John40

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

toestellening bij abonnement

Als je binnen de 4 maanden voor einde contract gaat verlengen dan gaat je toestellening gelijk in zodra je deze ontvangt en wordt je huidige toestel gelijk afgekocht dit In tegenstelling tot wat wordt verteld als je je abonnement gaat verlengen, let hier dus op. Ik heb een aantal keer contact gehad met Vodafone.

Zie mail van Vodafone support.
U heeft met onze klantenservice contact opgenomen over de einddatum van uw contract en van uw toestellening. Deze lopen nl. niet gelijktijdig af. U verwacht dat dit problemen kan gaan geven in de toekomst.

Graag informeer ik u over de einddatum van een contract en een toestellening. Het overzichtelijkste is dat de einddatums gelijk lopen. In de praktijk blijkt dit niet altijd mogelijk te zijn gezien wij onze klanten de mogelijkheid bieden vroegtijdig (4 maanden voor einddatum lopend contract) een nieuwe contractverlenging aan te gaan. Door het aangaan van een nieuwe toestellening vult u een nieuwe Inkomens- en Lastentoets in. Dit betekent dat de nieuwe lening bij het doorvoeren gelijk begint te lopen. Indien er nog een toestellening loopt moet van deze toestellening de resterende maanden in een keer afbetaald worden. Het vroegtijdig stopzetten van een toestellening heeft geen invloed op de standaard 24 maanden fabrieksgarantie van het toestel.

U heeft er ook voor gekozen om vroegtijdig een nieuwe contractverlenging in combinatie met een toestellening aan te gaan.

De einddatum voor mobiele nummer xxxxx is 25 juli 2019 nav order xxxxx. In deze bestelling had u een Samsung Galaxy S8 Plus afgenomen. De begindatum van deze lening was 26 juli 2017 en de einddatum 26 juli 2019. Op 9 mei 2019 gaat u vroegtijdig een nieuwe contractverlenging aan onder ordernummer xxxxxx. U gaat een nieuwe toestellening aan voor een Samsung Galaxy S10. U koopt de resterende maanden van de Samsung Galaxy S8 Plus af. De nieuwe toestellening gaat dan met een duur van 24 maanden lopen. De einddatum van de toestellening komt hiermee op 8 mei 2021.

Uw contract loopt echter pas af op 25 juli 2019, de 24 maanden van de nieuwe contractverlenging ordernummer xxxxxx wordt opgeteld. De nieuwe einddatum van uw contract komt hierdoor op 24 juli 2021.

Een vroegtijdige contractverlenging geeft geen problemen. Indien u graag de einddatum van uw contract en van de toestellening synchroon wilt hebben. Dan is de oplossing hiervoor om pas tegen de einddatum van uw huidig contract 24 juli 2021 een nieuwe contractverlenging aan te gaan.
Ik vertrouw erop dat ik u voldoende uitleg heb gegeven. Indien u nog vragen heeft kunt u hiervoor met onze klantenservice contact opnemen.
Met vriendelijke groet,

Complaints Services
Vodafone Ziggo
3 Reacties 3
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi John40

Welkom op de Community!
Ik kan mij voorstellen dat je het hier niet mee eens bent.
Zodra je nog een lening hebt lopen en je besteld een nieuw toestel (met lening) dan wordt de oude lening stopgezet. Hierdoor betaal je in een keer je oude lening af.
Je gaat namelijk akkoord met een nieuwe lening. De lening wordt namelijk ook geregistreerd zodra je akkoord bent.
Zoals mijn collega van complaints aangeeft, kun je dan het beste het nieuwe toestel bestellen zodra je de einddatum bereikt hebt. Mocht je hierover nog vragen hebben of opmerking, dan kun je hierover terug reageren op de e-mail.

Wel ben ik met je eens dat de collega's van de afdeling verkoop dit jou ook moeten vertellen. Namens VodafoneZiggo mijn excuses hiervoor.
Ik zal de feedback hierover intern aankaarten.

Met vriendelijke groet,

Steven
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was de uitleg van Steven duidelijk voor jou John40 ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic