1
Vraag
2
Reacties
MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Problemen met server uitgaande e-mail /instellingen.


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

 

ORIGINEEL BERICHT

Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen. 

Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.

Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.

 

Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?

 

Alvast dank voor de reactie.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Update 12-05 09:48 uur. 
Ik krijg zojuist te horen dat er een tijdelijke oplossing is om de uitgaande e-mailstellingen te gebruiken van de mailprovider. Kunnen jullie dit eens uitproberen? Pas ook eens de instellingen aan naar IMAP ipv POP of omgedraaid. Voorbeeld: Heb je een Ziggo e-mailadres, dan mag je de uitgaande serverinstellingen van Ziggo hiervoor gebruiken. Ik hoor graag of dit werkt! 

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het issue is helaas nog steeds in onderzoek. Er zijn meer voorbeelden nodig waarbij dit voorkomt. Jullie mogen mij een privebericht sturen met de volgende gegevens:
Verzend/ schrijf een bericht of via hier- voeg mij toe als ontvanger - met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres waarmee je dit ervaart
Let erop dat je de gegevens alleen stuurt via een privebericht. 

- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt.
- Screenshot foutmelding.
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.
- Welke instellingen er gebruikt worden bij de uitgaande SMTP server.

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ricambi1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je kan de instellingen van Vodafone NIET meer gebruiken voor uitgaande mail. Vodafone is daar volledig mee gestopt en dat zal het probleem zijn dat jij op dit moment hebt. Bij wie heb je een mail adres lopen, welke provider? Elke mail provider heeft z'n eigen instellingen die je moet invullen en dan werkt het. Ga daarom op zoek naar de mail instellingen van de provider waar jij je e-mail adres bij hebt lopen. 

Als je dat hebt gedaan, en aan die mensen je instellingen hebt opgevraagd, dan ga je aan de slag met instellen van je Outlook. De beste pagina om dit alles te bekijken, is die van Ziggo. Op deze pagina kan je de instellingen van Ziggo vinden, mocht je daar eventueel een mail adres hebben, maar op deze pagina kan je ook terug vinden hoe je op welk mail programma deze kan instellen (het maakt dan niet uit welke provider je hebt, het is een mooi voorbeeld). 

Bekijk in context

182 Reacties 182
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @MV24,
Welkom op de Community van Vodafone. Dat is niet handig! Welke instellingen gebruik je voor de uitgaande mail en welke mail app gebruik je.
Ook hoor ik graag om welk type telefoon het gaat en welke software hierop draait. 

Kun je mij ook een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens zodat ik het een en ander kan controleren:
-Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Mobiel nummer 
Ik hoor graag van je! 

Patrick2

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ha Steven, ik het precies hetzelfde. Net nieuw hier, is dit een privébericht?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi @Patrick2,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik ontvang graag jouw gegevens en informatie (zie hierboven) via een privebericht. Via hier is het openbaar.

Groet,
Steven

Patrick2

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ha Steven, dank voor je reactie. Ik ben nieuw hier, hoe stuur ik een prive bericht?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bij je account zie je dat je een privebericht hebt ontvangen :). Daarop mag je reageren @Patrick2

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

privebericht verstuurd

 

 

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wie weet raad? 

Sinds vrijdag kan in van het ene op andere moment geen email meer versturen via mijn mobiel (samsung S10+). 

Ik heb niets gewijzigd of anders gedaan dan anders. Mail ontvangen gaat gelukkig nog wel. 

Volgens Vodafone is er niets veranderd, maar daarmee is het probleem niet opgelost.

 

Duidelijk is dat er iets niet goed gaat met de uitgaande mail instellingen, ondanks dat deze allemaal goed staan.

Ik krijg telkens de melding dat er een verbindingsprobleem met de server is en dat de mail wordt verzonden zodra de verbinding is hersteld.

 

Sindsdien heb ik al meerdere keren opnieuw de telefoon opgestart, een update gehaald (in de hoop dat het dan weer zou functioneren), een netwerkswitch geprobeerd, nieuwe emailaccounts ingesteld, andere uitgaande mail instellingen en poort geprobeerd, wachtwoord in myvodafone en bij verificatie gewijzigd. En al 3x aan de vodafone chat gehangen en niets werkt. 

 

Het gaat om 3 a 4 zakelijke mailadressen van waar ik toch echt mobiel mijn mail moet kunnen beantwoorden via de standaard mail-app van samsung. 

 

 

Ik weet echt niet meer hoe ik dit probleem kan oplossen, Ik hoop dat iemand hier het weet en me verder kan helpen!

 

 

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

ik heb hetzelfde probleem, heb net een zelfde vraag aangemaakt en zie nu dit topic pas

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hi @Will1,
Welkom op de Community van Vodafone.
Ik heb jouw topic even samengevoegd met dit topic omdat er meerdere meldingen binnen komen over de uitgaande instellingen van de e-mail.
Welke instellingen gebruik je voor de uitgaande mail en welke mail app gebruik je.
Ook hoor ik graag om welk type telefoon het gaat en welke software hierop draait. 
Kun je mij een privebericht sturen met daarin de volgende gegevens zodat ik het een en ander kan controleren:
-Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
- Mobiel nummer 
Ik hoor graag van je! 

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

hoe kan ik je een prive bericht sturen?? kan het niet vinden

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel iedereen voor de gegevens. Ik heb het gelijk intern aangekaart. Mocht er meer informatie nodig zijn, dan laat ik dit weten. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik dit natuurlijk ook gelijk weten. 

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt Steven, ik wacht in spanning af.

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dank je, ik ook @mv24

Joost2

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hier precies hetzelfde sinds vrijdag. Net gesproken met Vodafone en het blijkt inmiddels een bekend probleem te zijn. Het ligt dus NIET aan je telefoon of instellingen. Ik heb ook alles uitgesloten door andere pop3 mailapps (Bluemail, Gmail, Profimail, Outlook)  te installeren, anti virus software eraf te halen enz.enz.......werkt allemaal niet!  Versturen via 4G of  je eigen internetprovider via wifi werkt ook allebei niet. Het lijkt erop alsof de uitgaande mailserver van Vodafone (sendmail.vodafone.nl) de IP-adressen van de telefoons van sommige abonnees blokkeert alsof deze op een blacklist staan o.i.d.  Wordt aan gewerkt volgens Vodafone dus we wachten maar even af.

 

Mail versturen via een Windows PC met als uitgaande server sendmail.vodafone.nl werkt trouwens wel. Dus de server laat echt bepaalde telefoons gewoon niet toe.

 

Het soort foutmeldingen dat ik op mijn mobiel krijg:

 

- failed to connect to sendmail.vodafone.nl...(EOF)

- failed to connect to sendmail.vodafone.nl.....ECONNREFUSED

- can't verify identity of server: sendmail.vodafone.nl

- SMTP connection failed: sendmail.vodafone.nl. Server response: [EOF]

- cannot connect to server

- 535.5.7.8 Error: authentication failed

 

inekeb1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nu net ook geprobeerd en kan ook geen emails per telefoon versturen!

'k

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem uitgaande mail werkt ook niet meer,

Mijn wachtwoord etc ook al gewijzigd maar zonder resultaat.

Is hier al een oplossing voor?

kekel

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

geen uitgaande emails meer heeft 10 jaar  goed gegaan

 

henk d

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij mij geen uitgaande mail meer.

Niets gewijzigd aan de instellingen dus lijkt mij Vodafone probleem.

Gaan we er iets over horen?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb op dit moment nog geen update over dit issue. Zodra ik een update binnen krijg, laat ik dit direct weten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic