Blax

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte dekking door nl van noord naar zuid en het westen (mis ik een instelling?)

Goedemorgen,
 
Sinds een jaar gebruik ik de Samsung Galaxy S3 met Vodafone signaal. Ik heb de ervaring dat een youTube filmpje bekijken buiten WiFi zone not done is. Ik ben veel in friesland, zeeland en woon werk in Amersfoort Amsterdam.
 
Buiten WiFi lijkt het altijd net of heb ik bereik. Het signaal icoontje staat vol streepjes. Ook zie ik regelmatig 3G staan op mijn telefoon waarbij de icoontjes voor up en downloaden NIET gekleurd zijn. Vervolgens (binnen 10 sec doorgaans) wordt het signaal overgezet naar H of H+, de icoontjes voor up- en downloaden zijn nu wel gekleurd, echter, dit valt steeds weg. En YouTube filmpje van 5 minuten wordt afgespeeld in zon 15 min door het continu bufferen van het filmpje.
 
Niet alleen YouTube laat dit gedrag zien, ook andere websites en spelletjes via Apps.
 
Buiten WiFi deactiveer ik WiFi. Dat helpt al erg goed. Echter, Het signaal lijkt altijd goed, ik krijg/stuur nauwelijks data pakketten (kijkende naar de up - download pijltjes).
 
Mobiele gegevens staat aan. Ik start de telefoon regelmatig opnieuw op. Het de telefoon al eens gereset. Heb de software op de telefoon geupdate. Heb forums afgestruind en nu ben ik hier :).
 
1- Instelling issue
2- Bekend probleem, niet op te lossen
3- Provider issue, ga naar andere provider
4- ...
 
 
Ik hoor graag van jullie. Als ik zaken vergeten ben te melden dan hoor ik dat graag.
 
Groetjes Sybe
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Blax, goede post, heel duidelijk! Laten we eens kijken of we het probleem wat nauwkeuriger kunnen bepalen, of beter nog: oplossen. Wil je eens proberen om in de instellingen de proxy te verwijderen? Dat doe je door het ingestelde adres en poort te wissen. Herstart je toestel en test dan nog eens. Maakt dat verschil? Als je instellingen verder overeenkomen met deze instellingen, dan kunnen we 'instellingen' voorlopig van het lijstje strepen.

Kun je ook aangeven of je wellicht een ander toestel hebt om te testen? Verder wil ik graag nog weten of er ook locaties zijn waarop je juist wél een hele snelle verbinding ervaart met YouTube. Als dat zo is, dan zou het netwerkgerelateerd kunnen zijn.


Bekijk in context

6 Reacties 6
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Blax, goede post, heel duidelijk! Laten we eens kijken of we het probleem wat nauwkeuriger kunnen bepalen, of beter nog: oplossen. Wil je eens proberen om in de instellingen de proxy te verwijderen? Dat doe je door het ingestelde adres en poort te wissen. Herstart je toestel en test dan nog eens. Maakt dat verschil? Als je instellingen verder overeenkomen met deze instellingen, dan kunnen we 'instellingen' voorlopig van het lijstje strepen.

Kun je ook aangeven of je wellicht een ander toestel hebt om te testen? Verder wil ik graag nog weten of er ook locaties zijn waarop je juist wél een hele snelle verbinding ervaart met YouTube. Als dat zo is, dan zou het netwerkgerelateerd kunnen zijn.


Blax
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Sido,
 
Bedankt voor je snelle reactie!
 
Ik heb YouTube nog nooit goed kunnen bekijken. Ook niet op locaties die door andere gebruikers zijn benoemd als zijnde plaatsen met uitstekend bereik (uitgetest met vrienden).
 
"
Wil je eens proberen om in de instellingen de proxy te verwijderen? Dat doe je door het ingestelde adres en poort te wissen. Herstart je toestel en test dan nog eens.
"
Instellingen > meer instellingen > Mobiele netwerken > Name toegangspunten
klik op live.vodafone.com (met een groen bolletje rechts)
MMSC: http:/mmsc.ms.vodafone.nl
Blax
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tijdens de reis van Amersfoort naar Amsterdam werd al snel duidelijk dat ik na de veranderingen in de settings veel vaker en veel beter bereik heb. In plaats van zo nu en dan 3G zonder bereik zie ik nu zo nu en dan geen 3G en alleen maar actieve up- en dowload pijltjes. Super!
 
 
Nog even een additie in deze topic.
 
Precies hetzelfde probleem voor mijn vriend. Echter, hij kan de genoemde settings niet wijzigen. Deze staan grijs gemarkeerd en zijn niet toegankelijk.
 
Enig idee hoe ik dezelfde handeling bij hem kan doen?
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Blax, goed om te horen! De proxy bij MMS heeft eigenlijk alleen betrekking op MMS-berichten. Deze instelling zou niet van invloed mogen zijn op regulier internetverkeer (althans, als alles in het toestel verder goed gaat). Maar ik begrijp dat de gewone proxy nu ook leeg is? Dat is het belangrijkste namelijk. Vroeger was de proxy, vanwege lagere internetsnelheden op het achterliggende netwerk, veel belangrijker dan nu. Op de proxy sloegen we bijvoorbeeld tijdelijk veel gedownloade bestanden op, zoals afbeeldingen, waarvoor het anders langer zou duren voordat je deze kreeg. Omdat de verbinding naar de proxy sneller is (eigen netwerk), heb je de afbeelding dan eerder. De proxy is echter wel voor alle verkeer een extra punt in de route naar het internet toe. Op dit moment is een proxy daarom in veel gevallen niet meer sneller, en dan is weghalen efficiënter.

De instellingen worden overigens meestal standaard, direct nadat je een Vodafone sim plaatst, via ons netwerk naar het toestel gezonden. Ze staan dan meteen goed.

Verder nog een tip op dit forum: heeft een reactie geholpen? Klik dan op 'Als oplossing accepteren'. Zo kunnen andere gebruikers makkelijk zien dat er bij jouw vraag een oplossing is geplaatst die je heeft geholpen.
Blax
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je uitleg. Ik zal dit topic afronden.
 
Had je nog een idee waarom bij de Samsung Galaxy S3 mini deze settings niet te wijzigen zijn?
 
Ik hoor het graag.
 
Bedankt,
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Blax,

Het is mogelijk om de toegangspunten opnieuw in te stellen. Ga naar Instellingen - Meer instellingen - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten - Klik dan op menu - Nieuw toegangspunt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic