kelders

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht tot geen netwerk postcode 5443

In Haps op de kampsestraat is slecht tot geen bereik met het bellen.
Dit met meerdere telefoons geprobeert en ook andere gebruikers van het vodafone netwerk hebben dit probleem.
Contact gehad met vodafone en er is inderdaad een probleem met de mast maar kon mij niets vertellen over de duur van het probleem.
Ik heb mijn telefoon op 2g ingesteld (dit op advies van klantenservice vodafone).
Het probleem is er nu al een week of 3 dat ik gemerkt heb en zou de status van het probleem willen weten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Manno

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Kalkhofseweg ook slecht tot geen bereik.
Heb vol signaal balkje maar ben niet aangemeld op Vodafone netwerk.
Alleen noodoproepen mogelijk.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Manno

Ontdekker
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Kalkhofseweg ook slecht tot geen bereik.
Heb vol signaal balkje maar ben niet aangemeld op Vodafone netwerk.
Alleen noodoproepen mogelijk.
kelders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toestel op 2g ingesteld maar nog steeds niets.
Had gedacht dat op dit forum wat meer gemeld zou worden over het probleem vanuit vodafone.
Maar weer contact opnemen denk ik zo
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi allemaal,

Er is inderdaad een storing met het 3G netwerk in jullie omgeving. Het 2G netwerk kan hierdoor ook overbelast raken. We lossen dit zo snel mogelijk op, we zijn bezig met een oplossing.
kelders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat kunnen jullie voor mij betekenen zolang het niet werkt.  Ik zit met mijn bedrijf in haps gevestigd en heb nu al weken geen bereik. Ik kan door deze problemen van jullie mijn klanten niet te woord staan. Ik zou graag op hele korte termijn een oplossing zien anders moet ik iets anders gaan verzinnen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé kelders,

Het enige dat ik je kan adviseren is je toestel op 2G instellen. Dat zou een stabielere verbinding moeten geven, ondanks dat je aangeeft dat het niet voor verbetering zorgt. Een andere tijdelijke oplossing kan ik helaas niet bieden, zoals al eerder aangegeven werken we hard om dit alles op te lossen.
willemBTS

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoelang gaat dit nou nog duren dan?? Wil hier graag duidelijkheid in zodat ik maatregelen kan treffen.

Ik heb 2 weken geleden ook al gebeld hier over, en er zou contact opgenomen worden met me, niks gehoord!
Heb ondertussen zelfs een nieuwe simkaart gekreken, telefoon om 2G gezet, helpt niks.

Ben ruim 2 weken zo goed als onbereikbaar op postcode 5443, zit er aan te denken om het abonnement te ontbinden vanwege geen bereik, is dit mogelijk?

Ik ga niet onbeperkt afwachten totdat het beter wordt in ieder geval.

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi willemBTS,

Ik heb navraag gedaan naar de oorzaak, maar dit is een erg lastig technisch verhaal. Als we het snel konden oplossen hadden we dit uiteraard gedaan, we willen niet dat onze klanten een slechte dekking ervaren. Doordat meer mensen hun toestel (bij gebrek aan 3G) nu op 2G zetten, kan er op dit netwerk overbelasting plaatsvinden. Het kan altijd voorkomen dat er problemen zijn met het netwerk, hiervoor kun je niet direct het contract ontbinden.

Ik kan me voorstellen dat je niet onbeperkt gaat afwachten, maar wil toch een beroep doen op je geduld. Er wordt aan gewerkt.
willemBTS

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord.

Dus je kunt me verzekeren dat er wel een oplossing komt en het probleem w.b.t. het zeer slechte bereik definitief verholpen wordt? 

En een indicatie of schatting hoelang het nog gaat duren? 1 week, 1 maand, 3 maanden? 

Anders zal ik een vaste telefoon aan moeten schaffen en bij geen bereik door naar laten schakelen.

GO

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen, ik maak zakelijk gebruik van deze verbinding en ondervind er veel hinder van. Bijvoorbeeld je hebt eindelijk een verbinding en dan valt midden in een gesprek de verbinding weg. Niet prettig als je net met een klant een goed gesprek aan het voeren bent. Doe als je blieft je best het echt snel op te lossen. Dit duurt echt wel te lang.
kelders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Moeten de abbonements kosten tijdens deze periode wel betaald worden.
Er word voor een dienst betaald maar we krijgen er op dit moment niets voor terug?
Ik ben van plan om een prepaid kaart van kpn aan te schaffen en mijn vodafone nr. Door te schaken.
Kan ik de doorschakel kosten vergoed krijgen van vodafone?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Zoals ik al eerder aangaf kan het altijd voorkomen dat er een overbelasting op het netwerk is, ofdat er werkzaamheden plaatsvinden waardoor je verminderde dekking kunt ervaren. Hiervoor hebben we geen coulance beleid. Via het Forum kan ik jullie persoonlijke gegevens niet inzien, waardoor ik op persoonlijk vlak niets kan betekenen. Ik zal jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van de voorgang, we onderzoeken op dit moment de problemen om zo tot een oplossing te kunnen komen. Excuses voor het ongemak in ieder geval.
kelders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het klopt dat er iets kan gebeuren en daar heb ik ook wel begrip voor,maar dat jullie ons niet kunnen vertellen hoe lang het gaat duren kan er bij mij niet in.
Ik heb ondertussen een prepaid kaart gehaald van julliecollega en ga mijn toestel doorschakelen en de kosten ga ik bij vodafone verhalen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi kelders,

Ik beschik helaas niet over een glazen bol. Het is een technisch ingewikkeld proces waar veel bij komt kijken. Ik vind het vervelend maar als ik geen informatie heb kan ik je deze ook niet doorgeven..

Je kunt wellicht contact opnemen met 1201 om de mogelijkheden te bespreken, ik kan alleen niets garanderen.

Succes in ieder geval:)
GO

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Momenteel 12.30u  zie ik het Vodafone netwerk totaal niet, alleen T-Mobile en KPN!
Ik ben aan een nieuw abonnement toe, ik denk dat het tijd wordt om afscheid te nemen van Vodafone en met T-mobile of KPN in zee te gaan. Vodafone heeft al veel langer (6 jaar) een heel slechte dekking in de kern van Haps. Conclusie is denk ik dat het, ook als deze storing verholpen is, niet echt veel beter gaat worden. T-Mobile en KPN hebben beiden al jaren een betere dekking.
kelders
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als er zo gereageerd word door mensen van vodafone neem ik aan dat er geen gekwalificeerd personeel zit.
Een complex systeem moet vandaag geen probleem meer zijn. Als het probleem zich in een grote stad voor zou doen was er al lang een noodvoorziening geregeld.
Ze kunnen het vlug oplossen anders is het einde contract.
Met zulke smoesjes kan ik bij mijn klanten ook niet terecht.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
In een grote stad zijn er dan ook veel andere masten die bij problemen de boel kunnen overnemen en daar heb je minder snel last van overbelasting. Ook daar komt overbelasting weleens voor.

Er wordt hard gewerkt aan een oplossing maar een oplostijd is op dit moment bij ons niet bekend. Als we meer informatie hebben dan horen jullie het van ons.
willemBTS

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou het is opgelost volgens mij, het bereik is weer als vanouds (redelijk dus)

Er is me alleen wel beloofd dat er contact met me opgenomen zou worden zodra er iets bekend zou zijn... nooit iets gehoord dus... zelfs tot 3 keer toe is het me beloofd! (omdat ik 3 keer zelf contact opgenomen heb)

Vind het wel een slechte gang van zaken, het netwerk heeft storing en je moet het zelf maar uitzoeken hoe of wat er aan de hand is, niemand weet iets en alleen maar een antwoord, we doen er alles aan bla bla bla en we weten niet hoelang het gaat duren... nee dat kan ik zelf ook nog wel verzinnen!

Had graag gezien dat klanten in deze regio een mail, sms of weet ik wat gehad hadden, zo moeilijk kan dat in deze tijd toch niet meer zijn??

willemBTS

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Te vroeg gejuicht!

Het is weer schandalig slecht... Wat een trieste wanvertoning van zo'n grote organisatie.

Nu heb ik er genoeg van, al 4 weken een dramtisch bereik op deze postcode en niemand kan duidelijkheid geven, laat staan dat ik terug gebeld wordt!

Ik ga proberen om van dit abonnement af te komen.
Als ik nou alleen al duidelijkheid zou krijgen of serieus genomen zou worden had al heel veel gescheeld!
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Goedemorgen willemBTS,

Ik ben het helemaal met je eens met wat je zegt over het terugbellen. Indien er een afspraak gemaakt wordt dient deze ook nagekomen te worden.
Het is voor ons echter onmogelijk om iedereen bij elke storing op de hoogte te brengen van de stand van zaken, dat is gewoonweg niet te doen.
In plaats daarvan zetten we alle actuele info met betrekking tot het netwerk en actuele storingen op dit forum http://voda.fo/ne/x58ku zodat je direct heel makkelijk de laatste info kunt vinden.

Je geeft aan dat er eerst verbetering optrad, maar dat de dekking inmiddels weer minder geworden is. Is dat nu nog steeds het geval? In ons systeem kan ik in ieder geval zien dat onze technische dienst nog steeds aan een oplossing het werken is.
Ik begrijp dat deze situatie voor veel ongemak kan zorgen, mijn advies is om dit dan ook kenbaar te maken via; www.vodafone.nl/feedback
Een speciaal hiervoor opgericht team zal je klacht dan gaan bekijken.
Meer info heb ik op dit moment helaas niet voor, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic