dwijnveldt

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Xperia Z

Recentelijk is de Xperia Z aangekodigt door Sony, deze zou rond begin maart verkrijgbaar zijn in Europa. Is er bij Vodafone al wat bekend over deze telefoon en of deze geleverd gaat worden?

Mvg,

dwijnveldt

============
Mod-edit door BasT:
Vanwege de vele vragen over de pre-order actie bij dit toestel is daar een apart topic voor gemaakt dat je hier vindt.
426 Reacties 426
gvr_

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Alleen op forum vermeld. En dat is echt geen primair kanaal om dat soort informatie te verstrekken
lamedroid

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik voel met jullie mee, wat een drama hier.
 
Maar oh oh oh wat ben ik blij dat ik weg ben bij Vodafone, ze laten zich wel echt kennen nu.
kurk

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Pre-order the new Xperia™ smartphone with our partners and receive free Sony MDR-1R headphones worth £299.* This offer is only available for a limited time, so click on a partner logo below to secure the offer now. To find out more about the Sony MRD-1R headphones click here
Offer available until Wednesday 27th February 2013.*
       
kurk

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hoe verklaart vodafone dit?
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dat gaat over Vodafone Engeland, die hebben hun eigen acties.
 
Edit: ik heb m'n oorspronkelijke bevestigingsmail nog eens doorgelezen en daar staat deze prachtige (standaard)zin in:
Indien wij onvoldoende voorraad ontvangen om alle bestellingen uit te kunnen leveren, zullen wij de oudste bestellingen als eerste uitleveren.
 
Dus wat me logisch zou lijken blijkt ook daadwerkelijk beloofd te zijn. Niet dat ik daar nu wat aan heb, maar goed, ik vond het tegenstrijdig genoeg om te melden.
marcosvt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
kan iemand mij vertellen wanneer ik ongeveer mijn telefoon kan verwachten, heb de twintigste ge-preorderd maar nog niks gehad.
wel even gebeld gister, kreeg ik te horen dat ze al door de voorraad heen zijn, maar ze weten niet wanneer de volgende lading komt.
volgens mij heeft pre-orderen niet echt veel zin gehad.:(
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi marcosvt,

Uitlevering van dit toestel is al begonnen. De voorraad is idd beperkt, maar volgens de laatste informatie die wij hebben, is er wel genoeg voor de pre-orders. Helaas kan ik je ook geen duidelijkheid geven over de volgende lading 😞

Voor vragen mbt tot de headset wil ik jullie verwijzen naar: http://voda.fo/ne/5w518
MaxHunt

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik vind de communicatie echt heel slecht verlopen. Wachten op zich vind ik geen probleem, niet weten waar je aan toe bent vind ik wel erg.
 
In mijn geval: Ik heb op de 18e een pre-order gedaan. Tot nu toe heb ik 1 mail gekregen van vodafone op de 19e, dat mijn betaling goed is binnengekomen. Op dit forum lees ik nu verschillende dingen:
- Sommigen hebben de telefoon al
- De telefoons zijn op en er moet worden gewacht op een nieuwe levering
- Er zijn genoeg telefoons voor alle pre-orders
 
Wat moet ik hiermee? Als ik dit forum niet gevonden had zou ik helemaal niks weten. Bellen heeft blijkbaar ook geen nu want of ze weten het niet of ze geven mogelijk verkeerde informatie.
 
Voor mij is het heel simpel. Ik wil weten waar ik aan toe ben. Als vodafone mij vertelt dat ze komende woensdag een nieuwe levering krijgen waarin mijn telefoon zit en dat die de donderdag daarna wordt verstuurt, dan heb ik duidelijkheid en wacht ik gewoon af.
 
Nu heb ik echter geen idee wat er gaat gebeuren. Echter kan ik kiezen voor wel duidelijkheid. Er zijn winkels die de telefoon op voorraad hebben. Ik bestel vandaag, krijg een trace-code en morgen is de telefoon er.
 
Misschien dat vodafone mij kan vertellen waarom ik zou wachten op hun. Als ik namelijk geen duidelijkheid krijg haal ik denk ik de telefoon maar ergens anders. En dit soort negatieve ervaringen worden dan natuurlijk verspreid; iedereen ziet de nieuwe telefoon, vraagt ernaar en dan heb ik een verhaal over een bedrijf dat blijkbaar al een week de telefoons heeft maar blijkbaar niet kan communiceren met haar klanten.
 
 
Kardinaal

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Net maar even de moeite genomen naar een Vodawinkel te gaan en daar eindelijk iemand gehad die het wel voor mij wilde uitzoeken.

Als je voor de 19de heb besteld word die nu uitgeleverd, na de 19de is er nog 3 weken wachten want ze hebben er 200 in backorder staan, dus voor de mensen na de 19 (waaronder ik) succes met wachten..

Is er wel een optie waar ik gebruik van kan maken, in de winkel hebben ze ze gewoon op voorraad (ja ik heb er 1 in me handen gehad) dus de pre-orders worden achter gesteld op de winkels. Echter kon ik wel kiezen mijn abbo te annuleren, dit zou 48 uur duren en dan maandag mijn Z on de winkel halen, alleen gaan echter maandag de nieuwe tarieven in waardoor ik dus geen 12 maanden 50% korting op mijn abbo heb..

Voda ik weet niet waar jullie mee bezig zijn, maar dit gaat nergens over.. BTW wel credits voor de vrouw in de vodawinkel, goede service daar!
MaxHunt

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Grapje zeker?
 
Dus even op een rijtje:
- Vodafone heeft een overzicht wie een pre-order heeft gedaan
- Vodafone weet hoeveel telefoons er beschikbaar zijn voor de pre-orders
- De pre-orders waar nu geen telefoon voor is krijgen over 3 weken hun telefoon
 
Ik ga ervan uit dat vodafone ietwat georganiseerd te werk gaat, dus deze informatie is al langer bekent dan vandaag. Vodafone kan heel simpel een lijstje maken van de mensen waar het hier om gaat. Waarom communiseert vodafone dit dan niet met haar klanten?
 
(Nog afgezien van waarom pre-orderers sneller een telefoon kunnen krijgen door gewoon naar de winkel te gaan.)
koudekermis

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dus de huidige situatie is momenteel dat alle toestellen uitgeleverd zijn. Als je tot nu toe geen email hebt gehad zul je moeten wachten op de volgende lading die aankomende maandag komt.
JXclusive

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo forum,
 
Ik heb de xperia z afgelopen woensdag online bestelt i.c.m. een verlenging.
nu is er onduidelijkheid met de status van verzenden.
Heb gelezen dat het binnen 24 uur in huis zou moeten zijn.
Wie heeft nog meer zijn abbonnement verlengt en hoelang heb je erop moeten wachten tot hij in huis is?
 
M.V.G. Joey
Basbus

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb mijn contract ook verlengd (18-02) en wacht nog steeds op mijn telefoon.

Mijn orderstatus is vandaag veranderd in: Order Afgerond. Betekent dit dat ik de telefoon morgen kan verwachten? Geen mail gehad oid.
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Mijn orderstatus (los toestel besteld, ben toevallig wel abonnee) staat sinds 2 februari onveranderd op "Bestelling wordt verwerkt", wil dat zeggen dat het puur nog een kwestie van uitleveren is, of is er (ook) iets anders aan de hand? :@
MaxHunt

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hierboven wordt van alles daarover gezegd maar ik denk dat er 2 mogelijkheden zijn:
- je krijgt vandaag/maandag bericht dat je telefoon is opgestuurd
- je krijgt over 3-4 weken bericht dat je telefoon is opgestuurd

En dat van maandag is dus niet eens zeker.

Persoonlijk wacht ik nog even af of er toevallig een vodafone medewerker hier iets post dat absoluut duidelijkheid geeft, anders ga ik voor zekerheid en koop ik 'm ergens anders.
Marc28

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Maxhunt
 
Ik acht de kans niet groot dat ze tussen maandag en 3-4 weken niks krijgen. Ze krijgen echt wel elke week een levering binnen hoor.
 
Ik heb zelf een nummerbehoud op 19e besteld, en hoop dat ik halverwege volgende week iets krijg te horen 🙂
MaxHunt

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik dacht ik bel even de helpdesk, misschien dat ik daar meer informatie krijg. En jawel, maar het is toch wel triest wat ze me daar vertelt hebben.

1. Alle telefoons zijn op, als je geen bevestiging hebt gekregen moet je ten minste wachten tot de volgende levering.
2. De volgende levering zal maandag of dinsdag zijn
3. Het is onbekend wat in deze levering zal worden geleverd.

De helpdesk wist mij te vertellen dat ze 'een' levering van Sony gaan krijgen en dat ze niet weten wat er geleverd gaat worden. De levering van maandag of dinsdag kan dus prima geen enkele Xperia Z bevatten. Ze weten niet eens wat ze krijgen...

Ik heb het wel gezien hier, ik vraag mijn geld terug en koop alvast ergens anders een telefoon. Dan heb ik in ieder geval morgen mijn telefoon.
 
Edit: dat van die 3 weken heb ik niet bedacht, dat is van iemand die een paar posts terug heeft gepost. Hij heeft dat van personeel van een vodafone winkel te horen gekregen.
QWERTYlover

Stamgast
  • 40Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
En dat is dus belachelijk, dat mensen die de 11e besteld hebben al een telefoon gekregen hebben (leuk voor hen, daar niet van), maar ik op de 2e besteld heb en nog niks gekregen heb, en nu zijn ze 'op'. Dit terwijl in mijn bevestigingsmail van de order werd vermeld dat de oudste orders het eerst uitgeleverd zouden worden. Bahbah..
tomthelong

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
laatste mod post: "er is voldoende voorraad voor alle pre-orders"
yeah right.
 
14 feb besteld met nummerbehoud, oude provider is nog niet op de hoogte gesteld door vodafone, sowieso laatste keer dat ik voor deze tent gekozen heb!
 
maar ik blijf het nog even aankijken, aangezien ik graag de koptelefoon wil 😉
 
wez

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al nieuwe klant een online pre-order gedaan op 12-02 en heb ook totaal nog niets vernomen enkel dat er bij mijn order status staat word verwerkt! Ik ben het inmiddels helemaal zat en heb de klantenservice gebelt om mijn order te annuleren en wil zo snel mogelijk mijn geld terug! dat ik nu die koptelefoon mis loop ach ja er zijn veel betere compactere koptelefoons en was alleen leuk als extratje maar daarvoor neem ik geen telefoon.
Ik had nooit moeten overwegen om weg te gaan bij T-mobile en heb dan ook gebelt alsnog bij hun te willen blijven en zij hebben mij een super goede aanbeiding gedaan ook al konden zij mij de koptelefoon niet meer aanbieden so be it!
Nooit meer Vodafone...slecht gang van zaken ook 20 min in de wacht gestaan voor ik iemand aan de telefoon kreeg pfff lekker is dat en dan nog iemand die niet echt heel eg nehulpzaam was.
 
Nu maar hopen snel me geld terug te krijgen 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic