Lauw

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

alweer de echo en slechte mast bereik

Hallo,
Ik ben in het bezit van een  iphone 5
Doordat ik steeds problemen had met echo in het gesprek en slechte mast bereik . Is er naar 3 keer sim wissel te  hebben gedaan  besloten door mij om de iphone terug te brengen naar de winkel.Daar werd gelijk al gezegd dat is bekende probleem in de iphone 5, maar goed  toestel naar reparatie  en binnen 10 dagen een nieuwe iphone 5.
Dat moet ik wel zeggen perfecte service.
Maar nu kom het  toen ik iphone ging halen deed de verkoper iets met #cijfers#  en alles werkte naar zeer behoren die tijd tot de batterij vol was. Maar goed de batterij raak een keer leeg  , en toen kwam het weer   alweer slechte mastbereik  kom alweer  echo in het gesprek voor  verbreek gewoon de verbinding terwijl je aan het bellen ben  , en nog maar niet spreken over de 3g  die is echt waardeloos.
Die 10 dagen dat ik zonder de iphone zat heb ik de de sim in de oude nokia n96 geplaatst  en daar zag ik wel redelijke  uitslag  en wanneer 3g uit ging  kom ik wel nog internetten  wat met de iphone niet kon.
Kortom  ik woon   op 4793  kan daar niet een  mast versterking komen ?
Is het nu   dat ik 2 jaar vast aan ergenis  bij vodafone?
Wat was die #cijfers # wat die verkoper deed?
En kan er geen toestel omruiling komen waar daar geen problemen met zijn?
Wat dat is het bekende probleem bij iphone ,moet gezegd worden gelijk als je zo toestel met nieuw duur abonement  koopt!
 
Kortom graag wat reactie van jullie kant
 
Mvgr
 
Lauw
11 Reacties 11
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Lauw,

Je geeft aan dat je deze problemen niet ervaarde toen je de oude nokia gebruikte. Dan ben ik bang dat het probleem opnieuw te zoeken moet zijn in je toestel. Het is na de reparatie een tijdje weggeweest zeg je. Wellicht kun je je iPhone updaten via iTunes? Vaak verhelpt dat veel voorkomende software problemen. Helaas weet ik niet of dit een hardware of software probleem is in jouw geval, maar door te updaten is dat misschien al uit te sluiten.
Lauw
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi,
Ik denk dat je het niet goed heeft gelezen,  heb een nieuw toestel gekregen  met de nieuwste software erop.
 
dus daar kan het niet aanliggen?
Wil gewoon dat er een oplossing kom  ben nu al 5 maanden bezig   en dit vind ik absurd.
Waarom wordt er niet in de winkel gezegd de iphone 5  geef problemen ik zou die niet aanschaffen als ik uw was,
Dan nu achteraf zeggen dat er problemen zijn met iphone 5   dat vind ik belachelijk.
Zeg gewoon je kan naar de winkel gaan  ruil hem in voor een galaxy s4 bijvoorbeeld?
als ik hier geen  eerlijk antwoord op krijg   dan ga ik wel de zaak ontbinden  door niet nakomen  wat er mij in de winkel aangesmeerd is
 
Lauw
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Lauw, ik weet eerlijk gezegd niet wat er dan voor structurele problemen met de iPhone zouden moeten zijn. iPhones hebben niet de allersterkste antenne op de markt, maar het zijn prima toestellen waar structureel geen gebreken in zitten.

Kun je me vertellen of je die wegvallende gesprekken overal merkt waar je komt, of dat je dat alleen thuis merkt? Hoeveel balkjes bereik heb je als het gesprek wegvalt?
Lauw
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi,
 
Kijk nou komen we ergens ,  Ik had liever dat dat in de winkel werd gezegd de iphone is een leuk toestel maar antenne is wat aan de matige kant. Dan had ik zeker niet de iphone gekocht maar goed ik heb hem nu .
De balkjes van de mast verbinding die gaat van  1 a 2  blokjes hier in de dorp   tot dat ik buiten het dorp kom dan gaat de balkjes  van 3 naar 4   , Als ik naar  de winkel rijd in roosendaal    dan is het signaal  helemaal vol.
 
Het verbreken van de verbinding  gebeurd natuurlijk sneller bij  de lage signaal   maar gebeurd ook bij vol signaal.
De  echo  die zit bij elke gesprek en dat stoord me , help niet geluid zachter heb al een aantal dingen gedaan.
De echo  kwam maar 1 keer voor in de oude nokia n96    dus moet toch weer aan het toestel liggen?
 
Mijn zoon heeft ook zijn abbo  verlengd  en een  galaxy3  er bij genomen  en die heeft zo goed als geen problemen.
Die kan gewoon  over internetten te spreken  gewoon  als de 3 g   weg valt gewoon nog internetten .Terwijl bij mij  als de 3 g   weg valt  ook gewoon  de verbinding wordt verbroken.
Kortom   is gewoon   rampzalig    ik had vooreen bij de kpn   helemaal  tot geen problemen.
 
Heb  natuurlijk nog 18 maanden te gaan   dan kan er toch wel een oplossing gezocht worden door jullie , en een andere toestel  aan geboden worden  ?
 
 
 
Lauw
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
 
Ik heb  net mast dekking gedaan  op de plaats waar ik woon , en zie dat de mast dekking minimaal is
Kan er door  vodafone    de mast signaal niet versterkt worden hier in het dorp
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Wellicht is SignaalPlus in deze een oplossing. Hiermee kun je de dekking op een specifieke locatie verbeteren. Zie voor meer informatie deze pagina.
Lauw
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Sorry hoor,
Maar nu kom uw altijd met die signaal  plus   .
Ten eerste het is altijd buiten het huis  zeker  dat ik het gemeten buiten het huis hier in mijn dorp en een paar dorpen verder is de signaal meting het minst  .mijn regio is 4793   dus als hier toch een mast in de buurt is kan daar toch iets aan gedaan worden?
Ten tweede ik heb altijd bij kpn gezeten  en nauwelijks last gehad , nu zit ik al 5 maanden met ergenis  zeker met echo in het gesprek  en wanneer de balkjes 2 en minder zijn gewoon de verbinding word verbroken .
Het is mij  tweede iphone 5 alweer   en nog zijn er geen verbeteringen.
Ten derde   Ik heb nu te lezen gezien in de regels eerder  dat de iphone 5  geen super model is {waarom werd dat niet vermeld in de vodafoon winkel zodat ik dat toestel  niet had gekocht met de duur abbo  maar een ander toestel}.
Ten vierde   ik vraag gewoon eerljjk antwoord   het  lig volgens jullie niet aan vodafone , dus moet het aan de iphone 5 liggen  Waarom wordt er dan niet door jullie gezegd  het spijt ons  voor deze ontwikkeling   gaat naar de winkel en ruil het toestel om naar het toestel wat wel goed is  dan waren er toch geen problemen ontstaan.
Ik vind dit zeer in gebreken .
Mijn zoon is lof over jullie,  en dat wil ik ook    kom toch met een oplossing  en niet met een signaal  plus   die ik dan zelf moet betalen 85  euro   belachelijk gewoon   en dat het daar niet aan lig. 
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Lauw schreef:
... dus als hier toch een mast in de buurt is kan daar toch iets aan gedaan worden?
Ten tweede ik heb altijd bij kpn gezeten en nauwelijks last gehad , nu zit ik al 5 maanden met ergenis zeker met echo in het gesprek en wanneer de balkjes 2 en minder zijn gewoon de verbinding word verbroken .
Het is mij tweede iphone 5 alweer en nog zijn er geen verbeteringen.
Ten derde Ik heb nu te lezen gezien in de regels eerder dat de iphone 5 geen super model is {waarom werd dat niet vermeld in de vodafoon winkel zodat ik dat toestel niet had gekocht met de duur abbo maar een ander toestel}.
....

Hi Lauw,

Als het echt zo eenvoudig was om iets hieraan te veranderen, denk je dan niet dat we dat meteen zouden doen? Jammer genoeg kunnen we niet zomaar een nieuwe mast op een locatie plaatsen. We zijn namelijk afhankelijk van vergunningen en toestemmingen, en vaak kan het lang duren totdat het voor ons is toegestaan om een nieuwe mast te plaatsen. Dan moet de mast ook nog gebouwd en geïnstalleerd worden etc..

Ook zeggen we absoluut niet dat de iPhone 5 geen super model is, want dat is het zeker wel! (ik heb zelf ook een iPhone ;)) elk toestel heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen!
Lauw
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
Gisteren naar klanten service gebeld , en die vond het heel vervelend maar helaas als ik toestel omruiling wil doen moet de telefoon eerst 3 keer op gestuurd worden voor reparatie {en moet er wel iets gevonden zijn iedere keer}. De fout ligt bij de klant die had bij aanschaf abbo met telefoon vragen naar de minpunten van het toestel. Is gevraagd en was een van de beste op dit moment.
Maar goed gisteren naar een winkel gegaan er daar is voormij in dit dorp mast dekking gezocht ,en wat blijkt inderdaad in dit dorp is er slechte mast dekking ,gekeken is naar een andere provider t-mobile en wat blijkt inderdaad in dit dorp is er slechte mast dekking.Gekeken naar weer een andere provider kpn en zie daar gewoon volledig signaal in dit dorp.
Maar totdat echo in het gesprek heeft en het signaal onder de 2 blokjes is wordt de verbinding verbroken.

Ik dacht weet je wat ik koop een prepaid kaartje van kpn en probeer dat en zie daar.
volledige dekking is mij dorp overal 3G geen echo geen verbroken verbinding.


hoop ik toch echt dat er met mij naar een oplossing wordt gezocht?
Afwachtend op uw laatste reactie , Want is toch voor de zotte dat je iets koopt niets wordt gezegd en nu zeggen als er problemen zijn het lig zelf aan de klant


*edit moderator* ik heb je forum post aangepast. Svp letten op het gebruik van hoofdletters. Dat komt namelijk schreeuwerig over.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo Lauw,

Ik kan je echt niets anders zeggen dan de informatie die ik je gisteren ook heb doorgegeven. Als de dekking inderdaad niet goed is op een bepaalde locatie dan is de enige optie het plaatsen van een nieuwe mast en dat kunnen we helaas niet zomaar doen. In die gevallen is dus Signaalplus een goede oplossing.
Lauw
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,
 
Uw komt alweer aan met een signaal plus    ,maar voor de zoveelste keer   het gaat me niet om hier binnen maar   het gaat me om buiten te doen.    hier in het dorp    dus lijkt me stug   als ik een signaal plus moet kopen   hier in de stekker in huis   en aan de ander kant van het dorp   het signaal   nog zo goed is en vol is.
Het is gewoon vervelend   dat er bij ieder gesprek  echo in voorkomt ,  en wanneer het signaal  onder de 2 blokjes komt  de verbinding  gewoon wordt verbroken.
dat gebeurd  helaas   , maar goed   we komen hier niet aan uit  en ben  zeer  teleur gesteld in  de kwaliteit   die mij toegezegd in de winkel .
 
En ga me weg wel op een  andere manier  bewandelen.
 
Lauw
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic