Nanawest

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G/4G erg traag

Hoi! 

Sinds de uitrol van 5G (om en nabij) is mijn 4G/4G+ ernstig traag, terwijl ik altijd een supersnelle verbinding had. Ik zit al jaren bij Vodafone en eigenlijk heb ik nog nooit problemen gehad met het netwerk. 

 

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder een netwerk wissel en een sim reset. Ik merk dat wanneer ik 5G heb, de verbinding wel oké is. Helaas heb ik geen 5G in mijn woonplaats, dus ben ik wel afhankelijk van 4G. 

 

Er zijn zelfs momenten dat ik een E verbinding heb in plaats van 4G/4G+. Ik kan alleen geen duidelijk antwoord of verklaring vinden voor dit probleem. Dit is al weken aan de gang en ik begin het nu echt wel zat te worden. 

 

Als ik een snelheidsmeter doe, kom ik elke keer nauwelijks boven de 5 uit. 

 

Ik heb trouwens een Samsung Galaxy S20+ van ongeveer 3 kwart jaar oud met de nieuwste software. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nanawest
Welkom op de community van Vodafone. E (edge) klinkt niet heel goed en kan me voorstellen dat je er eigenlijk klaar mee bent! Super om te lezen dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Het netwerk is afhankelijk van verschillende factoren zoals de omgeving, waar staan de masten etc. Kun je de simkaart eens in een ander toestel te testen? Ervaar je hetzelfde of is er een verschil in het bereik? Je kunt via hier de stappen eens doorlopen van onze Network check. Mocht er in deze check geen oplossing komen, kun je aan het einde een onderzoek aanmaken. Hierdoor gaan mijn collega's van de Network crew onderzoeken wat er precies aan de hand is en controleren of het opgelost kan worden. Ik hoor graag of het gelukt is! 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Nanawest
Welkom op de community van Vodafone. E (edge) klinkt niet heel goed en kan me voorstellen dat je er eigenlijk klaar mee bent! Super om te lezen dat je het een en ander al geprobeerd hebt. Het netwerk is afhankelijk van verschillende factoren zoals de omgeving, waar staan de masten etc. Kun je de simkaart eens in een ander toestel te testen? Ervaar je hetzelfde of is er een verschil in het bereik? Je kunt via hier de stappen eens doorlopen van onze Network check. Mocht er in deze check geen oplossing komen, kun je aan het einde een onderzoek aanmaken. Hierdoor gaan mijn collega's van de Network crew onderzoeken wat er precies aan de hand is en controleren of het opgelost kan worden. Ik hoor graag of het gelukt is! 

Nanawest
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb helaas geen ander toestel in mijn omgeving waarmee ik het zou kunnen testen, jammer genoeg. Ik heb iets meer dan 2 weken geleden een onderzoek aangemaakt, ik weet niet hoelang zoiets duurt? (Misschien ben ik wel ongeduldig maar het is zo frustrerend haha) 

 

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen of is het afwachten? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kan ik me voorstellen en zeker in tijden als nu. Bereikbaarheid is heel erg belangrijk! De bovenstaande stappen zijn de stappen die je kunt doorlopen. Dit had je al gedaan @Nanawest Indien het onderzoek al aangemaakt is, is het helaas afwachten :(. Je kunt eventueel bellen over Wi-fi aanzetten zodat je thuis en op andere plekken waar Wifi is, bereikbaar bent. Laat je weten wat de uitslag van het onderzoek is?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic