1
Vraag
2
Reacties
MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Problemen met server uitgaande e-mail /instellingen.


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

 

ORIGINEEL BERICHT

Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen. 

Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.

Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.

 

Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?

 

Alvast dank voor de reactie.

182 Reacties 182
Ricambi1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aangezien dit ik dit vorig jaar ook had, overgestapt naar Outlook.

Dat werkte tot afgelopen middag….

Outlook liep vast, en dat was het.

Het werkte niet meer.

Zat muurvast.

Dus opnieuw installeren.(en alles kwijt)

En dat is drama.

Ben eigen baas dus mis een hoop adressen….

Wie kan mij in Jip/Janneke taal de juiste instellingen geven om in te voeren?

Heb van alles geprobeerd, maar kom niet verder.

Zowel ontvangen als versturen, niks werkt.

Vorig jaar had ik het binnen paar minuten, maar nu….

Toestel is IPhone 14.

Mag Outlook of de standaard mail-app zijn.

Hartelijk dank alvast die me redt!!!

Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Hoi @Ricambi1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je kan de instellingen van Vodafone NIET meer gebruiken voor uitgaande mail. Vodafone is daar volledig mee gestopt en dat zal het probleem zijn dat jij op dit moment hebt. Bij wie heb je een mail adres lopen, welke provider? Elke mail provider heeft z'n eigen instellingen die je moet invullen en dan werkt het. Ga daarom op zoek naar de mail instellingen van de provider waar jij je e-mail adres bij hebt lopen. 

Als je dat hebt gedaan, en aan die mensen je instellingen hebt opgevraagd, dan ga je aan de slag met instellen van je Outlook. De beste pagina om dit alles te bekijken, is die van Ziggo. Op deze pagina kan je de instellingen van Ziggo vinden, mocht je daar eventueel een mail adres hebben, maar op deze pagina kan je ook terug vinden hoe je op welk mail programma deze kan instellen (het maakt dan niet uit welke provider je hebt, het is een mooi voorbeeld). 

Ricambi1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nou ik heb het weer werkend!

Instellingen van mijn provider ingesteld en we konden weer.

Gebruik nu de standaard mail app op de iPhone.

Das weer even wennen omdat ik Outlook gewend was.

Dank voor de hulp!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic