Om vast te stellen of het een hardware of softwareprobleem is kun je het beste even een volledige backup maken via iTunes. Als je zeker weet dat de backup gelukt is, doe dan een volledig herstel zodat je toestel weer "maagdelijk" schoon is. Test dan of je knop goed werkt of niet. In heel veel gevallen is het een softwareprobleem en werkt de knop weer uitstekend.
Zet dan de backup weer terug en test opnieuw. In veel gevallen blijft de knop prima werken. Als die toch weer problemen gaat geven dan is er maar 1 oplossing en dat is het toestel weer opnieuw volledig herstellen (zodat de knop weer werkt) en dan geen backup terug zetten maar je toestel zelf weer instellen en de apps opnieuw downloaden. Dat kost je welliswaar tijd maar dat lost wel je probleem op.
Als na de volledig herstel je knop nog steeds niet werkt dan kun je proberen garantie te claimen bij degene die je je toestel heeft geleverd. Sowieso is het vanuit het oogpunt van privacy verstandig om je toestel hersteld ter reparatie te sturen.
Mocht deze posting je hebben geholpen, klik dan even op het duimpje onder dit bericht.