Rianne1987

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

waarom geen melding bij compleet verbruiken data abbonnement

Tot mijn grote schrik heb ik opeens een rekening van 67 euro. Mijn normale bedrag (sim-only) is 15 euro.
Nu kijk ik waar het aan ligt en het ligt er aan dat ik verbruik boven mijn abbonement data. Ik krijg bericht als ik nog minder dan 125 MB heb, maar niet als het ik al mijn data heb verbruikt. Ik heb geen flauw idee hoe snel ik 125 MB verbruik. Waarom krijg ik geen bericht als mijn data bundel op is?

Daarnaast ben ik vorige maand in het buitenland geweest en ik heb een alles-in-1 op reis dagbundel genomen en alsnog heb ik 42 euro aan dataverkeer in het buitenland. Hoe kan dit?
2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Rianne,

Je kunt
bellen met de Klantenservice van Vodafone. Telefoonnummer 1201. En informeren of Vodafone jou de waarschuwings-sms-bericht heeft verzonden. En, indien dat bevestigend wordt beantwoord. Dan vraag je naar de datum en het tijdstip waarop dat 100% waarschuwings-sms-bericht is verzonden.

Kan Vodafone geen bewijs overleggen dat het betreffende 100%-verbruiks-waarschuwings-bericht is verzonden. Dan heb je recht op compensatie van het teveel betaalde bedrag aan mobiele data-kosten.

Ook kun je op ieder gewenst moment overstappen naar een nieuwe abonnementsvorm, waarbij je bescherming hebt tegen ongewenst buiten-bundel-dataverbruik. Bij die nieuwe abonnementen kun je een Beperkt Internet Blox aktiveren, waarbij je automatisch bent beschermd tegen onbewust buiten-bundel-dataverbruik.

Over het buitenland-verbruik. Daar moet je goed je faktuur voor bestuderen. Daarop kun je zien of de Alles-in-één-op-reis-BloX wel of niet correct in rekening is gebracht. En of je daar-boven nog data in het buitenland hebt verbruikt. Dat kunnen onafhankelijke forum-leden niet voor jou nagaan. Ook ik niet.

Succes!

Netwerker
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Rianne1987

Ik zal dit topic sluiten. Zie ook de regels van dit board. Dit soort vragen kun je het beste stellen aan onze klantenservice.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic