Rexodus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nokia 3310 / 2G

Hallo lezer!

Ik wou een 2G GSM 900/1800 dualbander aanschaffen. Werkt dat nog? En zo ja, zijn er plannen om het zoals 3G uit te schakelen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Rexodus
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik weet er ook niet alles van maar volgens de topic bij Vodafone is en blijft 2G nog beschikbaar:
Wat gebeurt er met 2G?
Het 2G-netwerk blijft gewoon beschikbaar. Via het 2G-netwerk kun je blijven bellen en sms’en. Via 2G kun je ook internetten. Ook het versturen van een WhatsApp-bericht of icoon zal geen probleem zijn. Het ontvangen en versturen van foto’s in WhatsApp of het laden van filmpjes van Facebook, Instagram of YouTube kan alleen via wifi en 4G.

Zie deze topic:
https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/per-1-januari-2020-wordt-3g-uitgefaseerd-288547

Heb je iets aan deze info?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Rexodus
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik weet er ook niet alles van maar volgens de topic bij Vodafone is en blijft 2G nog beschikbaar:
Wat gebeurt er met 2G?
Het 2G-netwerk blijft gewoon beschikbaar. Via het 2G-netwerk kun je blijven bellen en sms’en. Via 2G kun je ook internetten. Ook het versturen van een WhatsApp-bericht of icoon zal geen probleem zijn. Het ontvangen en versturen van foto’s in WhatsApp of het laden van filmpjes van Facebook, Instagram of YouTube kan alleen via wifi en 4G.

Zie deze topic:
https://forum.vodafone.nl/netwerkvragen-4/per-1-januari-2020-wordt-3g-uitgefaseerd-288547

Heb je iets aan deze info?
Anonymous
Niet van toepassing
Rexodus

Zou in principe gewoon moeten werken 2 G op de 900 band. 3 G wordt vanaf 1 januari 2020 uitgefaseerd door Vodafone. Blijft over dus 2 G en 4 G. Bellen en internet data. gaan nu via het 4 G netwerk dat heet Volte. Heb je nog geen 4 G mobieltje dan gaat bellen straks over 2 G.
Rexodus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jep! Erg duidelijk van beiden. Tot slot nog even: ik neem aan dat mijn 4G simkaart backwards compatible is met dat soort telefoons?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hoi Rexodus

Alle simkaarten die starten met 8931440000 zijn niet-4G ready. Deze simkaarten zijn vaak 10 jaar oud (of ouder).

* Het simkaartnummer is op te zoeken in My Vodafone of op de simkaart zelf.
* Heb je een simkaart die niet geschikt is voor 4G? Dan zul je vanuit Vodafone een oproep per SMS, email of brief ontvangen om kosteloos een nieuwe simkaart op te halen (met legitimatie!) in de winkel.
* Vanuit Vodafone worden tegenwoordig 3-in-1 simkaarten verstuurd, zodat deze in praktisch alle telefoon passen.

Alle overige simkaarten zijn “4G geschikt” en kunnen zowel bel, sms en internetverkeer 2G, 3G als 4G aan.

Is dit duidelijk zo voor jou?

Rexodus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jep! Lijkt erop dat alles gaat werken zoals ik wil. Alles lekker over 2g. Lekker snel t.o.z. van AX.25!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over Rexodus?
Rexodus
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Steven wrote:
Heb je hier nog vragen over Rexodus?

Nope. Je kan dit sluiten.


Dank aan alle deelnemers!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic