Oldphone

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

downgrade van lollipop samsung note 3 (SM-N9005)

Hallo, Nadat ik de telefoon ge-upgrade heb naar Lollipop doet de telefoon raar en functioneert niet naar behoren. Weet iemand hoe ik deze kan terugzetten naar de eerdere versie? Het de klantenservice gebeld en de suggestie gevolgd en instellingen>algemeen>Back-up maken en terugzetten>Standaardgegevens herstellen geprobeerd, maar krijg netjes Lollipop terug als Android versie. Donders vervelend! Wat werk er minder goed: Moet meerdere malen een telefoonnummer selecteren voordat er een telefoonverbinding tot stand komt, Toestel is langzamer, soms komen keypad selecties niet door bij antwoordapparaat menu's (ook voicemail!), Tijdens een telefoongesprek blijft het scherm in de off-mode ook nadat het niet meer aan m'n oor hangt. Daarnaast vind ik de look-and-feel inderdaad Lollipop en ik hou niet van een lollipop. HEEEEELP! Bedank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Oldphone ,

Als je wilt downgraden dan moet je ook weten wat je doet en beetje ervaren zijn op het gebied van software.
Als je niet weet wat je doet dan maak je eigen het toestel af, waarna je er niets aan hebt en de garantie ook nog eens vervalt...
Je kunt via Odin downgraden alleen op dit moment weet ik niet of de combinatie van 4.4.2 naar 4.3 ook zal werken op de Lollipop versie die jij hebt.

Wees er ook zeker van dat al je data is beschermd door en back up te maken via de PC en dat deze downgrade je toestel kan beschadigen als dingetjes niet goed gaan.

Bekijk in context

4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Oldphone ,

Als je wilt downgraden dan moet je ook weten wat je doet en beetje ervaren zijn op het gebied van software.
Als je niet weet wat je doet dan maak je eigen het toestel af, waarna je er niets aan hebt en de garantie ook nog eens vervalt...
Je kunt via Odin downgraden alleen op dit moment weet ik niet of de combinatie van 4.4.2 naar 4.3 ook zal werken op de Lollipop versie die jij hebt.

Wees er ook zeker van dat al je data is beschermd door en back up te maken via de PC en dat deze downgrade je toestel kan beschadigen als dingetjes niet goed gaan.
Oldphone
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt! Zal eens op zoek gaan naar de KitKat versie. Eigenlijk zou downgraden zo gemakkelijk moeten zijn als upgraden....
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Je zou denken @Oldphone dat het proces updaten en downgraden hetzelfde eigenlijk zijn maar andersom maar zoals de beide woorden elkaar verraden is dat niet het geval het is wel en stukje lastiger dan updaten. Updaten is maar en paar keer op Ok klikken maar downgraden is totaal het omgekeerde. Denk niet dat de optie downgraden makkelijker gaat in de toekomst.

Ik hoop dat het je lukt mocht het proces niet helemaal lukken laat het toestel dan staan op Lollipop voordat je er defecten aanbrengt.

Fijne avond.
HanZie82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is niet mogelijk makkelijk te downgraden vanaf lollipop.


Probeer dit dan ook niet, anders heb je een dure "paperweight".
Samen met lollipop komt een nieuwe bootloader die niet geschikt is voor 4.4.2 of 4.3.
Of je probeert het wel en je krijgt een nieuw toestel van de garantie, dat kan natuurlijk ook.



  • Het schijnt dus wel mogelijk te zijn, ik had het dus fout.
  • Hieronder vind je de link hoe het te werk gaat, let wel het is in het engels. (een vereiste als je dit soort handelingen met je telefoon wilt doen. Helaas).
  • http://androidsigma.com/how-to-downgrade-samsung-note-3-from-android-lollipop-to-kitkat/
Het wordt tijd dat fabrikanten en providers inzien dat de mens geen schaap is en een eigen voorkeur heeft.
En dat we dan ook meer keus krijgen over hoe ONZE aankoop er uitziet en hoe het werkt.



Maar alsnog geldt:
Je beste keus is (en zeker geen makkelijke) is om een custom rom erop te zetten. Want de Lollipop die Vodafone heeft uitgegeven is gewoon schandelijk.
Ik heb zelf een Note3 met custom firmware en mijn broer eentje met deze Lollipop (officieel) en het is echt het meest waardeloze(op een telefoon) wat ik gezien heb in de laatste 5 jaar.

Je kan mij een privé bericht sturen als je meer hulp wilt met het installeren van een custom firmware. Let wel, dit kost veel tijd en nog meer moeite (althans als leren een moeite is).

Groetjes Hans en succes.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic