1
Vraag
2
Reacties
Erwin69

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Verwijderen notificatie voicemail

Mijn Samsung Galaxy Z Flip 5 geeft een notificatie dat er een voicemail is.  Ik heb intussen op een andere manier contact gehad met de persoon die dat ingesproken heeft, dus ben niet geïnteresseerd om de voicemail af te luisteren.  Normaal gesproken is dat een kleine moeite en kosteloos, maar ik ben momenteel buiten Europa en heb geen zin om €5 te betalen voor een dag Alles in 1 Wereld voor een bericht dat niet relevant is.

Ik wil dus die notificatie gewoon verwijderen.  Echter, het is niet mogelijk deze naar links of rechts te swipen.  Uitzetten van notificaties van de MyVodafone app en de telefoon opnieuw opstarten heeft ook geen oplossing geboden.

Heeft iemand een suggestie hoe het wel mogelijk is om dat ding te laten verdwijnen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erwin69
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ter info, ik heb een oplossing gevonden:

Ik heb een familielid gevraagd om de voicemail af te luisteren, een minuut geruis, en hem daarna te verwijderen.  Was een kleine uitdaging, want dat werkt niet als die persoon ook een Vodafone abonnement heeft...  Maar uiteindelijk is het gelukt via een telefoon met een abonnement bij een andere provider.  De notificatie is nu van mijn telefoon verdwenen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Erwin69, welkom hier.

Ik zie dat je gisteren inderdaad per SMS een notificatie hebt ontvangen dat er een voicemail is ingesproken. De notificatie van deze SMS zou moeten verdwijnen zodra je het SMS bericht hebt gelezen. Ik ben bang dat het verwijderen van de voicemail zelf niet zal lukken zonder naar de voicemail te bellen. 

Erwin69
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Cecilia,

 

Dank voor de reactie.  Dat de voicemail zelf pas verwijderd kan worden als ik voicemail bel is prima.  Het was een "broekzak belletje", dus veel meer dan wat geruis zal het niet zijn.

Ik heb de sms uiteraard gelezen, maar de notificatie wordt nog altijd getoond.  Het lijkt erop dat deze komt van de "Phone Services" systeem app en tot nu toe lukt het niet om deze te verwijderen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

@Erwin69 Toevallig heeft een collega van mij ook een Samsung Galaxy Flip, dus ik heb hem gevraagd of er misschien ergens in het toestel een instelling zit verborgen waarbij je deze melding kan laten verdwijnen. 

De notifactie onder app-meldingen is inderdaad niet weg te 'vegen'. De melding wordt gegenereerd door 'Telefoonservices'. Als hij dit opent dan is de optie meldingen uitschakelen 'greyed out'. Kijken we verder onder de instellingen van App-Meldingen dan kun je bepaalde opties aanpassen, maar niets zorgt ervoor dat deze melding bij hem verdwijnt. De melding verdwijnt pas zodra de voicemail is gebeld. 

Je zou eens kunnen controleren of de betreffende instelling bij jou niet greyed-out is. Anders ben ik bang dat er geen enkele mogelijkheid is om dit geforceerd te kunnen verbergen, tenzij de voicemail zelf wordt gebeld. Eventueel zou je deze vraag nog op de Samsung Community kunnen stellen. Mogelijk dat zij nog een tip hebben of dat dit iets is voor een toekomstige update.

Erwin69
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Cecilia,

Dank voor de verdere opvolging.  Ik was ook al door die instellingen gegaan en ook bij mij is het niet mogelijk om de meeste daarvan te wijzigen c.q. uit te zetten.  Ik zal dan maar accepteren dat die melding er voorlopig staat.  Het blokkeert uiteindelijk de functionaliteit van de telefoon niet en is alleen maar een beetje irritant.

Erwin69
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ter info, ik heb een oplossing gevonden:

Ik heb een familielid gevraagd om de voicemail af te luisteren, een minuut geruis, en hem daarna te verwijderen.  Was een kleine uitdaging, want dat werkt niet als die persoon ook een Vodafone abonnement heeft...  Maar uiteindelijk is het gelukt via een telefoon met een abonnement bij een andere provider.  De notificatie is nu van mijn telefoon verdwenen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Dat is een hele goede oplossing van je @Erwin69 
Die ga ik zeker onthouden, bedankt voor het melden.
Fijn weekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic