als ik in de app wil registreren (want ik ben een nieuwe klant), bestaat er al een account met mijn mailadres. Deze heb ik zelf nog niet aangemaakt.

Als ik dan probeer in te loggen en aangeef dat ik mijn wachtwoord niet meer weet, krijg ik een mail van Ziggo om mijn wachtwoord te veranderen. Ik ben ook klant bij Ziggo en blijkbaar is er al een account voor mij aangemaakt en zijn deze accounts al gekoppeld of iets dergelijks? Dit is/wordt mij nergens duidelijk.

Inmiddels wachtwoord veranderd, inloggen in de app lukt nog steeds niet, met de melding:  'We kunnen je gegevens niet ophalen. Sluit de app af en probeer het opnieuw.' Na talloze keren de app en zelfs de telefoon opnieuw opgestart te hebben lukt het inloggen nog steeds niet.

Als ik wil inloggen op vodafone.nl, dan krijg ik de melding dat ik probeer in te loggen met gegevens van mijn Ziggo account. Niet gek, want die moest ik ook wijzigen toen ik aangaf dat ik mijn wachtwoord niet meer wist. Maar ik kom op geen manier in mijn Vodafone account.

Het lijkt erop dat ik in een soort loop ben terecht gekomen waarin ik niet kan inloggen, maar ook op geen andere manier in mijn account kan komen momenteel en gegevens wijzigen lijkt niet te helpen.

 

Kan er iemand mij verder helpen? Ik geef graag in een persoonlijk bericht meer gegevens.

 

Groet Lisanne

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 243Posts
  • 39Oplossingen
  • 96Likes

Hi @Lisanne87, welkom op de Vodafone Community!

 

Dit is inderdaad wel een erg onduidelijke loop allemaal, waar je in terecht bent gekomen. Niet erg gebruiksvriendelijk. @Energieboy zit eigenlijk al in de goede richting en dat kan ik ook bevestigen aan mijn kant: Er is op dit moment nog geen My Vodafone-account, alleen een Mijn Ziggo account. Omdat we wel al in dezelfde systemen werken, zijn twee losse accounts met hetzelfde e-mailadres niet mogelijk. Vandaar ook de foutmeldingen waar je tegenaan liep. Op basis van je laatste bericht, wil je wel gewoon hetzelfde mailadres gebruiken.

 

Dan blijft er één optie over en dat is in je Mijn Ziggo je account uitbreiden met My Vodafone. Dat kan op de volgende manier: Log in bij Mijn Ziggo > Ga naar Gegevens > Ga naar het kopje Logingegevens Mijn Ziggo > Kies voor "Ga naar Mijn Account". Je komt nu op een andere hoofdpagina en ziet daar de knop: "Vodafone toevoegen".

 

Als je daar alles voltooid, kun je voortaan bij beide accounts inloggen met deze gegevens. Laat je weten of het is gelukt?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12296Posts
  • 3561Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @Lisanne87 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Welkom bij Vodafone als nieuwe klant. Vodafone en Ziggo zullen nooit uit zichzelf je accounts aan elkaar koppelen. Omdat Vodafone en Ziggo 1 bedrijf zijn kan het zijn dat hij bij Vodafone nu denkt dat je al een account hebt op je huidige mail inlog bij Ziggo. Als je nu eens een ander mail adres neemt voor Vodafone, lukt het je dan wel? Ik zelf heb twee verschillende mail adressen genomen en dan werkt het prima. Koppelen moet je zelf doen, dat doen ze niet voor je, dus de accounts zijn nu nog niet aan elkaar gekoppeld. Achter de schermen wel voor de VodafoneZiggo combi kortingen, maar niet voor je accounts.

Als dit nu ook niet lukt, vul dan bij je profielinstellingen alle gegevens in, die gegevens kunnen alleen ingezien worden door medewerkers van Vodafone. Zodra iemand van Vodafone je bericht heeft gezien dan kan die gelijk voor je aan de slag om te kijken wat er aan de hand is. Dat gaat dan natuurlijk een stuk sneller dan wanneer je later weer je gegevens moet opgeven. Maar wel invullen bij je profielinstellingen, niet hier in de algemene topic plaatsen aub.

Succes in ieder geval, een kleine valse start, maar dat gaat zeker goed komen 😉

Lisanne87
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Energieboy , dank voor je reactie.

Ik snap dat aanmelden met een ander mailadres wellicht een oplossing zou kunnen zijn, maar dit wil ik niet. Ik wil graag hetzelfde mailadres gebruiken voor accounts van zowel Ziggo als Vodafone. Ze hoeven van mij niet per se gekoppeld te zijn.

Ik heb mijn gegevens bij mijn profielinstellingen ingevuld en wacht het verder even af.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 243Posts
  • 39Oplossingen
  • 96Likes

Hi @Lisanne87, welkom op de Vodafone Community!

 

Dit is inderdaad wel een erg onduidelijke loop allemaal, waar je in terecht bent gekomen. Niet erg gebruiksvriendelijk. @Energieboy zit eigenlijk al in de goede richting en dat kan ik ook bevestigen aan mijn kant: Er is op dit moment nog geen My Vodafone-account, alleen een Mijn Ziggo account. Omdat we wel al in dezelfde systemen werken, zijn twee losse accounts met hetzelfde e-mailadres niet mogelijk. Vandaar ook de foutmeldingen waar je tegenaan liep. Op basis van je laatste bericht, wil je wel gewoon hetzelfde mailadres gebruiken.

 

Dan blijft er één optie over en dat is in je Mijn Ziggo je account uitbreiden met My Vodafone. Dat kan op de volgende manier: Log in bij Mijn Ziggo > Ga naar Gegevens > Ga naar het kopje Logingegevens Mijn Ziggo > Kies voor "Ga naar Mijn Account". Je komt nu op een andere hoofdpagina en ziet daar de knop: "Vodafone toevoegen".

 

Als je daar alles voltooid, kun je voortaan bij beide accounts inloggen met deze gegevens. Laat je weten of het is gelukt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic