betty

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

rekening 23.000 euro van 1 weekend in Italie met op reis pakket

Zo dat was schrikken, vorige maand abonnement genomen bij vodafone omdat ik dan zo'n 40 euro goedkoper uit zou zijn. Netjes naar de winkel om me voor te laten lichten. Nou een reispakket bij mijn altijd abonnement afgesloten. Niemand iets gezegt over: let er wel op je krijgt GEEN sms bij deze bundel moet je zelf inschakelen!!!!als je aan je datalimiet zit. Maandag kijk ik bij mijn vodafone en zie dat mijn gebruik buiten de bundel staat op meer dan 22000 minuten( de meneer van hoofdkantoor verteld doodleuk dat dit euro's moeten zijn).
Heb het weekend inderdaad op internet gezeten, facebook, google en zulke dingen. Maar volgens vodafone heb ik 26 GB verbruikt in 1 weekend....Pardon,? en wat is dan nu de rekening ? 23.000 euro meneer. Nou vraag je , iemand al eens van zo'n bedrag gehoord en 29 GB binnenhalen....met een iphone 4. Na een hele poos aan de telefoon komt meneer met een voorstel van 3.000 euro, We wachten nu eerst op de specificatie en kunnen dan pas stappen ondernemen.....Laat dit een les zijn voor een ieder die naar het buitenland gaat....Heb net naar de tarieven zitten kijken als je zoekt bij buitenland en dan bij de vragen kijkt  over het dataverbruik in het buitenland, je zou dan net zoveel kunnen mailen , films kijken enzo als wat er staat bij binnenland. Weet wel dat er een hoop niet klopt en we het zeker uit gaan zoeken....tot de bodem.
8 Reacties 8
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Wat een rottige situatie betty.
 
Even om te controleren of we over hetzelfde praten: heb je het " Op Reis Pakket"  of de " Alles-in-1-op-Reis" bundel bij je abonnement afgesloten?
betty
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het gaat om het op reis pakket van 15 euro per maand.....afgesloten bij het abonnemet altijd en met  iphone 4.....
Gizmo1

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi betty,
 
nou, je zult je wel rotgeschrokken zijn.
 
Ik heb ooit ook een keertje een hoge rekening gehad in verband met data in het buitenland.
Via Facebook heb ik het toen in een privébericht geplaatst. Het Webcrew team van Vodafone heeft het toen voor mij uitgezocht en kwam met een adequate oplossing. Ik was er zeer tevreden mee. 😄
Misschien kun je via deze weg proberen wat meer duidelijkheid te krijgen. En wellicht hebben deze mensen van Webcrew Team ook een oplossing voor jou.
 
 
Floyd

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
En daarom neem ik dus geen abbo, maar blijf ik prepaid bellen. Zeker in het buitenland.
Want alleen op die manier kom je nooit voor dit soort verrassingen te staan ...
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ben benieuwd of dit is opgelost en waar het nou aan lag. Of het inderdaad 26 GB via iPhone was, of een andere oorzaak.
 
Dit is dus de reden waarom ik een datateller op m'n telefoon heb (incl widget) en m'n internet in het buitenland ook 's nachts uitzet.
betty
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben vandaag de specificatie gehad en het is nog gekker dan we dachten....27 GB in 14 uur en 15 minuten,  waarvan het meeste s,nachts terwijl mijn man op bed lag te slapen niets vermoedend....
Morgen gaat ie naar het juristenloket omdat hij bij gebruik mobiel internet op zijn iphone 3,2 gb heeft staan en dat is volgens de rekening precies het geval als je die 14 uur en 15 minuten niet meetelt...dit is toch wel heel vreemd en de rekening???? Nog net geen 23.000. Maar ze willen ons tegemoet komen en we hoeven maar 3.000 te betalen??????????????????????
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
betty: is dit intussen opgelost? Is dit allemaal in 1 sessie gebeurd? En kun je zien of het upload of download was?
3.2 GB blijft wel erg veel... dan moet je al urenlang YouTube kijken hoor!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Betty, allen,

Ik begrijp dat deze kosten een enorme schok waren toen je thuis kwam en ik begrijp ook wel dat je die via zo veel mogelijk manieren bij ons kenbaar wilt maken.

Deze klacht heb je ons echter al via mail, twitter, facebook, telefoon, het forum van Vara Kassa en via aangetekende brief kenbaar gemaakt. Je klacht is dan ook door diverse afdelingen uitgebreid onderzocht en omdat wij begrijpen dat een bedrag van €23.000,- een haast onoverkomelijke kostenpost is, is deze verlaagd naar €3.000,-

Naar aanleiding van de officiële klacht die je hebt ingediend is de zaak nu in behandeling bij onze juridische afdeling, waar hij met zorg afgehandeld zal worden.

Ons forum is dan ook niet meer de juiste plaats om over dit onderwerp in discussie te gaan.
Ik sluit daarom dit topic. Eventuele vragen of opmerkingen die je hierover hebt kun je me via een Persoonlijk Bericht sturen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic