TF_NL schreef:
d'r zijn best wel wat verschillen tussen de iPhone en de s3. vooraf dit: beide zijn technisch top. 90% van wat je er mee zult willen doen kunnen ze allebei, en allebei even goed
het grootste verschil zit hem voor de doorsnee gebruiker in het besturingssysteem. apple heeft iOS, de s3 android. of je happy gaat zijn met het toestel zal liggen aan welke van de twee jou beter ligt.
wil je vooral zo min mogelijk instellen aan je toestel, dan is iOS je ding. iphones doen het gewoon. heb je meerdere apple apparaten in huis dan is je toestel daarmee verbinden kinderlijk invoudig. nadeel: duur duur duur, lange levertijd (waarom kan apple nou nooit eens vantevoren genoeg van die dingen maken).
ander nadeel: als hij iets dat je er van wilt niet kan, gaat de optie er nooit komen
android werkt in de basis net zo goed als iOS maar je kunt/moet er meer aan rommelen. da's zowel een voordeel als nadeel. je hebt meer controle over je toestel, en als er iets is dat hij niet kan dan is er altijd wel ergens een hobbyist die het voor je toestel heeft geprogrammeerd. dus opties die er standaard niet in zaten worden door gebruikers wel gemaakt. da's bij apple onmogelijk.
bovendien is de s3 nog altijd niet goedkoop maar heel wat betaalbaarder dan de iphone.
nadeel is ook dat je er meer aan moet instellen. de bediening is soepel, maar niet zo soepel als die van een iphone.
ik denk dat daar het grootste verschil zit. ik denk niet dat het grotere scherm van de s3 in de praktijk veel uit zal maken voor je.
ik zelf zou voor de s3 gaan, omdat ik de voordelen (en de prijs) belangrijk vind. maar dat ben ik.
het beste dat je kan doen is gewoon in de winkel even gaan spelen met die dingen, of er ene lenen van een kennis. wat het beste voelt en in je budget past, neem die.
In aanvulling op dit, overigens verder prima, verhaal toch nog het volgende. Ja, de levertijd is momenteel flink opgelopen voor de iPhone 5, maar het toestel is pas net beschikbaar. Volgens mij was de S3 bij introductie ook niet meteen heel erg massaal beschikbaar en heeft dit ook even geduurd. Om dus nu te vragen waarom Apple dit nooit voor elkaar heeft vind ik een beetje spijkers op laag water zoeken. Het argument duur is in de basis correct, maar daarbij moet je ook optellen dat je toestel, mits er voorzichtig mee is omgesprongen, tweedehands ook veel meer opbrengt. Ik schat dat ik nunog zeker een 200-250 euro voor m'n iPhone 4 terug kan krijgen als ik deze kwijt zou willen waarmee ik feitelijk de aanschaf van m'n iPhone 5 weergoed maak. Dit zie ik bij een S3 nog niet zo snel gebeuren.
Dan mijn gevoel bij de wensen van Catwoman, zij lijkt mij op het eerste gezicht niet iemand die haar toestel ongelooflijk wil tweaken, maar meer iemand die graag ziet dat dingen out-of-the-box gewoon goed werken. Verder is het ook zo dat de handen van vrouwen over het algemeen kleiner izjn dan die van mannen waarmee ik zelf denk dat het scherm van de S3 zelfs te groot is voor haar, afgezien van wat je er wel en niet op ziet (dat laatste is, gezien de resolutie, wat mij betreft een non-issue). Die dingen bij elkaar opgeteld lijkt het mij dus dat een iPhone een slimmere keus zou zijn, maar nogmaals, dat is het gevoel dat ik bij de vraag van Catwoman krijg. als ik er naast zit en je vindt het leuk om veel in het systeem te rommelen, by all means, kies de S3.
Hoop dat dit misschien nog wat helpt.