Triez72

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

zeer zeer slecht bereik/verbinding Vlijmen / 5251

Ik begin het nu intussen een beetje heel erg vervelend gaan worden en wil stappen gaan ondernemen om onder dit veel te dure contract uit te komen.

Ik ben al vanaf begin maart van helemaal niet tot een klein beetje bereikbaar. Geregeld valt de verbinding hier in de wijk weg. Constant is mijn telefoon netwerk aan het zoeken. Internet is al helemaal belabbert. Hij geeft op de dekkingskaart aan dat ik 14,4 KBps moet hebben, nou ik mag blij zijn als ik verbinding heb dat ik de 100 KBps mag halen. Ik heb hier nu diversen malen over gebeld en er wordt me vanalles toegezegd maar ondertussen ben ik nog steeds heel slecht bereikbaar (gelukkig heb ik thuis Wifi). Als ik gewoon buiten ben hier in de wijk krijg ik soms 3 uur later een whatsappje.......... Sorry Vodafone, maar ik vind de service van jullie nu echt beneden maat. Zeker dat wij als vanaf 1996 klant bij jullie zijn, nooit geen problemen met de verbinding en nu sinds maart is het echt bagger. Zelfs mijn man die veel onderweg is kan geen fatsoenlijk gesprek meer voeren, altijd valt de lijn wel een keertje weg tijdens een gesprek. Ik hoop echt dat er iets aan gedaan gaat worden want anders kan ik net zo goed 45,00 elke maand door de WC spoelen. Ik heb er totaal niets aan.

***MOD EDIT: Vlijmen / 5251 toegevoegd aan onderwerp***
34 Reacties 34
Triez72
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
inmiddels staat er  in de telefoon weer NETWERKFOUT .................... Typisch dat de Samsung Galaxy S3 deze fout ook gaf, toen dachten ze dat het aan de SIM lag ........ nieuwe SIM kaart gehad en verhip zelfs de LG en de Huawei gegeven nog steeds NETWERKFOUT, dus het ligt niet aan de telefoons, of wel de SIM. Als ik het netwerk op 2G zet kan ik helemaal niet, dan is alles zo dood als een pier. Ik heb heel heel soms een H in het scherm staan met maar liefst 1 streepje en dan is snelheid net 340 mbps. Wauw............ daar kan je behoorlijk snel mee surfen hoor,
 
roncox

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Sido,
 
Succes met de stappen ondernemen! Daar worden ze niet warm of koud van.
Ik heb sinds een paar maanden geen of slecht signaal thuis en bij ons in dorp (Omgeving Horst)
Ben continu van het kastje naar de muur gestuurd als ik belde bij Vodafone. De oplossing zou het signaalpluskastje zijn. (Ik moet dus zelf signaal creëren, daar betaal ik toch juist voor???) Hert kastje was echter niet leverbaar door Vodafone, bij navraag bij de eigen telefoonwinkel was dat gewoon leverbaar!!!
Het betreft een plug en play apparaat, bij mij was dit echter pijnlijk en ploeteren!! Twee dagen met de helpdesk gebeld om een "my Vodafone"account aan te maken zodat ik het kastje kon registeren. Dat blijkt vervolgens voor geen meter te werken omdat er allemaal kanalen opengezet moeten worden. Dat heeft mijn computerwinkel uiteindelijk geregeld (mag ik betalen!!)  Over de werking ben ik inmiddels nog niet tevreden!
Heb er een officiele klacht van gemaakt omdat;
- ik een hoop tijd kwijt ben ( ben zelfstandig, tijd is geld), 
- het mij geld kost (waarom moet ikzelf zo'n stom kastje kopen wat niet eens goed werkt)
- ik slecht bereikbaar ben ( wil niet weten wat het me al extra gekost heeft omdat ik soms meerdere malen moet bellen omdat de verbinding verbroken word).
 
Maar ze hebben de problemen ook onderkend, maar dat zeggen ze natuurlijk niet ronduit!!  Er komt een mast bij in ons dorp, alleen kunnen ze niet zeggen wanneer! Dat is niet waarom maar daarom!
Ze bieden me genoegdoening aan in de vorm van 1 maand abbonementskosten gratis en ik mag BIJ HOGE UITZONDERING migreren naar een goedkoper abbonnement.
Ben hier niet mee akkoord gegaan, ze bieden me €211,- terwijl ik maandelijkse facturen tussen de €300 en
€ 500 heb. ( bel veel op buitenland)
 
CONCLUSIE: Het is Vodafone goed bekend dat ze GEEN dekkend netwerk kunnen bieden!
Ze proberen je dan met een fooi af te kopen, maar dan kan ik nog steeds niet bellen!
 
Kortom zeer slechte opstelling van Vodafone, niet sportief!
Het voordeel wat ze hebben is dat ze goedkoop zijn met name op buitenland bellen!
Ik ben nu de alternatieven in beeld aan het brengen, het volgende probleem zal zijn dat ik waarschijnlijk niet op mag zeggen 😞 maar dat zie ik dan wel weer.
 
Groet Ron
 
roncox

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ze laten je met plezier een sim wisselen, een ander toestel proberen enz. enz.
Ze weten echter goed dat ze geen dekkend netwerk hebben, Dat is het probleem!!!!
Dat geven ze natuurlijk niet graag toe, maar ik hoor het overal!
Triez72
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi Ron,
 
Ik heb inmiddels ook weer contact gehad en ze hebben me medegedeeld dat de Dekking hier nooit optimaal is geweest en sinds de brand verslechterd is, maar ze kunnen het niet verhelpen want dat kost te veel geld. Ze willen hier voorlopig niet het netwerkverbeteren, Maar ja zorg dat wel dat het zo is dat het werkt, dat heeft het voor maart toch ook gedaan.
 
Ik heb inmiddels de consuwijzer ingeschakeld en deze gaan het eea uitzoeken. Zeker omdat ik voor maart gewoon bereikbaar was, en sinds maart bijna niet of nauwelijks. 
 
Ze wilde mij ook zo'n apparaat aansmeren, Ja hoe ist......... ik heb het hier over een MOBIELE TELEFOON WAAR JE BUITEN MEE BEREIKBAAR MOET ZIJN.................... hier in huis gebruik ik de Wifi of mijn Laptop en voor te bellen mijn vaste telefoon. Dus aan dat apparaatje heb ik niets. Ik wacht even af wat er uit de consuwijzer komt en welke stappen er daarna ondernomen kunnen gaan worden. Maar ik laat het er zeker niet bij zitten.
Triez72
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
SPEEDTEST zojuis     DOWNLOAD 170kbps         UPLOAD 95kbps en we hebben de E met wel 1 streepje bereik.
roncox

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hë Triez,
 
Sta er van te kijken dat ze al toegeven dat het niet perfect is!
Iets verkopen wat vervolgens niet werkt kan wettelijk gezien nooit kloppen!
Ben uiteraard benieuwd wat er voor stappen mogelijk zijn.
 
grtz Ron
Triez72
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ron,
 
Je moet een voor de gein dit forum afgaan en dan ook nog op twitter........ is gewoon niet normaal joh, in alle hoeken van het land klaagt men steen aan been. WE ZIJN NIET DE ENIGE MET DIT PROBLEEM ! En wat zegt Vodafone dan, maar op het forum zie je alleen mensen die klachten hebben, ik zeg dat klopt, maar ze hebben wel allemaal dezelfde klacht in verschillende regio's van Nederland. Ze doen pas wat als er meerdere mensen van dezelfde postcode klachten hebben.......... nou spijtig voor mij, want ik ben een van de weinige met een DUUR vodafone contract, de meeste hebben allemaal andere GOEDKOPERE providers maar die hebben wel bereik. Slaat gewoon nergens op. Met de snelheid en bereik die ik nu hebben zou ik hooguit 10,00euro moeten betalen ipv 55,00euro !
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
@Triez, ik heb de postcodes die je noemt opgezocht en volgens de laatste metingen is de 2G dekking optimaal. Aangezien dit niet overeenkomt met jouw ervaring wil ik dit nader laten onderzoeken. Je geeft aan dat je ook op Twitter meeleest, zou je ons een tweet willen sturen op@vodafonenl? Zodra we je volgen wil je ons dan een DM sturen met daarin je 06-nummer en klantnummer? Alvast bedankt!
Triez72
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
whahaha een 2G dekking optimaal, laat me niet lachen. Ik zeg toch mijn telefoon gaat van E, naar 3G en als we uiteindelijk de H (met 1 streepje) hebben bereikt ligt ik er weer uit. Hij staat meestal op E met 5 streepjes maar met 144 kb............. ik weet niet hoe jullie checken, maar kom ff langs zou ik zeggen, dan ken je het zelf ervaren hoe slecht het is. En twitter lees ik via deze site. Sorry, maar omdat alles zo traag is, neem ik niet eens de moeite om met m'n smartphone aan de gang te gaan. Dus waarom een duur abonnement met HET vlaggeschip onder de smartphones als je geen fatsoenlijke dekking hebt ??????
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Precies, omdat de metingen optimale dekking aangeven en jij dit niet zo ervaart is de reden dat ik het wil laten onderzoeken. Dat kunnen we alleen met meer gegevens. Zou je daarom contact op willen nemen met onze klantenservice?
roncox

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Meten en helpdesk.
Zorg maar voor een dekkend netwerk. Een hoop gebrabbel om iedereen aan het lijntje te houden!
Word tijd dat er ergens een instantie ingrijpt!!!
 
Ron
Triez72
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nou ik heb inmiddels de klantenservice gebeld........ en wat denk je ik sta in de wacht..... ze komen bij me terug en WEG VERBINDING........ Bel mij maar, jullie hebben mijn gegevens( er is al het eea bekend bij de klantenservice) Kost mij telkens 0.45 ct per gesprek 
Triez72
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Jeetje............... het forum stroomt steeds voller met soortgelijke klachten uit alle hoeken in het land ............. en nog steeds ligt het NIET aan Vodafone !!!!!!!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
We hebben meerdere keren aangegeven dat we het probleem serieus nemen en je willen helpen. Dit kan alleen via onze klantenservice kanalen. Via het forum hebben we deze mogelijkheden niet. Het is natuurlijk vervelend dat bij het uit de wacht halen de verbinding is verbroken. Als je niet wilt bellen kun je ook gebruik maken van de mogelijkheid tot mailen of contact op te nemen via onze social media kanalen.
Triez72
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Tjonge jonge, wat een service zeg. Nog een paar dagen en ik zit op 4 maanden. Ik heb vandaag een mailtje gehad van het FeedBack formulier wat ik moest invullen van de Klantenservice. Krijg ik vandaag (formulier is van 14-05) antwoord dat t formulier op de verkeerde afdeling is terecht gekomen. Ja hoor, Ik had Klacht internet ingegeven en hij komt uit bij de SMS dienst. In de mail staat dat ik contact moet opnemen met de klantenservice en daar kunnen ze me doorverbinden naar de betreffende afdeling, of ik kan een Nieuw Feedbackformulier invullen. Dus ik de klantenservice gebeld en daar krijg ik te horen dat ik NIET naar de betreffende afdeling kan worden doorverbonden want die zijn niet telefonisch bereikbaar (goh die hebben een rustig leven) en dat ik met netwerkproblemen GEEN feedbackformulier kan invullen, dat moet schriftelijk. Nou die brief komt er, alleen heb ik deze uit handen gegeven en er zal ook zeker NEGATIEF nieuws in de media gebracht gaan worden. Dit noem ik dus echt waardeloos. Ik ga hier op 't forum geen woord er meer over zeggen, want ik vind het heel VODAFONE niet waard. Jullie kunnen beter de naam veranderen in VODAFLUT ! 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic