1
Vraag
2
Reacties
MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Problemen met server uitgaande e-mail /instellingen.


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

 

ORIGINEEL BERICHT

Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen. 

Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.

Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.

 

Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?

 

Alvast dank voor de reactie.

182 Reacties 182
Joost2

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Energieboy, ik zie het zeker niet als een aanval en ik waardeer je poging voor deze "omleidingsroute" om de uitgaande mailinstellingen van een andere provider te gebruiken.

 

Waar je alleen aan voorbij gaat is dat sommige providers het niet toestaan dat je dat op die manier doet, want je gebruikt in feite hún smtp server en netwerk om de smtp server van Vodafone te omzeilen. Je moet bovendien maar nét ook een abonnement hebben bij die andere provider, anders lukt het sowieso niet om je op die smtp server aan te melden.

 

En als je wat vaker in het buitenland zit, lukt mail versturen via de smtp server van een Nederlandse provider helemaal niet! Dan heb je echt je eigen Vodafone smtp server nodig nodig op het mobiele, buitenlandse netwerk van Vodafone.

 

Het zijn allemaal alternatieven die niet nodig zouden zijn als Vodafone gewoon werkt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oké, bedankt voor je uitleg. Zover had ik nog niet gekeken, dat je soms in het buitenland dan geen mail kan versturen. Ook weer iets geleerd, dank je wel! 

webferret

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En wat ook hierboven is aangestipt; het is inmiddels alweer een een week ofzo en we horen en zien niks van Vodafone... 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas heb ik op dit moment nog geen nieuwe update over dit issue. Het enige wat ik kan adviseren is om (hier in Nederland), de smtp te gebruiken van de mailprovider. Bij de een werkt dit wel en bij andere helaas niet. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten. 

Demons

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

niet echt een oplossing aangezien je constant op andere netwerken zit, vreemd dat we nu al dagen verder zijn en er nog steeds geen oplossing is. Krijg je ergens een melding zodra het opgelost is?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Je kunt je op dit topic abonneren @Demons. Zodra er een nieuwe reactie geplaatst wordt, ontvang je een mail. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je in Nederland bent dan zit je toch niet elke keer op een ander netwerk?
In Nederland zit je gewoon op het Vodafone netwerk en dan vragen ze je om je eigen mailserver te gebruiken (tijdelijk). Je zit dan niet constant op een ander netwerk, of je moet aan de grens wonen van België of Duitsland. Maar binnen Nederland is dat probleem dan toch niet met wisselen netwerk?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In Nederland blijf je gewoon verbonden met Vodafone. Ook als je een andere mailserver instelt. In andere landen is dit natuurlijk een ander verhaal @Energieboy

Demons

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik bedoel dag zo’n tijdelijke mail server van je isp leuk is voor thuis maar onderweg is dat geen oplossing, hoop dat het snel verholpen word

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Voor onderweg maakt een andere mailserver niks uit @Demons. Hier in Nederland kun je daar gewoon gebruik van maken. Ik maak zelf ook gebruik van een andere server. Onderweg kan ik daar gewoon gebruik van maken (zelfs in het buitenland). Laten we hopen dat het snel opgelost wordt! 

Joost2

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Beste Steven.....je zegt "Onderweg kan ik daar gewoon....". Dat is fijn....jij misschien wel, maar die vlieger gaat niet voor iedereen op! Ik heb voor mijn bedrijf een zakelijk e-mail account bij een bekende provider, Vevida. In het buitendland kan ik géén e-mails via hun smtp server vanaf mijn mobiel versturen. Dan heb ik echt de smtp server van Vodafone nodig omdat ik op het mobiele netwerk van Vodafone zit. Kortom, fijn natuurlijk dat je meedenkt, maar nu lijkt het alsof een andere smtp server voor iedereen werkt. Daarnaast is het aanpassen van e-mail instellingen niet voor iedereen zomaar even te doen dus Vodafone moet dit gewoon snel oplossen!!

 

Ik heb het ondertussen hogerop gezocht en hopelijk komt er dan wél schot in deze zaak. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb eerder al aangegeven dat dit niet voor iedereen werkt maar voor sommige mensen wel @Joost2. Ik ben een van de gelukkige waar het wel voor werkt. Al kan ik me natuurlijk voorstellen dat dit erg vervelend is, als zelfs de server aanpassen niet werkt. Laten we hopen dat hier snel een oplossing voor komt. 

anneke-s

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds vorige week kan ik geen mail meer versturen. 
inkomende mail werkt wel. 
Als reactie krijg ik: geen wachtwoord ingevoerd. 
Is er iets veranderd bij de instellingen van Vodafone?

Helaas weet ik mijn wachtwoord niet meer. 
Die staat wel ingevuld, maar onzichtbaar. 
Hoe los ik dit op?

mvgr. Anneke Schreuders

**Mobiel nummer verwijderd door moderator wegens privacy**

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @anneke-s,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik heb je topic samengevoegd met dit topic. Op dit moment zijn er problemen met de uitgaande mail. Hierdoor kun je geen e-mails meer versturen via je telefoon. Wat je kunt proberen is de uitgaande server instellingen van je e-mail provider instellen. Bij sommige werkt dit wel. Bij andere helaas niet. Zodra ik meer weet over dit issue, laat ik het hier direct weten.

C.vander.v

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds enkele dagen geen uitgaande mail op mijn Samsung S10 plus

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @C.vander.v 
Welkom op de Community van Vodafone. Ik heb je topic samengevoegd met dit topic. Op dit moment zijn er problemen met de uitgaande mail. Hierdoor kun je geen e-mails meer versturen via je telefoon. Wat je kunt proberen is de uitgaande server instellingen van je e-mail provider instellen. Bij sommige werkt dit wel. Bij andere helaas niet. Zodra ik meer weet over dit issue, laat ik het hier direct weten.

 
PietAtVfForum

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels is het al de nodige tijd niet meer mogelijk een simpele mail te versturen vanaf mijn mobiel. En andere instellingen werken niet, want de meeste providers eisen dat je op hun netwerk zit om hun smtp server te mogen gebruiken. Na jaren vlekkeloos werken krijgen we deze ellende. Inmiddels voor mijn vrouw een nieuwe mobiel gekocht en alles overgezet, omdat die er ook over bleef klagen dat ze geen mails kon versturen. Resultaat: mooie nieuwe telefoon, maar mail werkt nog steeds niet.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Niemand heeft je laten weten dat je een nieuw toestel moest kopen omdat de mailserver van Vodafone plat ligt (of wel reden dan ook/of wat er ook aan de hand is). Leuk voor je vrouw natuurlijk, maar het ligt niet aan haar toestel en dat heeft ook niemand geschreven. Het blijft vervelend en we zullen toch nog moeten wachten. Ook Vodafone is er niet blij mee, die werken eraan. 

inekeb1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

mag ik vragen hoe lang dit nog gaat duren want het wordt nu n bijna 3 weken wel erg vervelend!!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @inekeb1 
Dit mag je gerust vragen. Maar doe het een volgende keer niet met dik gedrukte letters. Lijkt een beetje op schreeuwen en dat hoeft echt niet 😉😜

Als je alles hebt gelezen dan zegt Steven, van Vodafone, het volgende: Zodra ik meer weet over dit issue, laat ik het hier direct weten.

Hij heeft verder nog geen bericht gegeven, dan mag je er vanuit gaan dat er nog geen info is. Zodra hij meer weet dan zal dit zeker in deze topic worden gecommuniceerd en aangemerkt worden als antwoord. 

Nog even geduld hebben, ook al duurt het al vrij lang voor ze het kunnen oplossen. Fijne zondag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic