DChim

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5 power knop werkt niet (goed) meer

Hallo,
 
Sinds enkele dagen geleden doet mijn power knop het opeens niet goed meer. Moet er steeds een paar keer op drukken voordat de telefoon zich vergrendeld..
 
Wat kan ik hieraan doen?
 
De iPhone 5 64gb had ik vorig jaar november verkregen bij een verlenging van mijn abbo.
6 Reacties 6
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Om vast te stellen of het een hardware of softwareprobleem is kun je het beste even een volledige backup maken via iTunes. Als je zeker weet dat de backup gelukt is, doe dan een volledig herstel zodat je toestel weer "maagdelijk" schoon is. Test dan of je knop goed werkt of niet. In heel veel gevallen is het een softwareprobleem en werkt de knop weer uitstekend.

Zet dan de backup weer terug en test opnieuw. In veel gevallen blijft de knop prima werken. Als die toch weer problemen gaat geven dan is er maar 1 oplossing en dat is het toestel weer opnieuw volledig herstellen (zodat de knop weer werkt) en dan geen backup terug zetten maar je toestel zelf weer instellen en de apps opnieuw downloaden. Dat kost je welliswaar tijd maar dat lost wel je probleem op.

Als na de volledig herstel je knop nog steeds niet werkt dan kun je proberen garantie te claimen bij degene die je je toestel heeft geleverd. Sowieso is het vanuit het oogpunt van privacy verstandig om je toestel hersteld ter reparatie te sturen.

Mocht deze posting je hebben geholpen, klik dan even op het duimpje onder dit bericht.
DChim
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt, ik zal het zo ff proberen.
 
*update*
Helaas heeft het niet geholpen. De knop werkt alsnog niet naar behoren..
DChim
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik merk wel dat als ik de knop ff stevig indruk, dat het daarna weer ff normaal doet. Het lijkt wel alsof het niet goed vastzit ofzo
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Dat duidt duidelijk op een kapot knopje...
Ricardo1989

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt dat is een kapotte knop ik wilde hem repareren bij iphoneworld (zie Google) maar daar is het onderdeel nog niet eens bestelbaar omdat het nog niet zo vaak gerepareerd word. En het is niet de knop zelf het is dat soort van ijzerdraadje wat in je telefoon zit die de knop bestuurd
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic