marielledes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoge rekening bellen buitenland

hallo,

ik heb deze week een rekening gekregen waar ik toch erg van schrok. Ik ben over gestapt naar een red abonnement omdat ik veel belde en weinig internet verbruik had.
Dit abonnement is best duur, maar dat had ik er wel voor over om te kunnen bellen zonder op te hoeven letten.
Maar nu ga ik nog vaak erg ver over mijn bundel heen. Hierop heb ik de klantenservice gebeld en krijg op een wel erg dennegreerende toon te horen dat kosten inderdaad erg hoog worden als ik naar een 0035 nummer bel.
Hierop dus gevraagd waar dan dat netnummer van zou zijn, wat dus Portugal zou zijn. Maar ik ken niemand in Portugal.
Dit heb ik geprobeerd duidelijk te maken, maar werd uit gelachen en zou wel per ongelijk gebeld hebben. Nou sorry, meneer de klantenservice, maar ik bel geen kwartier lang naar Portugal per ongelijk. En al zeker niet twee nummers achter elkaar op twee verschillende dagen in de ene en een dag in de andere maand, met vier maanden ertussenin.
Dit nummer blokkeren is schijnbaar niet mogelijk, aantonen dat ik dit nummer echt niet gebeld heb is niet mogelijk voor mij en omdat ik een iphone heb is het ook niet mogelijk dat ik een virus in mijn telefoon zou hebben.
ik zit nu nog een jaar vast aan dit abonnement en kan dus eigenlijk niets doen om te voorkomen dat ik extra kosten moet betalen voor diensten die ik helemaal niet gebruikt heb.
Ik vind het werkelijkwaar schandalig als ik zie hoeveel ik zakelijk en prive geinvesteerd heb in mijn abonementen bij vodafone dat er dan zo weinig terug gedaan kan worden op het moment dat ik in zo een vervelende kwestie terecht ben gekomen.
Altijd heb ik mijn, toch best aanzienlijk hoge rekeningen, netjes en op tijd betaald. Ook toen ik werkloos zonder uitkering heb gezeten. En dan wordt je daar zo voor bedankt.
Echt een mensonterende werkwijze is dit.

3 Reacties 3
Potvis

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

Ik heb ook een RED abonnement, en mij is een keer hetzelfde overkomen
Navraag bij de (zeer behulpzame) helpdesk leverde mij hetvolgende op

In Schotland heb ik een keer naar een bandencentrale in Belgie gebeld.
Het scheen echter dat dit nummer stond doorgeschakeld naar een helpdesk in een land dat niet in de lijst van voordeellanden stond.
Op mijn vraag hoe dat kon, (ik belde immers naar een 0032 nummer) kon de medewerkster mij helaas geen antwoord geven

Zou het dus kunnen zijn dat deze kosten zijn gemaakt doordat je naar een of andere helpdesk hebt gebeld?

Ik hoop voor jou dat dit een mogelijke oplossing is voor jouw probleem

Janneke-Korbee

Meedenker
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Helaas ga ik je uit een droom helpen: ook iOS (het besturingssysteem van de iPhone) is niet veilig voor virussen, trojan horses, malware etc. Nu weet ik niet of dit met sec het bellen te maken heeft, dat is iets anders. Wat 'zegt' de belgeschiedenis van je telefoon, en klopt dit met je rekening? Als je de belgeschiedenis bewaart, kun je vaak nog wel iets terugzien. Heb je het toestel een keertje onbewaakt laten liggen, misschien? (Ik verzin maar iets, zaken waar ik zo snel aan zou denken.)
Ben je er al eens mee naar een Vodafone winkel geweest om te kijken of ze je kunnen helpen?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Marielle,

Het landnummer 35 voor telefonie bestaat niet.
Het landnummer van Portugal is : 351 volgens Wikipedia Online Encyclopedie.

Je moet ten eerste bij jezelf nagaan of iemand anders jouw iPhone heeft kunnen gebruiken.
Ten tweede de bel-historie in jouw iPhone bekijken. Iedere smartphone slaat de bel-geschiedenis op.
Totdat jij deze bel-historie bewust verwijderd.

Ten derde kijk je op je factuur op welke data en tijdstippen er naar dat buitenlandse nummer zou zijn gebeld.
Ten vierde kun je schriftelijk bij Vodafone een zogeheten Call Detail Record (CDR) opvragen.
Op deze Call Detail Record staan alle contact-momenten van jouw Vodafone SIM-kaart met het Vodafone Netwerk. Plus zendmast-gegevens. En data en tijdstippen.

Stuur hiervoor een brief met een kopie van je legitimatie-bewijs naar:
Vodafone - Libertel b.v.
Afdeling Klant-gegevens
Postbus 1500
6201 BM MAASTRICHT

Met de periode waarover jij je Call Detail Record wilt hebben.
Tevens is het aan te bevelen om je iPhone wel degelijk virusvrij te laten maken door een Apple IOS-expert.

Succes !


Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic