thezahir schreef:
Ik ken helaas niet iemand anders met een HTC One. Wel had ik Dynafix verzocht mij als leentoestel een HTC One te leveren, zodat ik het daarin kon proberen te reproducren. Maar helaas ontving ik eerst een LG optimus en daarna een One-X, dus dat schoot niet echt op.
Het is in ieder geval niet direct een klacht die ik hier kan reproduceren of regelmatig hoor. Het lijkt toch aan het toestel te liggen, iets anders kan ik eigenlijk niet verzinnen. Ik zou toch aanraden opnieuw te laten repareren. Indien het issue blijft terugkeren en na herhaaldelijk repareren niet opgelost kan worden, dan kan daarna het verzoek gedaan worden het toestel te vervangen.
thezahir schreef:
Wat betreft 2G/3G: het is toch zo dat onafhankelijk van of je toestel op 2G-3G-4G staat, dat bij bellen sowieso altijd het 2G netwerk wordt gebruikt?
Nou, ja en nee
😉 Bellen is zowel via GSM als via UMTS mogelijk. Heb je dus een 2G (GSM) of 3G (UMTS) verbinding, dan bel je ook via die verbinding.
Wat LTE betreft heb je wel gelijk. Het is op dit moment technisch gezien nog niet mogelijk te bellen via LTE (4G). Dat is nog iets voor de toekomst.
Als je toestel dus een actieve 4G verbinding heeft, dan schakelt het als je belt naar 2G. Zodra je ophangt schakelt hij dan weer terug naar 4G.
Overigens zou het type verbinding dat je hebt, behoudens een defect aan een specifieke telefoonmast, weinig verschil moeten maken qua gesprekskwaliteit. Het is niet zo dat bv de gesprekskwaliteit via 3G 200% beter is dan via 2G.