demivlieland

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5 rammelt

Mijn iPhone 5 van nog geen twee weken oud rammelt als je hem heen een weer schud of als je hem op tafel legt. Ook als je aan de achterkant van de telefoon titk, begint hij te rammelen. Hoe kan ik dit oplossen?
Groet Demi Vlieland
9 Reacties 9
paul-robert

Liefhebber
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Dit kun je niet oplossen. net even bij die van mij geprobeerd en ik hoor ook een soort rammeltje. Is de tril motor van je trilfunctie. Door het tikken komt deze wat in beweging en ervaar je als iets wat los zit. Een soort "rammeltje"
GRIMIDALV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Demi, het is normaal. Iedereen zegt dat hed de camera lens is, maar ik denk dat het door iets anders komt. Namelijk heeft apple gyroscoop i.p.v. acceleromoeter in de iPhone 5 gebruikt. Dat verbetert de prestaties, maar dat kan wel geluidje maken!
adries

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb net mijn iphone 5s binnen, en wat blijkt? Hij rammelt omdat de aan en uit knop speling heeft.
Blijkt vaak voor te komen (zie internet/youtube) ik vind dit niet acceptabel!
Hoop dat er snel een oplossing komt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi adries, waar heb je dat precies gezien? De 5s wordt pas een paar dagen in Nederland geleverd dus ik heb het persoonlijk nog niet eerder gehoord. Een individueel defect is (helaas) mogelijk dus ik zou er sowieso even mee langs de winkel gaan.
martijnk93

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem als Adries.
Het is duidelijk mijn power-knop aangezien het niet rammelt als ik de knop vasthoudt.
adries

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit youtube filmpje http://youtu.be/NrNtqp00JMc laat duidelijk zien en horen waar ik en hoogstwaarschijnlijk
vele anderen last van hebben.
adries

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En nog een http://youtu.be/G1MiNguhDfQ
Het wachten is op een reactie van Apple.....
adries

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@adries @martijnk93 @demivlieland :
ik heb net even aan de kant van het apple developers forum gekeken en daar zijn nog een aantal mensen die het zelfde probleem hadden.
het is natuurlijk ook maar een stukje metaal/plastic en het hoeft maar een minuscule afwijking te hebben tijdens het productie proces en dan hoor je het rammeltje al.

Oplossing is om langs te gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht of even langs de apple store in Amsterdam en als je apple care hebt kun je gewoon 0800 0201581 bellen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic